Gå til innhold

Nytt vaskerom, hva må jeg tenke på, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå begynt å planlegge nytt vaskerom, det som er nå er nesten bare ett "kjeller-rom", murvegger/gulv osv....:P

Str på rommet er ca 3 * 3 meter, men har også muligheter til å benytte rommet ved siden av som er like stort ca.

Hvordan går jeg fram, og hva bør jeg tenke på?

Vi skal ikke gjøre noe selv da, kun bruke fagfolk!

Har ikke kommet fram til hvor mye penger vi vil legge i prosjektet ennå, det tar vi etter hvert.

Rommet skal inneholde (ser jeg for meg..):

- vaskemaskin og tørketrommel (bygd opp fra gulvet)

- vaskeroms servant

- tørkestativ (muligens sånn som en heiser ned fra taket)

- wc (flytter det fra ett annet toalett)

- vaskeservant (har stående)

- dusj

- innbygd strykebrett

- benk for brett av klær

- gulv varme

- ny varmtvannsbereder

- fliser på gulv?!?

- baderomsplater

- noen skap

Fortsetter under...

Skrevet

er kjempelurt å ha vaskemaskin og trketrommel vedsiden av hverandre, og benk på toppen..

Skrevet

I tillegg til det du har nevnt ville jeg hatt:

- stor utslagsvask med vannkran som du kan trekke ut (med slange sånn som i dusjen). Genialt til avspyling av skitne klær og utstyr.

- godt med skapplass. Skap opp til tak så man slipper støv og skitt på toppen.

- kolonialskuffer (sånne brede skuffer som man har på kjøkken. Kjempepraktisk til oppbevaring av kluter, mopper, rengjøringsmidler osv. Mye mer oversiktlig enn i skap. Husk barnesikring!)

- Plass til/innebygd (flere) skittentøyskurver til oppbevaring og sortering av klær som venter på vask.

Det var det jeg kom på i farta... gleder meg til vi skal bygge eget vaskerom her i huset :)

Skrevet

Siden dette er i kjelleren, har du mulighet for å lage "sjakt" til skittentøyet? Fra bad el i etg over? Ikke sikkert dette blir naturlig hos deg, men dersom det er det, tenk å slippe å bære med deg klærne ned! :)

Vi bygger hus nå, og har sjakt fra badet i andre etg og ned til vaskerommet....

Skrevet

jeg anbefaler belegg på gulvet jeg da, ikke vanskelig å holde rent, og fins i våtromstype og tåler varmekabler - mye fint på markedet nå

Skrevet

Hvis rommet er 3x3 meter og du skal ha alt dette inn, så må jeg nok anbefalle deg og slå ned den veggen med en gang, pga her blir det trangt :-)

Annonse

Skrevet

Plass til 4 små skittentøyskurver og merk dem med: Farget 60 grader, Lyst 60 grader, Farget 30-40 grader og Lyst 30-40 grader. Da er det lett å bare sette på en maskin når du ser at en av de er fulle.

De har noen veldig greie på Ikea som du kan stable oppå hverandre, og som har åpning i front. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...