Gå til innhold

Bekkenløsning men usikker på sykemelding

Anbefalte innlegg

Pga en rar jobbsituasjon jeg er i så er jeg i tvil om jeg kan sykemelde meg. Jobber i en butikk, står og går hele dagen, og en del løfting er det også. Jeg har jobbet der siden i fjor sommer. Er 16 uker gravid og har skikkelig vondt i korsryggen, høyre setemuskel og nedover baksiden av ene låret mitt. Er vondt å stå, gå, sitte og når jeg snur meg i sengen. Men det som er problemet er at jeg vet ikke hvor lønnsomt det er for meg å bli sykemeldt. Jeg har fast jobb fire dager i mnd. og så er det mye arbeid i ferier. Ellers så har jeg dagpenger utenom. Nå har jeg hatt to gode mnd. med arbeid. Mnd før der var jeg sykemeldt pga en bilulykke og før der igjen var det lite jobb. Så jeg er så usikker på om jeg har råd i det heletatt til å be om sykemelding. Hvordan regnes det ut? Og nå som det går mot slutt på feriene så blir det mindre arbeid for meg så sånn sett økonomisk ville det vært kanskje lønnsomt å vært sykemeldt. Men hvordan arter det seg om jeg feks blir 50 % sykemeldt? da blir det for mye penger igjen til at jeg får dagpenger om jeg ikke jobber de andre 50%. Så da sitter jeg igjen med en halv lønn? Jeg er alenemor til ett barn på 7 år og vi to bor alene. Har hatt det tungt den siste tiden psykisk også, mye stress og problemer på andre områder. Noen som kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...