Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dattra mi på 7 mnd har mye grønn avføring. Hun får grøt til lunsj og kvelds, og middagsmat, og morsmelk ellers. Noen som vet hva dette kan komme av? Hun hadde begynt å få brun, fast avføring, men nå er det ganske løst og grønt.Mistenker melkeallergi, for hun hadde mye grønn avføring når hun bare fikk brystmelk også, og da prøvde jeg å kutte ut melkeprodukter, og det så ut til å virke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo be om henvisning å få henne prikktestet, så vet du helt sikkert. Begge mine med melkeallergi har hatt grønn avføring når jeg har inntatt melkeprotein i fullammingsperioden, men vet det er vanlig at spedbarn har grønn avføring i perioder. Kommer visst av at maten passerer tarmsystemet veldig raskt.

Skrevet

Hun har hatt grønn avføring i en mnd nå. Idag hadde hun også blod i avføringen. Først kom det fast svføring, så diare med blod i.

Skrevet

Samme som jenta vår. Hun hadde melkeallergi. Ikke gi deg!! Når det gjaldt jenta vår så ble vi ikke trodd, gikk så langt at vi tilslutt måtte ligge på sykehuset 1 mnd fordi tarmtottene var ødelagt :( tarmene var ekstremt oppblåst. Hun skrek hele døgnet og hadde mye diare og oppkast i tillegg. Ble bare værre og værre, vi ga jo henne gift. Ikke nøl oppsøk lege, og ikke gi deg. Få henne henvist. Er avføringen litt oljete? Ta med avføringsprøve til legen i tillegg og se om du klarer og skrive litt om hvordan hun har reagert på mat osv med og uten melk. Det kan være de ber deg kutte melk uten å teste henne, dette fordi det er sjelden det slår ut på barn under ett år. Du får da mme på apoteket og denne er gratis. Barnelege skriver ut resept til deg, fastlegen kan ikke gjøre dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...