pippi_78 Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Egentlig spurt om det samme under et annet innlegg før, men lager en ny tråd på dette.. Nylig blitt testoman ;-) Egget er sluppet når el-testen blir negativ igjen, ikke sant? Lurer veldig på om el-testen er negativ igjen når teststreken bare er litt svakere enn kontrollstreken, eller først når teststreken ikke dukker opp lenger?? Fredag var teststreken like sterk som kontrollstreken, lørdag var den sterkere og i går, søndag, var den litt svakere enn kontrollstreken, noe jeg da tolket som at den var negativ igjen. Har jeg tenkt riktig, eller bør jeg teste i dag også? Var el sannsynligvis 12-36(48?)t etter positiv test på fredag eller er det lørdag som teller som positiv test??
Lemonia Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Ja, du har tenkt riktig. En EL-test er positiv kun når teststreken er like sterk som eller sterkere enn kontrollstreken (i motsetning til graviditetstester hvor to streker alltid betyr positivt). Man har alltid et visst nivå av LH i blodet, så en EL-test vil alltid få to streker uansett i syklusen, men den er altså negativ når teststreken er svakere enn kontrollstreken. Egget slipper 12-36 timer etter siste positive test.
pippi_78 Skrevet 11. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2009 Takk for svaret Lemonia! Det vil altså si at jeg sannsynligvis hadde el på søndag eller mandag... Hmm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå