Gå til innhold

Endre navn på 7 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Jenta vår er 7 mnd, og har et mellomnanvn jeg ikke klarer å bli komfertabel med! Vi bruker bare fornavnet til vanlig, og hver gang jeg skal si, eller hører hele navnet hennes føler jeg at det ikke er navnet hennes.. Mellomnavnet er et ganska vanlig navn og det er jo fint. Hun har fått mellomnavnet sitt etter oldemoren sin, som jo kanskje gjør det litt vanskeligere å bytte.Men det er veldig mange i familien som er oppkallt etter denne oldemoren, og har navnet som mellomnavn, En jente i familien har en navnekobinasjon som er veldig likt vår jentes navnekombinasjon. Jeg har lyst til å bytte til det andre mellonavnet valget sto mellom, jeg synes hun passer mye bedre til det. Men jeg er litt redd for å "såre" andre i familien ved å bytte navn... Jenta vår vil nok ikke merke noe da vi aldri har brukt mellomnavnet hennes. Men kanskje hun vil synes det er rart når hun blir eldre, at hun er døpt noe annet? Har jo litt dåpsgaver som begge navnene står..

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gjort noe stort nummer ut av dette, er vel neppe så ofte hele navnet blir brukt.. Har selv to fornavn, og det er jo kum ved skolestart, hos legen e.l. noen har brukt alle navnene mine, og da blir man som regel spurt om man bruker hele navnet, eller bare ett av dem. Når datteren din blir stor kan hun jo selv velge om hun vil beholde navnet eller ikke. Ellers, luft det med familien, så finner du ut hvordan de føler på dette.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...