Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren? trenger svar..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Funnet ut at jeg er gravid, siste mens første dag var 25. juni og siste samleie var 11.juli. Tok innvendig UL 06.august, men de fant ingen antydning til graviditet, ingen fortykket slimhinne heller og alt så ut som det skulle der inne.

Er dette for tidlig å se noe som helst på innvendig UL? Var jo 6+1 på veg eller noe..

Tok to blodprøver med 3 dagers mellomrom. Første hcg verdien var på 503 og neste var 638. er ikke dette en veldig liten økning?

Leste at en unormal økning i hcg verdien kan tyde på svangerskap utenfor livmoren. har hatt småblødninger i snart 2 uker, men ikke noe vondt i magen av betydelig grad. Noen små kramper på den ene siden og bittelitt mensmurringer et par dager. Har heller ingen symptomer på graviditet.

Skal til utredning førstkommende mandag og er veldig spent..

Legene ba meg følge nøye med på magesmerter.

Kan dette tyde på ex.u? noen som har opplevd dette og kan gi meg noen svar?

Veldig takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Hei,

Det er vanskelig å gi noen råd, men det sies at et tegn på svangerskap utenfor livmoren er en unormal HcG stigning. MEN noen har svak stigning før kroppen "kicker" ordentlig inn på graviditeten.

Jeg har opplevd exu to ganger, første gang viste jeg ikke at jeg var gravid. Havnet på legevakten med sinnsyke smerter, graviditetstest var positiv men det tok alikvel noen dager før exu ble konstatert. Neste gang trodde jeg at jeg var normalt gravid, men igjen viste det seg å være en exu pga unormal HcG stigning. Begge gangene var det vanskelig å finne exuen på ultralyd.

Du må nok desverre smøre deg med tålmodighet og vente til mandag, men det er nok lurt å ta kontakt med lege om du får smerter. Jeg håper at det ikke er en exu og at alt ordner seg for deg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...