Mrs. Kaizer Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Mannen min skal ha "forening" i kveld og jeg tenkte han kunne servere kyllingsalat. Men hva er godt oppi en slik salat? Og dressing?
Snuttemor Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Ingredienser til en herlig og mettende kyllingsalat: Grillet kylling eller stekt kyllingfilet i biter Ruccola salat Crispi salat Grov pasta Tomater Agurk Rødløk Paprika Ristede pinjekjerner Serveres med dressing som blandes 50/50 god olivenolje og balsamico eddik. Grove rundstykker er også kjempegodt til!
ToPrinsesser<3 Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 Denne er knallgod; fått den av en venninne: Kyllingsalat: Ruccola Fersk basilikum Fetaost (i glass) (Bøffel)mozzarella Pinjekjerner Små tomater Rødløk Pastaskruer Kyllingfilet ........................................ Ciabatta Knorr gresk dressing mix (selges i en 3pakning) Rømme Kyllingfileter (så mange du mener det trengs) deles i små biter og stekes med litt salt og pepper. Pasta kokes. Pinjekjerner ristet på tørr stekepanne. Tomater deles i to, rødløk skjæres i biter, og mozzarella deles i pasende biter og litt basilikumblader rives av planten. Alt blandes i en bolle og rett før servering heller man litt av fetaostlaken over salaten. Smaker kjempegodt med varme ciabatta og gresk dressing. dressingen pleier vi å ha på ciabattaene, da oljen fra fetaen blir salatdressing.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 Min første tanke var at kyllingsalat overhodet ikke passer til sultne mannfolk:-) Min andre tanke var at min mann hadde jammen fått klare seg selv, men så kom jeg på at om derimot JEG skulle hatt besøk ville min mann ha laget maten for meg... Så den kommentaren fant jeg ut var helt gal... Ellers har du jo fått et par gode oppskrifter, jeg bare kjeder meg litt.
Tante Gustava Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Denne er veldig god. Står vel ikke kylling i oppskriften, men det passer utmerket oppi http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Salat/Kremet-pastasalat
Mrs. Kaizer Skrevet 11. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2009 He he he, jeg vet at det høres litt snålt ut med kyllingsalat til mannfolk:-) Jeg måtte spør mannen min om han syntes det var for femi å servere kyllingsalat til kompisene sine, men han mente det skulle gå greit. Mannen min er veldig glad i sånne salater..
erteposen + 4 Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Kompisene til manne min lager og spiser kyllingsalat:)
Mrs. Kaizer Skrevet 11. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2009 Takk for oppskrifter. Namm, ble ganske sulten av å se dette her:-)
Lillepusen-78 Skrevet 11. august 2009 #9 Skrevet 11. august 2009 Pleier å bruke mye av det allerede er skrevet. Pleier å ha egg og avocado i også. Av dressing kjøper jeg "gresk dressingmiks" og blander med lett-rømme... Må snart ha kyllingsalat vi også, merker jeg :-)
Gjest Skrevet 11. august 2009 #10 Skrevet 11. august 2009 denne lager jeg ofte, jeg putter oppi det jeg synes er godt. Starter med å lage fransk dressing fra sånne småposer. Blander grønn salat i den. Fek en ferdig blandet familiesalat eller lignende. I boks med cherrytomater pasta- passe stor mengde 1 hel kylling i biter uten skinn mais fetaost rødløk agurk hvitløksbrød eller annet brød og smør ved siden av cremefraiche- dressing ved siden av Denne like jeg godt da=)
Smock Skrevet 11. august 2009 #11 Skrevet 11. august 2009 Mannen her i huset er kjempeglad i min kyllingsalat med kyllingfilet og karridressing. Isbergsalat Ruccola Agurk Paprika (bruker både gul og rød) Rødløk Cherrytomater Avocado Fetaost Mais Pinjekjerner (lett ristet i stekepanna) Kylling (jeg bruker å strimle kyllingfilet stekt i panna, serverer salaten kald med lunkne kyllingbiter. Et annet alternativ er å steke hele kyllingfileter, la de steke seg ferdig i ovn og skjær pent i skiver og legg 1 filet oppå hver salatporsjon. Du kan selvfølgelig bruke grillet kylling også) Finhakket rød chili Finhakket hvitløk Poenget med hele salaten er karridressingen. Nam nam, denne er knallgod: 1 pk lettmajones 1 pk lettrømme (bruker av og til å bytte denne ut med kesam eller naturell yoghurt) Smak til med: litt sitronsaft litt salt litt sukker karri litt finhakket hvitløk hvis du vil (den er god uten også)
Smock Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 ...også selvfølgelig fullkorns pasta (penne). Og godt brød (hvitløksbaguetter?) til
frk Nilsen Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 http://lillevakreanna.com/2009/03/pastasalat.html Serveres med foccacia, hvitløksbrød, landbrød til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå