Gemini7 Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Dette har nemlig vært debatt mellom meg og sambo i dag. Han mener en åpnet pakke med grillpølser pakket inn i plast må spises 2 mnd etter de er fryst. Jeg mener de holder seg lenger- fryst er jo fryst..? Noen som vet dette med sikkerhet? Og hva med en uåpnet pakke som har ligget i 4 mnd, f.eks?
Langt-i-fra-perfekt Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Det er vel vanskelig å angi noe nøyaktig holdbarhet når ting er fryst, men jeg vil tro det holder seg godt så lenge det er pakket inn og eller uåpnet opp mot ett år i allefall ) har da spist mat eldre enn det også vi. Men noen ganger smaker det jo fryser da, da er det bare å hive.
Gemini7 Skrevet 10. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2009 Ok, jeg googlet og finen rlitt forskjellig. 12 mnd for rødt kjøtt, 6 mnd for kjøttprodukter med mye salt og fett (som jo pølser har), mens et annet sted sto det 3 mnd for pølser, og enda et annet sted 2 mnd.. Så tydeligvis ikke så lang levetid i fryser som jeg har trodd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå