Gå til innhold

Bekkenproblemer vs bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Når går det fra å være vanlige bekkenproblemer som man må regne med i et svangerskap til å bli bekkenløsning?

Hvor "ille" må det da være? Noen som vet noe her?

Har veldig vondt når jeg reiser meg og snur meg i senga. Våkner hver gang jeg skal snu meg. Også vondt å løfte beina høyt. Har vondt hver dag....

Er det bekkenproblemer eller bekkenløsning da?

Fortsetter under...

De fleste får en eller annen form for bekkenløsning i løpet av svangerskapet, men noen blir mer plaget enn andre. Bekkenet skal jo tross alt utvide seg og gjøres klart til en fødsel, så å ha litt vondt er bare naturlig...

Har selv bekkenløsning, men har smerter kun når jeg sitter og ligger. Spesiellt vondt er det nattestid.

Har du muligheten til det kunne du kansje bestillt en time hos en naprapat/manuellterapaut/fysioterapaut for en liten vurdering. Var selv hos naprapat og fikk en del gode øvelser for å tøye ut musklaturen i setet/bekkenet, i tillegg til tips om liggestillinger etc. Har hjulpet meg såpass at jeg sover om natta, og jeg kjenner at øvelsene løser godt opp i musklaturen:)

Men, alle er jo forskjellige, og det er viktig å finne et opplegg som passer en selv:)

Alle har bekkenløsning i svangerskapet, og jeg synes helt klart at dine plager "kvalifiserer" til symptomgivende bekkenløsning som faguttrykket er. Ville helt klart kontaktet kiropraktor for å se om det kan være en låsning. Dersom det er det, vil du kunne oppleve bedring etter noen behandlinger, og få råd for å vedlikeholde funksjonen.

Jeg har selv periodevis plager fra bekkenet mitt. Du må regne med bekkenplager i svangerskapet, men det er fremdeles symptomgivende bekkenløsning, for det finnes faktisk (tro det eller ei) de som ikke kjenner plager fra bekkenet i det hele tatt. Når man vpkner av smerter, er det ille... Lykke til..

Er nok bekkenløsning, du bør være forsiktig og ta det mer med ro - særlig når det gjelder husarbeid etc. Hvis du ikke tar hensyn vil du nok bli verre...Anbefaler deg en tur til legen! Lykke til! :)

Jeg vet hvordan det er, 100% sykemeldt pga kraftig bekkenløsning og har mange mnd'er igjen til termin.. :S

Takk for gode råd. Har vært hos lege, han sykmeldte meg 40%. Men sa ingenting om noe behandling etc annet enn at jeg burde ha det hvis det ble værre.

Men går allerede til akupunktur, så håper det hjelper.

Prøver å ta det med ro også....men ikke lett alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...