Gå til innhold

Noen her som har blitt gravide av "å hoppe av i svingen"?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

vet godt at det er en høyst usikker "prevensjonsmetode" å hoppe av i svingen. Min mann og jeg bruker det nå ("hopper av" i god tid før "klimaks"- men vet jo at det kan komme sædceller også før det) Selvom vi ikke planlegger barn på nåværende tidspunkt vil et barn være velkomment dersom vi skulle bli gravide. Har nesten begynt å håpe litt på at jeg blir gravid, og blitt litt paranoid dersom mensen uteblir noen dager. Noen her som har blitt gravide på den måten? Noen som vet noe om sjansene for å bli gravide på denne måten?

Fortsetter under...

Hei! Er litt i samme situasjon som deg. Men vi har en liten på 6 mnd. og vil vel egentlig vente litt med nestemann, selvom jeg kjenner at jeg nesten er skuffa når mensen kommer;) Ellers har vi brukt denne usikre meroden i flere år,-og må nok skuffe deg med at for oss har det funka bra. Vi har kun blitt gravide når vi har bestemt oss for å prøve. Har da blitt gravid veldig lett. Venter spent på å høre flere erfaringer:)

Ja! Er 14 uker på vei etter "avhopping".

Merket ikke noen glipp, trodde vi var flinke, men dengang ei...

Sjansene for å bli gravid har jeg vel hørt en gang, men husker ikke tall. Det kommer jo an på mye annet, feks alderen din. Siden jeg er 40 år tenkte jeg at det skulle være såpass vanskelig å bli gravid at jeg IHVERTFALL ikke ble det når vi hoppet av i tillegg, men der ble vi lurt gitt!

fant denne om tall:

http://no.wikipedia.org/wiki/Usikker_prevensjon

Om du er i moden alder som meg så er sikkert sjansene for å bli gravid noe mindre.

Om du håper på å bli gravid er det jo mange andre gode råd og tips du kan følge for å øke sjansene, enten dere hopper av eller ikke :-)

Ja, jeg ble gravid på denne måten. Vi hadde fått de barna vi hadde tenkt oss. Jeg hadde spiral, men hadde veldig plager med den så jeg fikk tatt den ut. Fikk ikke rotet oss til å ordne med noe annet prevansjonsmiddel, brukte derfor "hoppe av metoden". Det gikk jo ikke, ble gravid. Kan ikke si det var jubel her da det ble oppdaget, men nå gleder vi oss veldig.

Annonse

Jepp, full kontroll!

Derfor var det ekstra dumt at vi ikke var enda mer forsiktige når vi VISSTE at det var en farlig periode... vi brukte oftest kondom akkurat da, men denne fine dagen ute hadde vi ikke med det.... trodde likevel at det var trygt nok å hoppe av... haha.

Vi brukte også denne metoden. Skulle egentlig ikke begynne prøvingen før i august, men i juni satt spiren. Vi vil jo ha barn, så to måneder er ikke mye å snakke om. Men gravid kan man bli selv om man har full kontroll.

Har også hørt at god sex og mange orgasmer kan føre til at egget modnes og slippes tidligere. Det kan jo også ha skjedd?? Hvem vet.

Vi gleder oss masse i allefall til babyen som kommer i mars.

• 2 uker senere...

Hei.

"Humrer".....usikre metoder bør ikke brukes av de som ikke vil bli gravide. Selv er jeg lykkelig mor til ei jente på et år som følge av denne praksisen :) Burde ha visst bedre, men tok sjansen etter 11 år som barnløs.....og slik gikk det :D

For meg og min partner funket heller ikke den sikre metoden....sitter med spire nr 2 i magen, som ventes i oktober. Hun kommer selv om mamma'n brukte cerazette. (Og gjorde alt rett til punkt og prikke) Men som produsenten sa: "den er bare 99,5 % sikker og "bivirkningen" din ble jo hyggelig da...."

Og....joda, det ble den etter at vi fikk fordøyd det litt :D

Gleder oss til prinsesse nr to kommer!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...