HTC Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Har stekt opp masse koteletter raskt på sterk varme. Krydret med salt og pepper. Grovkuttet poteter med skall og grovkuttet gulrøtter. Hadde en del rapsolje og salt og pepper på dette. La de raskt stekte kotelettene oppå grønnsakene og har satt disse inn i ildfastform i ovnen på ca 175 grader. Hvor lenge bør dette stå og bør jeg ha folie oppå evt skru opp temperaturen? De har stått 20min nå og kotelettene nærmer seg kanskje snart (ser fine ut), men gulrøttene og potetene er fortsatt for harde. Kan rødkål (pose, ala surkål) være godt til eller ikke? I tillegg lurer jeg på hva jeg kan lage av reste mat her? Det blir for mye mat til oss. Hva kan jeg gjøre med restene her?
HTC Skrevet 10. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 10. august 2009 Jeg heldte også stekesky fra kotelettene over det hele, de var stekt i smør. Nå er det ganske mye veske i formen (ikke så mye at det når kotelettene, men omtrent så det dekker gr.sakene
HTC Skrevet 10. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2009 Nå har de stått 30 min. Potet og gulrot ennå ikke ferdig. Har skrudd opp til 185grader nå. Skal jeg legge på folie? Har ikke lyst på tørre koteletter... eller går det bra?
Sylteflesk Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Jeg ville tatt ut kotelettene og pakket dem i folie så de holder seg varme, og skrudd opp varmen til 225 grader. Neste gang legger du inn kotelettene når poteter og gulrøtter nærmer seg ferdig. De blir fort tørre, og trenger kortere tid enn poteter når du har brunet dem først.
HTC Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 Takk. Nå har de stått inne i 40 min. Jeg prøver meg på folie rundt hele. Sjekket kotelettene nå og de er fortsatt saftige. Potet og gulrot begynner å nærme seg =)
HTC Skrevet 10. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2009 Neste gang skal jeg gjøre som du sier, det er første gang jeg prøver dette nå. har du tips til restemat på dette i morgen?
HTC Skrevet 10. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2009 Nå er det ferdig. Bør det hvile litt på benken?
tante grusom master of law Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 restemat på dette er feks pytt i panne, krydret med litt timian, eller stuvede poteter/gulrøtter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå