Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Bruker dere dyne? eller pose ( i så fall hvilken) ? Begynner i bhg nå og er kun vant til å sove inne. Har lammeskinnspose til vinteren, men den blir jo for varm nå.
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men her på østlandet er det varme dager nå så jenta mi har bare et teppe over seg når hun sover nå om dagen. Når det blir litt kaldere sender jeg med henne en vognpose som er ganske tynn og lett, fleece innside og vindtett, men ikke så varm. Vinterposen må vi vente med til det blir noen kuldegrader for jenta mi er ganske varm av seg og blir veldig svett hvis jeg tar på henne for mye når hun skal sove.
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Mini her er også varm av seg, og vi bor også på østlandet. Han har tynn genser eller body + bukse på seg, og bare et tynt helseteppe + myggnett over. Det holder i massevis for han. Jeg kommer også til å bruke tynn fleecepose etterhvert som det blir kjøligere (han beg i barnehagen om 2 mnd, litt før han fyller 1 år). Har en Odenwalder dunpose til vinteren. Har også en skinnpose fra da jeg var liten som er like fin, men den har ikke hull til selene, så kommer ikke til å bruke den i barnehagen.
Mor Løvehjerte Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Vi bor i Troms, og her varierer sommeren mellom 10 og 26 varmegrader. Vinteren er kald! Vesla sover alltid ute (evt. inne i vogna ved ekstremvær begge veier). På vinteren ligger hun i voksipose med vinterdyne i ull med lammeskinn under seg. På sommeren ligger hun i uknytt voksipose med sommerdyne i bomull inni med ett eller annet teppe over seg. Kles etter forholdene, evt. kun bleie hvis det er varmt.
Ranveig R Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 I dag hadde jenta vår på seg body, tights, sokkar og kjole på seg. Då ho sovna i vogna la eg eit teppe over ho. Trur ikkje det blir nødvendig med noko meir enn teppe før det blir kaldt nok til skinnposen. Ho brukte for øvrig skinnposen fram til april/mai, eg hadde den open og med teppe over siste tida før eg la den vekk. Kjem vel til å ta den fram igjen i sept/okt, eller når temperaturen går ned under 12-13 grader.
A og G Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Vi bruker voksiposen, og har brukt det hele vinteren (utenom de dagene det har vært over 10 minus og hun ikke har kunnet sove ute). På vår/høsten har jeg sommerdyne til voksien.
Gjest Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Her på vestlandet har temperaturen vert litt rar de siste dagene, så jeg har sendt med tre tepper(helse-, ull- og fleeceteppe, så kan de mikse og trikse etter temperaturen) til vogna i bhg. Da ligger hun på lammeskinn, det regulerer jo temperaturen. Vi har "øvd" på å sove i vogn i 2 uker nå for vår har også bare sovet inne i seng. Vi har "øvd" på så mye, hehe, prøvd å tilpasse spisetidene til barnehagens og sovetiden. Nå har hun tredje dag i bhg og alt har gått strålende, så langt.
lille sprelle Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 de klærne hun ellers har på seg, ev. en tynn ulljakke. trekket på vogna, ev med lufting - det spørs selvsagt på været. teppe hvis jeg tror det er nødvendig. ev. en tynn dress
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå