Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 ....og i går reiste dem ut og lot lille valpen være ute, alene i hagen.. Han sto å peip og bjeffa konstant... Stakkars lille.. Blir så jævla forbanna, ha hunden en uke, også dra fra den i flere timer! Gjør dem det igjen ringer jeg dyrebeskyttelsen!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 Har ikke hund selv, men er ikke det ganske vanlig? Har aldri hørt om folk som tar flere uker fri fra jobb for å bli kjent med hunden før den må være alene. Og det e rjo inen, om enn få, som tar med seg hunden på jobb. Så da må det jo bli sånn.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 stakkar.. men snakk med de først da? kunne jo bare være et engangstilfellet å da?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 Snakka med dem, men det virket ikke som de tok det til seg... Man skal IKKE la en liten valp på ni uker være hjemme alene i flere timer, og jeg mener også at man ikke skal reise fra hunder åtte-ni timer hver dag, men det er nå meg da..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 bra at du følger med! Ring dyrebeskyttelsen om det skulle skje igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Synes du virker helt teit. Hvordan er det egentlig du forventer man skal gjøre det når man får hund. Er helt sikker på at dyrebeskyttelsen ikke kommer til å gjøre noe ut av det i det hele tatt - for er jo en tåpelig sak. Kanskje de skulle tatt hunden med på jobb, eller så kan jo du passe den? Du må jo være hjemme hele dagen hvis du kan følge med hvor mange timer den er alene? Hva med å trø til å hjelpe den stakkars ensomme valpen istede for å spionere på den og ringe dyrebeskyttelsen? LOL
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Huff... Stakkar valp! Når man først skal skaffe seg en valp så må man sørge for at man har tid til å ta i mot den skikkelig og gjøre det som trengs. Mange koordinerer dette med å ta ut et par uker ferie, noe disse tydeligvis ikke har gjort.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 Du kan jo ringe Dyrebeskyttelsen og høre hva slags respons du får..... prioriterer de noe sånt på så tynt grunnlag, så er det noe galt....!
LilleBjella Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Når du får valp så tar du enten fri fra jobb, eller du får den i forbindelse med ferie. En valp skal vennes gradvis til å være alene hjemme, og gjør du det i løpet av en uke, er du garantert å få en hund med seperasjonsangst. Å gå fra en hund med seperasjonsangst er dyremishandling, og vanskelig å trene bort igjen. Det er mye som er "vanlig" her i verden som ikke er riktig!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Jeg var faktisk der, og jeg snakka med naboen når de kom hjem.. Hunden to faktisk å hylte, så jeg trengte ikke å spionere. Og jeg er hjemme med ungene mine.. Er det legal nok grunn eller? Hvis en valp på ni uker blir overlatt til seg selv flere timer gjentatte ganger er det faktisk dyreplageri! Dette er heller ikke noe som har skjedd en gang, at valpen har blitt overlatt til seg selv... Ringer jo ikke dyrebeskyttelsen pga et engangstilfelle.. Alle som har peil på hunder vet at man ikke lar en valp være alene flere timer når den er ni uker gammel... Hva jeg forventer at man gjør når man får hund? At man gir den omsorg, trygghet, grenser og oppdragelse.. Det er det man må gjøre når man anskaffer seg et dyr. Ikke overlate den til seg selv, så den skjelver av redsel... Hva med å la babyer være alene hjemme når de er ett år da?
Gjest Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Det er ikke bra å la en så liten valp være alene hjemme. Jeg kjenner flere som har tatt seg tre uker fri, eller passet på å skaffe seg valp i forbindelse med ferie for å gjøre den husren, lære den å være alene osv. Det er ikke vondt for en voksen hund å være alene i 8-9 timer dersom den har tilgang til vann. Hunder har ikke tidssans, så om du er borte 3 eller 8 timer skjønner de ingen forskjell på. 95 % av tiden sover de likevel og forbereder seg til "den store jakten" altså når lederen (eieren) kommer hjem. MEN dette skal de jo gradvis læres opp til, gjerne fra bare at du er borte noen minutter til man etter hvet går over til en halvtime, time osv. Hunder med separasjonsangst er noe av det verste som finnes, og det bør man unngå for enhver pris.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Jeg mener jo ikke at dyrebeskyttelsen skal komme å ta fra dem hunden, men lære dem hvordan de tar vare på valpen sin... HI
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Nei, hunder har ikke tidssans, men de blir rastløse og urolige hvis de blir hjemme veldig lenge alene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå