Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 Personen har vært død nå i over en mnd. Er det ikke på tide at den blir fjernet. Hvordan få det til, noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 En god venn av meg gikk bort i januar, og hans profil er fortsatt oppe og går. Av og til går venner av han inn og legger inn en hilsen om savn osv. Jeg tror kanskje det er opp til en hver familie, men det er jo som bli så lenge facebook er oppe og går. Det blir som et minne da. Og er personen tagget på en del bilder osv, så er det jo godt for venner og kunne se disse.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Du må kontakte de som driver facebook og be de om å slette profilen. Men er du nær familie? hvis ikke så kan det hende at familien vil at den skal være der til minne om personen for venner... Men det er opp til hver familie. Er du i nær familie med personen så er det jo dere som bestemmer
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Hvis du ikke er en mamma, pappa, søster eller bror så syntes jeg ikke du skal bry deg med den profilen. Kan være godt for de som sto han nær å ha den der en stund!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 Jeg mistet en venninne i kreft for 1,5 år siden, og er stadig innom profilen og ser på bilder og mimrer og gråter en skvett. Er utrolig godt å ha den sisten og se på når savnet blir for stort, mange bilder der fra før hun ble syk, og der ser hun jo ekstra bra ut (var veldig tynn og så syk ut på slutten). Det er SÅNN vi vil huske henne, og da er de bildene gode å ha. Hadde syntes det var veldig trist om familien valgte å fjerne profilen. Er ofte (flere ganger i uka) at venner skriver noen ord til henne der.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Tror ikke foreldrene vet hva facebook er, de er gamle. Skal høre med de hva de synes. HI
NormaJean Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 søsteren min har vært død i snart 2 år, hennes FB profil er fortsatt urørt. Men jeg har hørt at man kan sette profilen i "minne" status. Da må nærmeste familie ta kontakt med FB Norge Men HI, reagerer litt på at du skriver : er det ikke på tide at den snart fjernes? For oss har det vært fint at profilen var der, vennene til søs har skrevet mye der igjennom disse 2 årene. Det godt å se at hun ikke er glemt og at folk fortsatt bryr seg. Så selv om du syns det er "upassende" at den ikke er slettet så kan det jo være at mange andre finner trøst i den?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Har forstått det sånn, som noen sier her at man må ta kontakt med Facebook-"ledelsen" for å fjerne dette.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Jeg skjønner jo at man må ta kontakt med ledelsen men hvordan? HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Ser liksom ikke helt problemet med at profilen ligger ute.. Hvorfor gjøre det til ett problem?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 JADA, jeg skal undersøke hva foreldrene ønsker (som ikke vet hva facebook er). Personen har hverken søsken, eller hadde kontakt tanter/onkler.Hadde mange gode venner da. HI
Shamandalie Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Min mamma døde juni i år,hun hadde facebook-profil. Jeg sendte en mail til den adressen man skal sende til hvis man blir sjikanert eller plaget der inne. Måtte skrive på engelsk da. Jeg fikk raskt svar,å de fjernet den uten mer dikkedarier. Fikk også en hyggelig kondolanse i samme mailen. For meg å mine er det helt fjernt å tenke på at mammas profil skal være der etter at hun er død. Utenkelig. Hvis folk har hyggelige meldinger å komme med,så kan de si de til oss.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Kondolerer Shamandalie Skjønner ikke at folk tror de har noe med om de nærmeste vil ha profilen oppe eller ei, det er ikke dibbere sine problem, det kan vi selv ta stilling til. HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 Men HI, du er da ikke en av de nærmeste, så hvorfor bryr du deg da? Så å skrive at dibbere ikke har noe med saken blir jo litt dumt. Dette er jo ikke noe du skal ta stilling til heller, du er ikke familie eller kjæreste såvidt jeg skjønner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå