Gå til innhold

Blodspor og brun utflod...

nuffelure

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i 11. uke, og forrige uke hadde jeg litt blodig utflod tre dager. Det gjentok seg idag flere ganger etter do-besøk. Har også litt svak murring i magen som kommer og går. Har snakket med jordmor, og hun synes ikke det høres skummelt ut og synes vi skal se det ann. Jeg er likevel urolig, siden jeg ikke har opplevd dette i mine tidligere svangerskap. Noen som har like erfaringer?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg er 9+5 idag og jeg opplevde dette noen dager forrige uke. Ble litt redd så jeg ringte legen, de prøvde bare å berolige meg om at dette var vanlig. Hvis det kom mye blod og det var klumpete da kunne det være spontanabort hvis jeg var redd for det. Jeg prøver å ta det hele med ro, men ettersom dette er mitt første svangerskap må jeg innrømme at det ikke er så lett. Håper på at alt er som det skal og at dette skal gå bra, men tenker litt for mye på at det kan gå galt. Er mye plaget med kvalme og tretthet, så symptomene er da fortsatt her.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har akkurat det samme, er gravid uke 10. Var hos legen i dag pga andre ting, og nevnte det for han. Han ba meg bare se det ann. Skal tilbake neste torsdag for den første svangerskapskontrollen. Liker det ikke akkurat.

Jeg er gravid med nummer 4.

Skrevet

Jeg begynte med en frisk blødning en morgen i begynnelsen av uke 6, som bare ble til brunlig utflod. Så det bare an da det var så tidlig i svangerskapet. Den brunlige utfloden vedvarte i 1 uke, -da ringte jeg til legen. Fikk da time til tidlig ultralyd dagen etter. Der så de et levende bittelite foster:) Fikk en kontrolltime 2 uker etter for å følge med. Hadde brunlig utflod litt til og fra også i den perioden, fikk beskjed å unngå samleie og trening. På kontrollen 2 uker senere så de at morkaken lå litt foran livmorsåpningen, så da var det derfor jeg blødde litt. Fikk enda en ny time 2 uker senere for kontroll og beskjed om å være rolig da også. Nå var jeg på ultralyd for en uke siden - i uke 11. Og alt så helt fint ut, morkaken har flyttet seg litt oppover og jeg trenger ikke å være så forsiktig lenger. Så nå skal jeg ikke på flere kontroller før rutine-ultralyden i uke 18. Skriver det fordi jeg da trodde at jeg kom til å spontanabbortere da det holdt på så lenge, men det var en annen forklaring på det for min del. Og det går bra:) Har jo også fått en super oppfølging på Lillehammer sykehus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...