Gå til innhold

Hei, da jeg var gravid sist luktet det veldig sterkt av underlivet mitt som satte seg i trusa,akkurat som sterk urin.noen andre som har det slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke huske at jeg hadde det slik med de andre barna,men det er jo maange år siden. Mistet denne i 13+5. Men prøver igjen nå, og synes jeg begynner å få denne lukta tilbake. Mener ikke at en skal gå å lukte friskt hele tiden, men måtte bytte truse å skylle meg nedentil et par ganger til dagen. Følte alle kunne lukte det på meg,men sambo sa han ikke kjente noe. Akkurat som amoniakk på en måte. Noen andre?

Skrevet

Takk gud, det er flere enn meg!

Skjønner ikke hva den lukta er, det lukter så sterkt og stramt.. Har vært sånn noen uker nå... Håper inderlig det går over, for jeg er drittlei av å gå med truseinnlegg, og måtte vaske meg nedentil flere ganger om dagen.. Kjenner den lukta veldig godt selv, så har hele tiden angst om andre kjenner den også.... Flaue greier...!

Skrevet

Ja helt enig. spurte om jeg kunne ha lekt fostervann,men det var for tidlig, lurte på om d var grunn til å ha mistet,men trodde ikke det. Av og til ble det litt fuktig i trusa, og med hvit truse ble det gulfarga,merkelig. Vet jeg hadde +2 i hvite....altså uvi,men den slo ikke ut før jeg mista. Har el nå, og lukta er tilbake,nesten like sterkt. Akkurat som ammoniakk, kan d være at vi lekker littegrann? er du langt i sv.skapet?

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Kan det være bakteriell vaginose? Jeg hadde tatt meg en prat med legen, jeg!

Skrevet

Hva er det for noe? er det alvorlig?

Skrevet

Samme her, blir litt gul farge i trusa om jeg lekker litt... Jeg er rundt 8/9 uker, litt uvist da legen ikke undersøkte meg år jeg var hos han og bare gikk utifra når jeg trodde at jeg hadde mensen sist. Skal på ny kontroll om 14 dager, så håper å bli noe klokere da!

Husker ikke om jeg var slik sist gang jeg gikk gravid, for datteren min har rekt å bli 12 år allerede.. Har vært gravid etter det, men har mistet og tatt abort. Men husker ikke noe om denne lukta....

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Bakteriell vaginose er en bakteriell infeksjon i skjeden. Det lukter fælt, spesielt etter sex. Bakteriell vaginose i svangerskapet kan være alvorlig, da man kan risikere for tidlig vannavgang og for tidlig fødsel, særlig hvis man har født prematurt før. Det behandles med Dalacin, en tredagers vagitorie-kur. Bare ta kontakt med lege, så ordner det seg :-)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har hatt bakteriell vaginose tre ganger selv, og jeg har aldri hatt grå utflod. Heller gulaktig, som dere beskriver. Det luktet fisk første gangen, men de andre gangene luktet det bare rart og ekkelt.

Skrevet

Ja, og det lukter vist råtten fisk... Null fiskelukt her! Dette lukter stramt, som salmiakk nesten! Helt sykt merkelig stram lukt....

Skrevet

Akk samme her både denne grav og en forrige, men gav seg sist så fort ungen var ute. Ammoniak lukt er akk sånn jeg og beskriver et. Merkelig, og utrolig ekkelt.. Men jeg tok prøver både da og nå og var ikke annet enn vanlig sopp som kan beh med canesten, men jeg får det tilbake veldig fort nå når jeg er gravid. men ho trodde ikke det var et som gav lukten, virker som det bare sånn når gravid..

Skrevet

Ja har kun vært når jeg var gravid de 13 ukene, gav seg med en gang etter operasjon. luktet salmiakk, men ikke etterpå. . Merkelige greier. Skal høre med gyn når jeg skal dit neste fredag. Takker for svar.

Skrevet

Samme hos meg, har vært så hele svangerskapet mitt til nå og jeg er i uke 31.

Har vært til sjekk hos lege og det er ingenting galt nedi der, legen sa bare at ofte ble det bare sånn hos gravide. Så får stole på det da. :)

Mye kvalmt som følger med en graviditet ja, men verdt det til slutt :)

Skrevet

Jeg har det også slik. Jeg hadde både uvi og soppinfeksjon, og før jeg startet behandlingen så vurderte jeg neste å sykemelde meg for det var så utrolig sterk lukt, og tenkte på de stakkars pasientene mine. Men etter å ha kuret meg så ble det mye bedre. Har ende en eim....men på langt nær så sterkt som det var. Så utfra min erfaring så kan det tyde på en Uvi eller soppinfeksjon. Uten at jeg har fått det bekreftet.

Skrevet

hvis det lukter amoniakk, s er det nok urin lekkasje, det er jo amoniakk i tiss!!

har selv litt denne lukten og konstant fuktig truse, men nå er jeg på slutten da (37+5) så er baby som trykker på blæra tenker jeg, + massiv vann aktig utflod....

Skrevet

Tusen takk for mange svar. var så bekymret for at det var derfor barnet mitt døde i uke 13, at jeg ikke hadde fått gitt beskjed til lege om den lukta. Føler meg bedre nå. klem til alle som har giddet å svare

Skrevet

Gult utflod e vanlig når man e gravid ;-)

Når d gjelde ammoniakk lukta, så e d nok muligens en bakteriell infeksjon, men fikses raskt enten med Flagyl eller reseptfritt Multi-gyn, kan kjøpes på nett :

http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/display.aspx?menuid=13&prodid=13708

Ellers e d vanlig med en litt spesiell lukt av utfloden under graviditet, den e ikke ubehagelig, men lukte annerledes :-)

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...