Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Jeg har fått kjønnsvorter, og lurer på hvordan de bli fjernet? Leser om laser, frysing, pensling og diverse. Hva er mest vanlig? Noen som vil fortelle om noen opplevelser med pensling osv?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 pensling funka ikke på meg. vett ikke så mye om fjerning egentlig, men har fått time til sykehuset i august/september, å det var mens jeg var gravid. men nå som det har gått en stund har de faktisk forsvunnet av seg selv. de sier det mest sannsynlig går vekk av seg selv, så de vil ikke fjerne dem mens man er gravid hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Jeg er ikke gravid (som jeg vet ihvertfall), så det er ingen fare. Jeg har allerede hatt de en stund, og de plager meg sinnsykt, og jeg vil bare ha de bort. Men jeg var en tur hos legen, hvor hun sa at de "prikkene" jeg trodde var kjønnsvorter, bare var "hudforandringer". De stemmer overens med forklaringen jeg har lest på nettet, men hun sa det var noe annet. Isåfall, om hun har rett, så tør jeg jo aldri å vise fram underlivet mitt til noen igjen, for det ser jo FAEN ikke ut. Unnskyld språket, men jeg har gått med dette her over lengre tid, og det blir bare verre og verre, så jeg er ganske frustrert.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 På meg funket det med pensling. Det kan svi litt og være litt ubehagelig, men det er jaggu meg verdt det!!! Men det er jo veldig, veldig viktig at også partner behandles!!! Om ikke får dere det bare igjen!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 hm, ja men om det var en lege som sa det så er det vel ikke kjønnsvorter da? men ja er grusomt. ville nok tatt laser å fått fjernet dem om det ikke funker med pensling. prøv det først ( hvis det er kjønnsvorter da) uansett går det nok an å få fjernet det hva enn det er
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #6 Skrevet 11. august 2009 Har ingen partner for øyeblikket, så det trenger heller ikke å tenke på, men jeg på vei inn i et nytt forhold, så jeg har jo såklart veldig lyst til å bli kvitt det. Men det smitter ikke hvis man ikke har utbrudd? Samme for meg om det er ubehagelig, bare jeg blir kvitt det. Er så utrolig lei.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Hvor lang tid tar en sånn kur forresten? Og man kan ta det selv om man har mens?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 Man kan ta det selv om man har mens, men det burde være rent og tørt når man pensler på. tar et par-tre uker..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 det smitter noe voldsomt. må ikke ha sex før du er kvitt det. eller bruk kondom da. kuren varer 1 uke ca. om jeg husker riktig.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 Ja, legen sa det smittet veldig. Men når jeg ikke har noen, så smitter det vel ikke? Par-3 uker? Håper det ikke tar så lang tid.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 for å være ærlig så vet jeg ikke helt. skulle ikke tro det. hør med legen din du. ikke særlig gøy å bli smittet ihvertfall. for kjønnsvorter er no drit!! er kanskje forskjellige kurer, men den jeg prøvde tok 3 dager, 1 dag opphold, å 3 dager igjen. eller no sånn.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 Leste nettopp om den behandlingen 20:13. Ja, det er no dritt. Leste nettopp på nettet at det sto at det kunne smitte selv om man ikke hadde synlig utbrudd. Jeg må vel bare spørre legen. For hvis de forsvinner, så kan jeg vel ha sex uten kondom med min kommenden kjæreste? (haha)
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 "Viruset kan smitte selv om de synlige vortene er borte, men smittsomheten minsker med tiden, når immunforsvaret har bekjempet viruset. Hvis man ikke har fast partner, bør det brukes kondom for å unngå infeksjon. Har man en fast partner som er smittet eller man selv er smittet og har vært sammen flere ganger uten å bruke kondom, må man regne med at begge er smittet. Hvis vortene har vært borte i et halvt år, er det lite trolig at de smitter." Vi har IKKE hatt sex enda, så han er ikke smittet, men hvis mine forsvinner, og vi har sex uten kondom, så smitter jeg han likevel? For det frister liksom ikke så veldig...
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #14 Skrevet 11. august 2009 Du smitter uanett om du har utbrudd eller ikke Så altså om du er vortefri, så kan du ha hpv viruset i deg og smitte det videre. Derfor det er såpass mange som 80% av befolkningen som har dette viruset i løpet av livet. Men ikke alle får selve vortene. Lykke til, og husk at du kan være smittsom i mange år fremover. Jeg har 3 må uskyldige vorter som jeg har startet behandling på i nå, aldara krem. Fåes på resept fra legen din.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #15 Skrevet 11. august 2009 haha, jeg hadde sex med den kommende kjæresten min, men ser ikke ut til at han ble smittet. enklere for kvinner å bli smittet av menn, enn menn av kvinner ( har jeg hørt ). men er litt frekt å ta sjangsen på det, selv om jeg gjorde det
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #16 Skrevet 11. august 2009 Så hvis han og jeg får et forhold, og vi har sex, så må vi bruke kondom hele tiden for å unngå at jeg smitter han?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #17 Skrevet 11. august 2009 smitter kanskje. men at det ikke gir utbrudd. så da er det jo samme om han har viruset eller ikke. du kan jo ikke vite hvor lenge du har viruset i deg. så har du ikke vorter så hadde jeg gjort det uten kondom. innviklet det der.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #18 Skrevet 11. august 2009 Okei. For jeg har latexallergi, og de latexfrie kondomene er visst ganske dyre mener jeg at jeg leste et sted. Men jeg har jo ikke noe lyst til å smitte han sånn at han får utbrudd osv.. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå