Gå til innhold

Ferie - eller sykedager, når man skal inn i forbindelse med IVF?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg lurer litt på hvordan vi skal få fri de dagene vi skal inn til Porsgrunn. Blir vel noen dager etterhvert, vil jeg tippe..

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Du får sykmelding kun i forbindelse med uttak og innsett.

På dager med undersøkelse osv kan dere søke om velferdspermisjon. Evt ta ut ferie eller avspasering dersom dere ikke har igjen noen dager med velferdspermisjon.

Skrevet

Hei!

Vi holder til på Riksen, og der får man sykmelding fra den dagen man har uttak og en dag etter innsetting.

De gangene man er på kontroll så sa jeg at jeg skulle på vanlig legebesøk.

Lykke til :)

Skrevet

Vi skal til Posrgrunn, og bor et stykke unna der. Vi må være borte fra jobb hele dagen, når vi skal dit. Takk for tips ;-)

Skrevet

Hei!

Jeg tror allikevel du har krav på lønn for de dagene dere må til porsgrunn. Snakk med legen for å få erklæring på at dere har vært der. Noen arb. givere krever nemlig dokumentasjon på fraværet. Dette skal fungere for både deg og din mann. Jeg var også borte hele dagen da jeg hadde 10 mil å reise hver vei.

Lykke til!

Skrevet

.. jeg fikk ikke dekt fravær knyttet til undersøkelsene... måtte ta ut avspassering..

Skrevet

Får bli enig med min arbeidsgiver om hvordan vi skal gjøre det. Han er klar over min situasjon..

Skrevet

hei, dette er nyttige tips! leste igjennom og vi har samme utfordring. vi brukte to timer på å kjøre en vei og det er ikke de beste veier etter larvik...my 60 og 70 soner, helt håpløst!! skal tipse mannen min om velferspermisjon de dagene det gjelder, men han får vel bare beskjed om at han må bruke opp ferien sin... ahhhh...

Skrevet

Hei, hei!

Jeg kontaktet legen min p.g.a jobbsituasjonen min. Fikk sykmelding fra jeg begynte på spray og til ut uken hvor det var testing. Gikk sykmeldt i 5 uker. De tre dagene hvor vi var inne på Ullevål, fikk samboeren min fri uten lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...