Gå til innhold

Gruer meg sånn...

lihj

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan svare meg på hvordan det går i morra på ultralyd?? Jeg mener det ikkje bokstavelig, men blir gal i hodet av å vente. Er 11+ 3 idag og skal på 3. gangs ultrlyd i morra.

Saken er slik at jeg hadde MA i fjor sommer, var i uke 9, så ble jeg gravid igjen etter jul, og tenkte dette må jo gå bra, og det ente på samme vis, var da i uke 13+4, men legen mente at fosteret hadde vært død noen uker, og om jeg ble gravid igjen skulle jeg bruke blodfortynnende (abyl-e). Fikk mensen tilbake 1 mnd. etter utskrapningen, og helt utrolig jeg var gravdi mnd. etterpå!!

Men for å si det rett ut, disse ukene som gravid har vært ei psykisk påkjennning pga. det som hadde skjedd tidliger. Mest fordi jeg begge gangene før har vært veldig kvalm og trøtt, og nå er jeg i topp form, og har hatt vondt i puppene, men det har gått over. Det er 4 uker siden sist ultralyd, da var jeg bare 8 uker, alt var ok da.. Men begge gangene før mistet jeg etter uke 8... Bli gal av å vente, om jeg har mistet trur jeg ikke at jeg klarer flere runder.. Har jo faktisk vært gravid i 8 mnd. det siste året....Er det noen som kan gi meg noen gode råd uansett utfall i morra???

Alle dere andre, lykke til!!

Fortsetter under...

Hei lihj!

Så trist med dine MA - håper det gikk bra med ultralyden igår!

Jeg hadde selv en MA med utskrapning 20. juli iår. Var i 8. uke da den ble oppdaget, og hadde utskrapning akkurat på datoen én måned etter at jeg oppdaget at jeg var gravid.

Nå er jeg ikke gravid igjen ennå, har ikke engang fått mensen tilbake , men det kjennes ut som om det er noe på gang nå. Så jeg har ingen erfaring med å være gravid etter en/flere MA, men jeg kan levende forestille meg hvordan det vil bli. Noen dager kan jeg tenke at jeg gruer meg til jeg blir gravid igjen, for jeg kommer til å være kronisk engstelig. Men samtidig vil jeg jo veldig gjerne bli gravid igjen så fort som mulig.

Som sagt håper jeg virkelig at ultralyden igår bekreftet at alt er ok med deg og den lille. Jeg krysser fingrene og tenker på deg :o)

Jeg forsøker å trøste meg med at jeg vet at jeg kan bli gravid på egenhånd, og mitt motto er; det ordner seg for snille jenter!

Lykke, lykke til!

Klem

Tusen takk for hyggelige ord, og gode lykke ønskninger til deg.

Desverre gikk det slik min magefølelse følte. Fosteret var dødt, hadde vært det ca. 14 dager.

Er nettopp kommet hjem ifra sykehuset. Dem ville ikkje gi meg narkose, siden jeg hadde det nå nylig, så fikk tab.også begynte jeg å blø tidlig idag. Dem har tatt godt vare på meg på sykehuset, men nå ønsket jeg bare å dra hjem...Nå vet jeg ikkje om jeg klarer flere runder, må få dettet på avstand og om så skal jeg vite hva som feiler meg, for noe må jo være galt når jeg mister 3 ganger på 13 mnd. Og alle tre gangene har fosteret bare sluttet å leve ca. rundt uke 10,11.

Uansett du får ha lykke til.

Klæm

Nå ble jeg skikkelig lei meg! Kjempestor-trøsteklem kommer din vei ...

Hvorfor skal livet være så vanskelig og urettferdig? Ord blir så fattige i en slik situasjon.

Jeg håper du får en god utredning og kan få god oppfølging nå.

Selv var jeg hos fastlegen min for noen få dager siden. Dette skulle vært den første svangerskapskontrollen, men det var godt å være der. Ha noen å prate med (her inne kan man jo tidvis bli litt deppa synes jeg). På denne legetimen fikk jeg beskjed om at livmoren min så helt fin ut - ingen muskelknuter eller noe annet som skulle tilsi at det ikke skulle gå bra neste gang. Jeg vet jo at man aldri har noen garanti, men for meg så var det en trøst og en stor oppmuntring.

Håper du får det du trenger av omgivelsene dine nå, og massevis av omsorg og forståelse, samt klemmer og skuldre å gråte på. Ønsker deg alt godt.

Klem

Utrolig trist og lese din historie:/ Føler utrolig masse med deg, har mistet to ganger selv.

Og derfor vil jeg spørre deg om de har tatt antikoagulerende blodprøver? Jeg har fått påvist noe som heter Antifosfolipidsyndrom, betyr at jeg må ta blodfortynnende sprøyter og Albyl-E både før og under svangerskap.

Spør om å få en utredning på dette. Hos meg var det blodpropper i morkaken som gjorde at fosteret ikke fikk oksygen eller næring, og bare rett og slett dør......

Stoooooooor trøste klem fra meg

Annonse

Heia, takk for rådene dine, har nettopp kommet hjem ifra sykehuset, ble dårlig på fredagen, fikk 41 i feber, viste seg at det var infeksjon i underlivet, så det endte opp med narkose og utskraping. Nå er jeg bare sint og oppgitt, hvorfor gjor de ikke det med det første? tok vare på morkaken og fikk den sjekket??

De har ikkje tatt disse prøvene av meg, etter sist MA, menet de at det kunne være en sammenheng og derfor fikk jeg resept på abyl-e som jeg skulle starte på om jeg ble gravid, noe jeg også gjorde.

Overlegen på UNN sa til meg idag at jeg skulle bli henvist til utredning for habituell abort, men at jeg måtte vite at det var kun 10-12 % som de fant noen grunn på.... Jeg kunne også rett og slett bare være uheldig!!!!

Fy fan da ble jeg sint!!! UHELDIG!! Tre ganger på ett år..alle tre gangene etter uke 10, hm... det slår jeg meg ikke til ro med.

Uansett, du får ha lykke, lykke til,., og takk for svaret ditt.

Stor klæm ifra mæ.

Skal på UL på Ullevål onsdag, 12+0 den dagen. Sliter skikkelig, greier ikkje gleda meg over den voksande magen. (SA pga kromosomfeil og misdannelser i veke 20 i januar 09) Alle små tegn, litt vondt her eller der, kvalm eller ikkje kvalm..... Tenk om det går galt igjen. Søv dårlegare og dårlegare om natta. Kan nokon gi meg ekstra krefter til å klara 2 dagar til i uvitenhet. Det må gå bra, det må gå bra ,det bare må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...