Gå til innhold

spise brie ost?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

i slutten av sv.skapet? er 37+1 og har såååå lyst på brie med kjeks og druer.

Er det farlig nå like før terminen?

Skrevet

jeg har spist det hele svangerskapet...

Skrevet

Hakke peiling på om det er farlig jeg.Men jeg har spist det hele svangerskapet jeg.Jeg elsker Brie og har aldri hatt problemer med noe av det.Mmmmmmmm.....det er sååå godt så jeg forstår det veldig.:-)

Skrevet

Det er ikke farlig.. Det er bare tull og oppspinn..

Skrevet

Spis og kos deg!! :-)

Det er IKKE farlig.

Skrevet

står jo i matportalen for gravide at man ikke skal spise det da. disse reguleringene kom vel etter at en kvinne mistet tvillingene sine etter å ha fått servert brie på sykehuset...? jeg hadde også veldig veldig lyst på det, men turte rett og slett ikke, for ville jo aldri kunnet tilgitt meg selv om min glupskhet hadde skadet ungen min.

Skrevet

kopiert fra matportalen:

Listeria er også påvist i myke og halvmyke oster - som for eksempel Brie og Camembert - og i muggoster som Gorgonzola, selv om disse er laget av pasteurisert melk. Selv om Listeria forekommer svært sjelden i disse ostene, er man helt på den sikre siden dersom man velger å unngå dem under svangerskapet. Hvis gravide likevel ønsker å spise denne type ost, bør den i hvert fall inntas ferskest mulig. Dette skyldes at mengden av eventuelle listeriabakterier stiger over tid og når en topp ved slutten av holdbarhetstiden. Les mer om ost

Skrevet

Brie er en av de tingene man helt konkret blir bedt om å holde seg unna. Jeg er generelt ikke særlig hysterisk når det gjelder mat, men holder meg unna ting man vet har inneholdt listeria de siste årene. Jeg hadde faktisk heller spist blåmuggost...

Skrevet

tull og vas.. hele matportalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...