Gå til innhold

Kan dette være en ex.u? hjelp meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Funnet ut at jeg er gravid, siste mens første dag var 25. juni og siste samleie var 11.juli. Tok innvendig UL 06.august, men de fant ingen antydning til graviditet, ingen fortykket slimhinne heller og alt så ut som det skulle der inne.

Er dette for tidlig å se noe som helst på innvendig UL? Var jo 6+1 på veg eller noe..

Tok to blodprøver med 3 dagers mellomrom. Første hcg verdien var på 503 og neste var 638. er ikke dette en veldig liten økning?

Leste at en unormal økning i hcg verdien kan tyde på svangerskap utenfor livmoren. har hatt småblødninger i snart 2 uker, men ikke noe vondt i magen av betydelig grad. Noen små kramper på den ene siden og bittelitt mensmurringer et par dager. Har heller ingen symptomer på graviditet.

Skal til utredning førstkommende mandag og er veldig spent..

Legene ba meg følge nøye med på magesmerter.

Kan dette tyde på ex.u? noen som har opplevd dette og kan gi meg noen svar?

Veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei missimiss! ;)

Jeg har hatt 2 exu'er. En i april og en i juli. Begge nå i år.

Jeg må nok dessverre si at ja, det kan tyde på exu du har :(

Men merk deg at JEG på ingen måte kan diagnosere deg via bim, ei heller har jeg utdannelse innen medisin.

Jeg kan jo fortelle deg hvordan jeg opplevde den første exu'en min. Jeg testet positivt, og testene ble sterkere for hver dag. Jeg følte meg på ingen måte gravid, og iom jeg har hatt 3 sa'er før, så reiste jeg til legen og tok en blodprøve.

Prøvene var fine, og viste god stigning. Men så kom blødningen. Tenkte at ja, ja, nå kommer mister jeg vel? Men det ble med litt spotting. Veldig liten, men ekkel blødning som vekslet mellom friskt fint blod, og brunt, ekkelt gusj.

Så plutselig, en søndag fikk jeg veldig vondt på venstre side. Reiste til legevakten og sa at jeg mistenkte exu, men han trodde ikke det, og ville ikke sende meg inn på sykehuset fordi at det var helg.

Smertene forsvant på mandagen, men kom tilbake x3 på tirsdagen. Fikk da komme inn til fastlegen min som sendte meg inn på sykehuset. Her foretok de en innvendig ul. Jeg var da 5+6. De så ingenting verken i livmor eller på eggleder. De la meg derfor inn, og tok flere hcg prøver av meg. På onsdagen hadde hcg verdien sunket kraftig, og de konkluderte med exu og sa at iom verdien hadde sunket så godt, kom jeg til å oppleve det som en vanlig sa.

Det gjorde jeg, og blødde i en liten uke.

Mine symptomer på exu var da en liten sparsom blødning som vedvarte. Jeg følte med ikke gravid, og fikk til slutt vondt på den ene siden. Dette med verdiene som var fine, forklarte de med at de må jo stige frem til det går galt, og at ingen er like. Vi kan altså oppleve en exu forskjellig.

I juli ble jeg gravid igjen. Manglet også da graviditetstegn. Plutselig kom en blødning som var helt lik den forrige, og jeg reiste igjen til legen og mente at jeg hadde en exu. Målte hcg denne gangen også. 18 dpo (days past ovulation/dager etter eggløsning) var hcg'et 210, 20 dpo 512 og 22 dpo 814. Tallene var lave, og i tillegg var ikke stigningen fra 20-22 dpo tilfredstillende. Legen sendte henvisning til sykehuset, og jeg fikk beskjed om at de ville kontakte meg. Det rakk de ikke, for jeg fikk vondt på nøyaktig samme plassen som i april (bare på høyre side denne gangen.) Fikk komme inn på sykehuset, og det samme skjedde igjen. De så ingenting, og la meg inn. Dagen etter hadde verdien sunket, og kroppen ordnet opp selv igjen.

Det som er likt med meg og deg, er jo at du ikke føler deg gravid, at du blør litt, og at hcg verdiene ikke er så høye. Og som du sier så har de i tillegg foretatt innvendig ul uten å finne noe. (Og ja, jeg TROR at de hadde sett en begynnelse inne i livmoren 6+1 dersom alt var normalt)

Mitt råd til deg er å stå på og kreve den behandlingen du har krav på. Hvis du kjenner bittlitt vondt, så ikke nøl med å kontakte lege med en gang.

Fortsett å måle hcg hos legen. Er kjempegreie tall å ha.

Ellers er det dessverre lite vi kan gjøre dersom det faktisk viser seg å være en exu :(

Håper virkelig at alt er i orden, og at det er en normal graviditet!!Oppdater gjerne etterhvert ;)

Masse, masse lykke til!!!

Ehhh...jeeezus...ble visst langt dette ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...