Gå til innhold

Er det lettere å bli gravid med nummer 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen erfaringer på prøveperioder på nummer 1 og nummer 2, er det samme eller er det lettere å bli gravid når du har vært gravid før?

Skrevet

Er vel ingen fasit på det, men hos oss tok det 2 år med aktiv prøving, inseminasjonsforsøk o.l å bli gravid med førstemann, mens andremann satt etter litt uforsiktig sengekos når førstemann var 6 mnd...

Så her var det i alle fall lettere andre gangen :)

Skrevet

Et par jeg kjenner ble uplanlagt gravide med førstemann, mens den etterlengtede andremann lot vente på seg....17 år tok det før hun kom :-) Ekstremt tilfelle selvsagt, men ville bare illustrere at det ikke finnes noen fasit :-)

Skrevet

Ble gravid på første forsøk omtrent, på første og prøvde i over to år på andre.

Skrevet

Førstemann ble til etter 7 måneder med prøving.

Andremann ble til ved et "uhell" da eldste var 7 måneder.

Kanskje det rett og slett lønner seg å ikke stresse for mye med å bli gravid:)

Skrevet

Det tror jeg er hipp som happ, men jordmoren jeg gikk til under mitt siste svangerskap, sa at det er lettere å bli gravid de første to år etter fødsel, at man da er ekstra mottaglig for graviditet:)om det stemmer vet jeg jo ikke. Men vi slet litt med nummer en, og nummer to kom som en hyggelig overraskelse ganske nøyaktig to år etter vår første:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har aldri prøvd å bli gravid, så jeg vet ikke... Men som de andre sier, det finnes ikke noe fasit!

Skrevet

Vi ble gravide på første pp med begge to =)

Skrevet

Gravid 1 pp med junior.. Ble gravid 1 pp nå også, men mistet.. Er nå i 3 pp etter jeg mista..

Skrevet

Har hatt mulighet til å bli gravid to ganger, og spirene satt begge gangene. Helt sykt egentlig, jeg vet nøyaktig hvilken dag begge barna mine er unnfanget:-)

Skrevet

Nr. 1 - 2.pp

Nr. 2 - 13.pp

Nr. 3 - 2.pp

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Nr1 - 0pp

Tvillingene - Over 1år. Hadde pcos og lange sykluser.. Ble til på 4pergokur:)

Skrevet

Det tok oss bortimot 2 år med nr 1 og klaff på første forsøk med nr 2 :-) JM sa også at det var lettere å bli gravid med nr 2

Skrevet

Eldste kom på første forsøk, yngste kom noen måneder før han skulle! (han ble ikke født før tiden, han ble unnfanget før tiden, hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...