Molait Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Evig rivesegihåret hvaskalviha! hahaha kom på nå at med så mange kvalme damer som sliter med å spise kanskje dette ikke er en super tråd på 1 tri;) Meeen kanskje man kan skrive noen "lett mat for kvalme" retter og:) Kan ikke dere skrive ned hva dere skal ha i morgen a? (evt hva dere hadde i dag) Så får man gode tips og kanskje det dukker opp retter man ikke tenkte på. Synes man ender opp i en sløyfe med 4-5 retter. (spes når man har barn) I dag hadde vi så enkelt som mexikansk gryte. Gode trofaste Toro;) Men da har jeg grei-å-ta-med-mat på jobb i morgen (jobber sent)
Zeke Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Kok opp rør pasta ta en ny kjele med litt vann og hønsebuljo. oppi. kutt opp kyllingfilet i småbiter å legg oppi hønsebuljo. når det er blitt hvit(kjøttet) så tar du oppi fetaost å la dette smelte heilt så hakker du en 6-7 tomater i småbiter å legger dette oppi. når pastaen er ferdig så heler du det oppi kyllingen og rør dette sammen, kan også ha oppi svarte oliven hvis du liker dette, litt salt å pepper og runsdtykker så har du en utrolig lett og KJEMPE deilig middag. Anbefales på det høyeste.
Cupcake! Skrevet 11. august 2009 #3 Skrevet 11. august 2009 i går hadde vi grilla nakkekoteletter, salat, noisette poteter og bernaissaus. I dag tror jeg det blir grilla kylling fra varmedisken på mega. Sikkert med ris og saus Samme problem hver dag om hva man skal ha til middag...er veldig gla i mat men det er vanskelig å finne på en variert meny!
Sjørøver *TALL PREGNANT* Skrevet 11. august 2009 #4 Skrevet 11. august 2009 ja, hva skal vi ha til mat. i dag trenger jeg virkelig råd. Jeg er kvalm, har ikke matlyst - men må vel spise ett eller annet. Vil ha noe med smak! Kom med tips
Tweak Skrevet 11. august 2009 #5 Skrevet 11. august 2009 Jeg bruker ofte halvfabrikater som jeg krydrer og tilsetter ting og tang slik at jeg får de slik jeg vil. I dag skal jeg kjøpe toro kylling tandoorisaus på glass og tilsetter en paprika i småbiter og kylling. Krydrer med tandoori krydderblanding for å få mer smak. Serverer med ris. Et annet tips er bali kyllinggryte der jeg tilsetter mer karri krydderblanding og ingefær, litt sukker og gjerne en desj med sitronsprut. Blir kjempegodt! Gryten har jo bare hint av smak ellers... Ellers kan du steke kylling/svinekjøtt i pannen, koke pasta (jeg bruker tagliatelle til denne) og så blander du alt sammen med et glass pesto og serverer med godt brød til. Alt er sånn max-20-min middager :-)
Molait Skrevet 11. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2009 Kjekt med mange tips, ellers om man bare skriver hva man hadde til middag i dag, blir det jo en bra tipsliste i seg selv etterhvert:) I dag ble det kinamat faktisk:) Bror kom på besøk og han ville ha kinamat så da var det bare å kjøre som gal for dette bestemte han seg for 21:45!! Jepp, gratis for meg ble det og:) (sier de norgemat i Kina om de skulle bestilt sånn mat vi spiser? Om vi starter opp restaurant der nede blir den da kalt norgerestaurant?)
¤¤ alexine ¤¤ Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Blir vel norsk-resturant, tenker jeg;) hehe.. Orker ikke tanken på kylling for tiden jeg, er vel det eneste jeg ikke klarer å spise...:/ Medisterkaker, kålstuing, brun saus og poteter... Nam:)
☆EkM Skrevet 11. august 2009 #8 Skrevet 11. august 2009 stek opprevet, helstekt kylling i litt olje med det krydderet du liker, skjær opp de grønnsakene du liker, riv litt ost, stek pitabrød. Resten er vel logisk, fyll pitabrødet, og ha på litt dressing,rømme eller hva man måtte syns høres godt ut =) Jeg lagde noe sånt som dette: Stekte kyllingen i litt sitronpepper og olje, hadde på ferdigrevet norvegiaost, agurk, søt paprika, cherrytomater, jalapenos, og rømme mm, det var deilig =) *sikle* var det bare jeg som ble sulten nå eller? (a)
Molait Skrevet 11. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. august 2009 nei men ikke om vi bytter om bare. For vi sier indisk mat, spensk mat men så sier vi kinamat?! Ikke kinesisk mat. (kan jo si det, men heter liksom kinamat) Bare snålt.... jaaaa i dag bestiller vi norgemat dere! hmm
Gjest Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 pinnesteik med kålrabistuing å hvitsaus laget på kraft fra pinnesteika å ikke minst surkål! NAM nå ble jeg sulten... er kjøtt o holiker fortiden holder til på andre tri så denne retten er vel neppe å anbefale folk som sliter med kvalme å reagerer på sterke lukter! hehe
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 Jeg har oppskiften på verdens beste taco gryte! Stek kjøttdeig og ha det opp i en kjele. Bland i: taco krydder et glass salsa ost løk mais jalapenos Kok i et par min:) Nacho chips på toppen, salat og rømme vedsina:) Kommer aldri til å bli lei dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå