Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Noen ideer? Vi tenkte på buffe. Eller er det dumt? Vi har ganske dårlig råd,så vi må lage selv tenkte vi,blir vel rundt 50 stk... Tips tas imot med stor takknemlighet
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Buffe til 50 stk kan fort bli dyrt. Men hva med svinestek, oksestek el??? Ikke så dyrt det. Har blitt servert det i flere brulluper. Har også vært i brullup der vi fikk hjemmelaget gryteret med kjøtt og ikke kjøttdeig med forskjellige typer saltaer, ris og godt brød/rundstykker. Egentlig er det bare og bruke fantasien. Finnes mye god og billig mat;) Hvis de fleste vet at dere har dårlig råd så er det vel heller ingen som forventer biff??
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 jeg hadde 40 stk i barnedåpen til barnet min (stor fam) jeg smurte smørbrød 4 per pers ca. dette var ikke nok og ble veldig dyrt så denne gang skal jeg ha koldtbord det hadde faktisk blitt billigere koltbord passer jo også i bryllup??
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Ja, buffè kan bli veldig dyrt. Middag 20 kg poteter (10 kr. kg. = 200) 25 liter rødvinssaus ( 10 kr. pose = 500) 15 kg oksestek (evt. flatbiff til å lage roastbeef) ( 150 kr. kg. = 2250) 25 buketter brokkoli (15 kr. stk. = 375) Dessert 10 liter karamellpudding ( 45 kr. liter = 450) Totalt 3775 kr. for middag til 50 stk. Problemet blir vel å klare å holde maten varm om dere ikke har plass nok. Steken og sausen kan gjøres klar dagen i forveien. Poteter kan skrelles dagen før. Buffe eller koldtbord kan fort bli dyrer enn dette. Dette er da bare ca. pris. men er veiledende. Lykke til med bryllupsplanleggingen ;o)
me&my <3a&b<3 Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Lakserognmousse # Kronhjortfilet m/ pepper og gorgonzolasaus # Skogsbærsorbet mmmm, helt fantastisk godt
Gjest amandine Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Tapas/meze kan du fint klare selv til 50 personer, jeg regner sånn ca 600 kr pr 10 - 12 personer, det er jo veldig greit og godt som buffetmat, synes jeg, iallefall. Du får si fra om du vil ha oppskrifter;)
petite fleur Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Da lillegutt ble døpt, laget jeg koldtbord og tapas til 16 stk. Siden det ble masse mat til overs, kan det sies at jeg lagde til 20 stk. Jeg betalte 1000 kroner! Hvis dere følger med på tilbud og kanskje får noen til å bake kaker for dere, burde dette gå. Ting du kan kjøpe på tilbud og fryse: Røykalaks, kyllingvinger/lår/filet, kjøttboller, røkt skinke, svinefilet, spekemat. Ting du kan lage selv: Foccacia og annet brød, potetsalat, druesalat, aioli, tzatziki, salsa. Brødene kan fryses og tas frem dagen i forveien, salatene og dressingene blir bare bedre av å lages 2-3 dager før. Så slipper dere å stresse på selve dagen :-) Lakseruller kan også lages dagen før. Ting som bør gjøres samme dag: lage grønn salat og eggerøre og varme det som skal varmes. Steke asparges, hvis du skal ha det (det er jo så godt) :-) Hvis man planlegger i god tid og delegerer litt, så slipper man å blakke seg helt. Lykke til på den store dagen :-)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Her var det jo kjempefine tips! Tusen takk alle sammen! HI
Himmel og hav Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Her er en meny som lar seg gjøre å lage på egenhånd og til en rimelig penge...også er det godt! Jeg regner med at du har kjøkkenhjelp /serveringshjelp, men dette er så enkelt at to 15-åringer kan klare det. Forrett: Hjemmelaget blomkålsuppe. Suppen koker du dagen i forveien og sparer noen små blomkålbuketter til å legge i hver suppetallerken. Med en god slump fløte blir det en nydelig forrett. Hovedrett: røkt skinke/ svinekam eller hamburgerrygg (om du har mulighet så reiser du til Sverige og kjøper Kassler til 40 kr kiloen). Den kan serveres kald, varm eller lun - like god uansett. Som tilbehør har du fløtegratinerte poteter, som du lager dagen før og varmer opp, eller gjør klar til steking og steker samme dagen. Soppsaus (toro sin er helt ok med litt stekt champignon og fløte i) og grønnsaker. Dessert: vaniljeis med lune bær (plukk selv eller kjøp frosne) og havreflarn. Havreflarn baker du ei ukes tid i forveien og oppbevarer dem i tett boks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå