Gå til innhold

Slanking og amming


luisalusa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg venter min andre datter i oktober. Da det er bare 1 1/2 år siden forrige gang jeg fødte så hadde jeg en del ekstra kilo å bære på. Nå har jeg og samboeren min bestemt oss for å gifte oss neste sommer. Panikk! Da må jeg jo selvfølgelig slanke meg for at jeg skal kunne være en komfortabel sommerbrud. Men jeg er litt bekymret for hvordan slanking vil påvirke babyen mvh morsmelk? Noen som vet? Har jo hørt at en ikke skal slanke seg mens man ammer pga avfallsstoffer i melken, men er det direkte skadelig for barnet? Det er jo tross alt mange som går raskt ned i vekt av seg selv etter fødsel..

 

Håper noen kan komme med synspunkter på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det med at avfallsstoffer går over i morsmelk pga slanking er forlengst avvist av forskere. Derimot advares det mot å gå for fort ned, særlig før melkeproduksjonen har kommet skikkelig i gang. Sønnen min er 3 mnd, og jeg startet for fullt i går. har ikke slått inn på mengde melk, ennå hvertfall. Drikker masse, masse masse (!) vann, og kombinerer fiberrikt knekkebrød uten pålegg med noka-kuren. Funker bra, ikke sulten eller noenting. Har også endel kilo å drasse på etter to svangerskap. Håper du lykkes, og lykke til med bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...