Lillefisk Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Gutten vår sover så sjelden at jeg skjønner ikke at det kan være normalt. Han sover typisk fra 23.00-03.30 og så får han mat, så må jeg bysse han i søvn i ca 1/2 time og så sover han fra ca 04.30-06.30. I tilegg sover han vanligvis 2 timer på dagen, ca fra 12-14 men det varierer. Det er alt han sover, ellers er han alltid våken, han halvsover litt ved puppen men våkner ganske snart når han er ferdig. Han skriker MYE men ikke sånn kolikk.mye...er mer sutring. Det går greit sålenge jeg bysser og går rundt med han, med en gang jeg setter meg ned begynner han å grine. Det eneste som får han til å sove er en biltur og noen ganger sovner han på formiddagen etter et måltid. Virker ikke som han blir ordentlig mett heller lengre så jeg gir han morsmelkerstatning i tilegg. .. Jeg har prøvd ALT!! Fatter ikke hvor vi skal gjøre av oss, hver dag er en kamp for å overleve og ikke miste forstandelsen...håper noen har råd som kan hjelpe....
lille_spira Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Dette er som om å lese om meg selv og lille pia mi Hun er akkuratt likedan og jeg er helt utslitt. Hun er litt over 4 uker og sover nesten ikke lenger på dagtid. Natta går som regel greit, men noen netter sover hun ikke særlig mye. Hun virker heller ikke mett etter amming, så hun har fått mme tillegg et par ganger for dag og da roer hun seg som regel. Hun skriker heller ikke, men sutrer mer. Vil bare sove inntil puppen og våkner nesten alltid hvis jeg legger henne ned i vogna eller noe. Ser det er en stund siden du skrev inn, hadde vært artig å høre hvordan det går med dere nå? Jeg skal prøve bæresele, slik at jeg kan få gjort litt ting og tang i huset. Hun vil heller ikke ligge i vogna ute på trilletur, hun vil bæres. mme har reddet meg, kunne amme henne i flere timer i strekk uten at hun ble mett. Tror det er viktig å ikke overstimulere de, men prøve å lage rolige omgivelser med rolige lyder... Ble litt langt dette her, men men )
Oktoberbaby :-) Skrevet 29. august 2009 #3 Skrevet 29. august 2009 min baby er også 4 uker gammel og sover endel på dagtid, men ikke om natten..!! Han har holdt på sånn helt siden han ble født. Jeg syntes det er helt håpløst, døgnet er snudd og jeg kan ikke legge noen planer på dagtid, for jeg er jo helt avhengig av å sove når han sover siden jeg vet at det ikke blir søvn om natten. Typisk sover han litt om kvelden, sånn 7,8 tiden og et par timer. Også er han gjerne våken helt frem til 5-6 tiden om morningen!!!!! Halvsover bare litt ved puppen i ca ti min etter amming, og det er det. Ikke så mye hyling, men slitsomt nok når alt jeg vil er å SOVE!! Hva i all verden skal jeg gjøre med dette???
Lillefisk Skrevet 3. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2009 Hei og takk for svar! Jeg leste boken "Babyguiden 0-5 mnd" og etter det har alt blitt MYE bedre! Alt går selvfølgelig ikke på skinner (han er fortsatt bare 7 uker) men mye bedre enn før. Anbefaler alle som har problemer med sine små og søvn og/eller spising å teste ut prinsippene i denne. MEN en viktig ting jeg også vil komme med er det at det faktisk kan hende babyen deres sliter med noe. Jeg har vært hos kiropraktor og fysioterapaut og de er begge enige om at gutten vår har såkalt kiss-syndrom. Søk det opp på google. Symptomene er ihvertfall disse: -skjevhet...ligger med hodet og rompa mest til den ene sida...i bananform. -mye gulping -finner ikke roen under måltidene -mye skriking -vanskelig for å sovne -generell misnøye -vansker med å løfte hodet fra underlaget ved passerte 6 uker Vanligere enn man skulle tro men kan behandles av f.eks osteopat. Noen mener at en kiropraktor kan behandle dette også men jeg har personlig mer troa på osteopat. Lykke til! Fortell hvordan det går. PS:Vi har forresten vært hos kiropraktor 3 ganger og fysioterapaut 1 gang (det var fysioterapauten som anbefalte osteopat) og på mandag skal vi til osteopat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå