Linchen Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Tankene har begynt å komme oftere nå som det nærmere seg at jeg skal ringe inn mensen. Jeg husker fra sist at jeg blei så lei meg fordi jeg ikke klarte å tvinge meg til å sette sprøytene. Men ble veldig lettet da jeg fikk til en ordning med det lokale legesenteret. Håper de er greie denne gangen også. Åssem ordner dere det?
b77h Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 første gangen jeg skulle sette sprøytene sleit jeg virkelig! Det føltes så unaturlig og jeg var overbevist om at det ville gjøre kjempevondt. Skulle på jobb samme morgen og det ble mye stress og tårer, men når jeg fikk gjort det var det en kjempestor lettelse! Hormonsprøytene er så tynne at man kjenner de nesten ikke. Personlig tror jeg jeg ville blitt mer stresset om jeg ikke skulle gjøre det selv og hadde kontrollen over det. Men vi er jo alle forskjellige! Høres jo bra ut om du kan få de til å hjelpe deg, hvis det er det beste for deg.
Søskenhåp adopterer Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Ja da, var veldig så redd jeg. Mannen min satte dem 3 forsøk men så tenkte jeg f... heller jeg må vel greie dette selv. Veldig dumt å måtte være avhengig av andre til visse tidspunkt for å sette de. Tro du meg det er MYE BEDRE å sette disse selv! Det gjør over hodet ikke vondt i det hele tatt den nåla er så tynn at du knapt kjenner den går inn. Stikk i vei!
Linchen Skrevet 11. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2009 Veit godt at de ikke gjør vondt og at sprøytene er tynne... Men blir helt svett og kvalm og uvel av sprøyter, så jeg klarte det rett og slett ikke. Skulle gjerne klart det selv, men tror ikke jeg orker å ha det hengende over meg... Med en 2åring i hælene...
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 He he he...har hatt tilsammen 9 hormonkurer og enda ikke satt ei sprøyte selv jeg...når det ikke har klaffet med min kjære...trår min søster til... Vi gjør det til en hyggelig, litt høytideleg seanse...forstå det den som kan... Og så ber jeg til høyere makter om at NÅ er det vel siste gang...Sist med klexane og to hormonpreperat satte jeg av og til fire sprøyter...heftig... Men...ikke satt en selv enda...
Linchen Skrevet 12. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2009 He he he - da er vi i alle fall 2, Nurket...
trillemamma10 Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Hva gjør dere når dere setter sprøyter da? Hvordan vet dere hvor langt dere skal stikke osv. Jeg skal snart igang med stikkingen og gruer meg veldig...
Linchen Skrevet 13. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2009 Det kan jo ikke jeg svare på i alle fall, he he. Men det kan være greit å øve på en appelsin:) Men det er ikke lange sprøyter, altså. Bare jeg som er tøysete med min sprøyteskrekk...
trillemamma10 Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 god ide skal teste på noen appelsiner, hehe litt sprøyteskrekk her også - så er ikke bare deg når skal du igang med sprøyter da?
4 barns mor :) Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Jeg satt min første sprøyte for en time siden og det gikk kjempefint. Det var litt ekkelt rett før jeg skulle stikk, men tok sats og stakk nåla inn... Jeg kjente ikke stikket en gang, så lurte faktisk på om jeg i det hele tatt hadde truffet.. hehe Det jeg gjorde var: Jeg tok et godt tak i flesket, kløp så hardt at det nesten gjorde vondt og stakk. Kjente som sagt ingenting.. Kanskje jeg har så mye spekk at det ikke kjennes... hehe Ønsker dere lykke til jenter. Dette får dere til.
Linchen Skrevet 15. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 15. august 2009 Jeg skal i gang om en måneds tid, tenker jeg. Har akkurat ringt inn mensen, så nå får jeg snart skjemaet i posten... Har absolutt spekk jeg også, men jeg klarer ikke å få meg til å stikke. Stikker du om kvelden, "Forever"?
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 16. august 2009 #13 Skrevet 16. august 2009 Vi ta en klype mageskinn og stikker i vei... Menopu/puregon er ikke så ille...klexane i sideflesket...åhh fy... Setter dere den i magen sammen med hormonene? Jeg setter fire sprøyter noen kvelder...eller mannen da...
4 barns mor :) Skrevet 16. august 2009 #14 Skrevet 16. august 2009 Ja, jeg stikker om kvelden.. Klexane har jeg aldri brukt, så ingen erfaring der.. Lykke til videre!
Sarah70-har 2 gull Skrevet 16. august 2009 #15 Skrevet 16. august 2009 Ja, si det. Jeg har hatt sprøytefobi i alle år, og på mine første forsøk satte mannen min sprøytene mens jeg lå på sofaen og så en annen vei. Måtte brekke meg og var svimmel etterpå. Men så måtte han på en jobbreise som var viktig, og vi var midt i forsøk. Min mann diller ikke, og sa at "han hadde full tillit til at jeg fant en løsning". Jeg fikk en venninne til å stikke innom, men så en kveld var jeg alene. Så hva gjør man? Avbryter forsøket fordi jeg ikke klarte å sette sprøyta? Det hadde vært vanskelig å se seg i speilet med. Jeg skalv og hyperventilerte, men klarte til slutt å få satt den (da hadde jeg bare 1 gonal-f). Fy fader. Trodde jeg skulle svime av. Men det gikk. Siden har jeg satt flere sprøyter, jeg fikser det men misliker det sterkt. Krever mye psykisk energi å få det gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå