Gå til innhold

Prevensjon fra PFC (babycomp/ladycomp/pearly)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på dette. Noen som har brukt dem under amming?

Skrevet

Har brukt ladycomp i 3 år. Bittelitt styr å koma inn i, men blir ein vane etterkvart.

Men eg vart jo gravid, da... Så nå har vi vakre, gode jenta vår :) :) Ikkje planlagt, men flott på alle måtar likevel.

Den er fin for dei som har regelmessig livsstil når det gjeld søvn (altså ikkje nattevakter og/eller mykje "byrangling"). Heller ingen god kombinasjon å ha stoffskifteproblemer (da kan kroppstemperaturen svinge i periodar med over-/underdosering av medisin) eller trener hardt.

Men så deilig å sleppe hormonstyr ala p-piller osv.

Nå har eg spiral og er enda meir fornøgd :) Slepp totalt å tenkje på det. Har hatt spiral tidlegare også, dette var ingen suksess, men nå etter å ha fått barn er det heilt uproblematisk. Billeg også, knappe 1000 lappen og da har eg teke innsetjing og kontrolltime hos gynekolog (her er også store delar av dette mogleg å føre opp på eigendelskortet om du brukar gynekolog med driftsavtale).

Skrevet

Jeg skaffet en slik for halvannen måned siden, vesla mi er fem måneder nå. Jeg fikk menstruasjon tilbake fire uker etter fødsel og har hatt den regelmessig siden, og det er jo en fordel når jeg skal bruke noe sånt. Ellers blir den vel ikke så stabil som den kunne ha vært når jeg nattammer, men det skal jeg jo trappe ned på etterhvert så regner med det blir enda bedre da. Foreløpig er den ganske "streng" og gir mange røde dager og få grønne, men så har jeg jo akkurat begynt å bruke den også da. Dessuten er ikke sex såå prioritert i mellom amming og bleieskift akkurat nå, så det går helt fint. Regner med antall grønne dager og overskudd i hverdagen kommer til å øke omtrent i takt etterhvert. Veldig godt å slippe å ta hormoner iallefall!! :)

Skrevet

Hvilken type har du Notie?

Skrevet

Jeg bruker pearly og syntes den er tipptopp! Brukte den både før og etter baby.. Man må bare holde seg til de grønne dagene, og minuset er at det tar veldig lang tid før den setter seg inn i din syklus og viser veldig mange røde dager i mnd... Men, det forhindrer ikke sex-livet likevel, man må bare være litt mer kreative ;)

Skrevet

Du tar en "pinne" på maskinen under tungen hver morgen til samme tid (+ - 3 timer). Du må gjøre dette med en gang du våkner. Maskinen leser da av tempen din og lyser enten grønn, rød eller gul.

Du plotter inn en "M" den dagen du får menstruasjon, så maskinen etterhvert lærer seg syklusen din.

Poenget er at kroppstemperaturen stiger når man har eggløsning, derfor lyser den rødt..

Den skal være over 99% sikker om man kun holder seg til de grønne dagene, men som sagt så er det maaaaaaange røde den første tiden..

Håper det var til hjelp..

PS: Det er også vekkerklokke på den, men vi på Småtroll 0-1 trenger vel neppe det ;)

Skrevet

Hehe..her har vi vår egen vekkerklokke som går verken på batteri eller strøm;)

Jeg har veldig dårlig erfaring med hormonpreparat. Det går veldig på humøret mitt, så det frister ikke å starte med p-piller eller spiral!

Denne maskina ellerhvadetnåkalles høres jo helt super ut for min del!:)

Må lese litt mer om den,tror jeg=)

Hvor går det an å kjøpe den, i tilfelle?

Skrevet

pfc.no

jeg syntes den er helt tipptopp!! lykke til :)

Skrevet

Noen som kan si noe om hva som er best av Ladycomp og Pearly? Ser at Pearly må sendes inn til batteriskift hvert 2. år.. Har kommet over en brukt Ladycomp til god pris, men ser at mange har Pearly. Pga pris eller er denne enklere å bruke?

Skrevet

dytter..

Skrevet

Ikke at jeg er helt sikkert.. Men tror ladycomp/babycomp er mye mer avansert sånn at den kan brukes bedre til planlegging av baby og ikke bare som prevansjon.. Tror t.o.m den mest avanserte har en funksjon så man kan time med gutt/pike ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...