Anonym bruker Skrevet 11. august 2009 #1 Skrevet 11. august 2009 Hei! På tross av iherdig amming og utprøving av alle jungeltriks og skolemedisin hadde jeg aldri nok melk til nr 1. Det eneste jeg i ettertid kan peke på var de første dagene da hun antagelig ikke ble ammet ofte nok og effektivt nok. Jeg ammer fremdeles litt (3-5 ganger med ca 60ml hver gang) (hun er snart 11mnd). Er det noe mulighet for at jeg vil få nok melk med nr 2? Noen som har erfaringer?
Emblaa Skrevet 11. august 2009 #2 Skrevet 11. august 2009 Senk skuldrene! De aller fleste får nok melk til nr to, selv om de har hatt for lite til nr 1. Jeg hadde bare noen dråper med førstemann. I ettertid har jeg fått vite at sugesvakt barn i tillegg til at jeg hadde hastesnitt med stort blodtap som følge, ga oss kjempedårlige odds for å få til amminga. Et så stort blodtap som jeg hadde gjør at kroppen konsentrerer seg om det viktigste først; nemlig å erstatte blodtapet. Å produsere melk er et overskuddsfenomen, og det er derfor det vanligvis er med førstemann at man har for lite melk. Jeg hadde tre dråper sist gang, og sønnen min nådde først fødselsvekta si etter sju uker... Delamma i ni måneder, og prøvde alle triks for å få mer melk, men det var helt fånyttes. Spiste havregrøt, drakk ammete, amma non-stop, pumpa hver andre time mellom ammingene, hvilte mye, fikk Afipran-kur av legen osv. Denne gangen har jeg nesten for mye melk, og melkespruten står ut av puppen. Jenta mi har saftige melkebarter etter hvert måltid, og ho klarer ikke å tømme brystet. Ho klarer seg med ett bryst til hvert måltid, og jeg må ofte tømme det andre om natta fordi jeg har sånn melkespreng. Du har kjempegode odds for å få det til denne gang! Jeg har tenkt til å ta igjen det tapte denne gangen, så vesla skal få morsmelk så lenge ho vil. Om det blir ett år eller to år, så er det opp til ho. Vi har mye allergi i familien, så jeg har alltid vært veldig innstilt på å amme, og særlig nå i disse svineinfluensa-tider.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2009 #3 Skrevet 13. august 2009 Tusen takk for svar, og så utrolig fint å høre! Det må være gått for deg at det går så fint denne gangen selv om du sleit med nr 1. Nå ble jeg super motivert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå