Gå til innhold

Nok en liste over barnehageting...hvis noen gidder kikke på den :)

Anbefalte innlegg

Tror jeg har fått med det meste til barnehagestart, men for å være på sikre siden ber jeg dere her inne lese over. Kan godt være det er noe helt essensielt jeg har glemt, skulle ikke forundre meg.

Ok, listen er som følger:

2 bodyer

1 bomullsstrømpebukse + 1 ullstrømpebukse

2 par bomullssokker + 1 par ullsokker (tynne)

2 t-skjorter

2 gensere

1 sett regntøy + gummistøvler

2 bukser

1 parkdress

Høstsko

Tøfler

Lue

Vogn til å sove ute i

Vogndyne

Regntrekk

Bleier

Vipes

Sinksalve + annen salve

Matboks

Drikkeflaske

NB! ALT er merket ;)

Noen som har noen innspill?

Fortsetter under...

Hm, hvor gammelt er barnet? Jeg savner regnvotter, ev andre votter (feks tynne ullvotter til å ha inni regnvotter) eller vintervotter. Har også hals (en i fleece og en i ull). Dette så vel greit ut foreløpig, du ser fort hvordan du ligger an:) Tenkte du å ha dette liggende i barnehagen? Jeg har ett sett liggende, vi har ikke allverdens plass i skapene, og så sjekker jeg hver dag hvordan det ligger an. Da har jeg ett sett med klær fra topp til tå:)

På vinteren bruker vi utelukkende ull eller fleece inne, da er det så mye lettere å alltid ha skift og det passer uansett hva de skal:)

Takk for at du kommenterer.

Votter ja, det har jeg ikke rukket å få tak i ennå. Godt du minnet meg på :) Hals har jeg, men gidder ikke plukke med meg dem ennå, før det blir kaldere i været.

Vet ærlig talt ikke hvor mye plass de har til klær i barnehagen, får se an om det blir ett eller to bytter liggende når jeg får sett skapplassen de har.

Poden er ca 11/2 år og ganske varm av seg. Bruker dere ull og fleece inne altså, blir ikke det varmt for dem selv på vinteren da? Tenkte de ble svette av å herje rundt jeg.

Tror vel ellers jeg får grei beskjed av personalet dersom de ser at noe vesentlig skulle mangle :)

Vi har fått beskjed om å bruke ull og/eller fleece. Min er også ganske varm, men da går han inne i tynn ullbody eller ullgenser (type cubus, tom&trine eller lign) og ullstrømpis og fleecebukse. Har også fleecejakke hvis det er litt kjøligere. Hos oss er de mye ute, så da er det jo lettere for dem å tre på dressen:) I vår hadde han bomullsgenser og vanlig bukse, feks dongeri eller lign. Jeg har også kjøpt en bula-bukse (dobbelt stoff på knærne) til turbruk, den er veldig god (kan stramme buksen nede, løkken er da på innsiden og henger seg ikke opp i noe på tur), Litt dyr, men hadde ikke vårdress. Min er 3 år forresten.

Ser hvis han har bomullsgenser kan han gjerne bli svett under og gensern våt, mens ull holder seg bedre (føles liksom ikke våt). Ellers pleier jeg å spørre de ansatte hvis det er noe jeg lurer på ang klærne:)

Også trenger man jo ikke å ta med alt på en gang heller....

Jeg har ikke sendt med så mye ennå til min som begynte i forrige uke.

Det er godt og varmt ute foreløpig så vi har sendt med 2 skift fra topp til tå (joggebukse, genser, sokker og t-skjorte).

Og regntøy, støvler, solhatt og det hun trenger i vogna for å sove.

Så tar vi bare med vanter, regnvotter, luer, halser og parkdresser etterhvert som behovet melder seg.

Kanskje de skal ha en drikkeflaske i barnehagen din? Det har de i allefall hos oss som de fyller med vann hver morgen så barna får ta seg drikke når de vil.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...