Gå til innhold

2-års jekslene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herremin som gutten vår sikler og styrer med hendene inni munnen..!

Han har siklet så masse i hele sommer, jeg skjønte ikke hvorfor, syntes det var tidlig for å være 2-års jekslene, da han kun er 1 1/2 år. (blir det på onsdag)

Men plutselig oppdaget jeg at han hadde fått to stk...

Jaja, snart ferdig med dette tannstyret for en stund nå.

Flere med små som styrer med disse jekslene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

17 mnd - har snart ett sett jeksler ute. Hjørnetennene er på vei fram....

blir litt sikling, men er ingen storsikler.

Smerter er det imidlertid....

Skrevet

Småen var har fått hjørnetennene oppe og vi venter på de nede. Trodde de var på vei (sikling og biting), men da jeg tittet inn var det en jeksel som var kommet opp! Trodde det var litt for tidlig for 2-årsjekslene (han er 21 mnd)..

Skrevet

Lille fekk 1-årsjekslane rundt 17-18 mnd, så 2-årsjekslane er nok enno eit sykke unna her i gården :o) Har nettopp fått den siste framtanna (den kom etter jekslane) og venter på hjørnetennene.

Storebror fekk ikkje 2-årsjekslane før han var nesten 3, så mine søte små har det ikkje spesielt travelt med desse tennene...

Skrevet

har noen av deres barn hatt diare mens de var på vei til å få jesksler?

har hørt at mange kan få det...og småtten her har hatt løs mage ei stund og dårlig humør så kanskje det var noen jeksler på tur?

når jeg var lita hadde jeg veldig diare når jeg fikk jeksler, i følge min mor.

Skrevet

Det første settet med jeksler er vel ikke 2-årsjekslene?? Tror ikke det er så uvanlig å få de rundt 1,5 år. Vår vesle har fått 4 jeksler og 4 hjørnetenner på litt over en måned... Har vært myyyye sikling, men håper på en liten pause nå:)

Skrevet

Nei, de skal få to sett med jeksler.

Knerten vår har 18 tenner nå, totalt er det 20 melketenner.

Så det er bare to 2-års jeksler igjen.

Skrevet

man får ikke diare av å få tenner, man får imidlertid tenner lettere når man har f.eks. diare. - fremprovoserer frembruddet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...