Gå til innhold

lillehare & OnlySleeping sin tråd :D

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tusler nå rundt her da.. Ikke så mye å ta seg til, dagene er veldig opp og ned. Er som regel litt trist inni meg hele tiden, men prøver å bare være glad for den lykken jeg alt har..:) Men er rart med det når man har satt seg noe i hodet. Blir spennende om jeg merker noe EL neste uke.

Veldig godt å ha dere jentene - selv om jeg ikke orker være her inne like mye akkurat nå. Deilig å kunne tømme seg litt...:P

Håper så inderlig at det blir vår tur nå!!! Det må det bare.. Alle 3!! Vi får bare være så snille vi kan - alt ordner seg jo for snille jenter sier dem..:)

Håper dere får en deilig helg! <3

Fortsetter under...

Godt å høre at jeg ikke har fornæmet noen, og jeg har ikke opplevd at du har kommet med noe ufint heller, lillehare;-) Er rart med det, når man skal formulere så mange tanker ned i noen setninger. Tenker av og til på om det kan tolkes anderledes enn jeg har ment. Jeg synes vi klarer oss veldig bra, her på "linja" vår.

Selvom jeg er forholdsvis åpen på det vi skal igjennom, er det ikke helt det samme å prate om dette med mine venninner som sitter med sine barn, som å prate med dere om det :-D Vi er tross at litt i samme situasjon.

OBS: en bekjent av meg har to venninner som har hatt klaff på første forsøk med ass befruktning. Har en tidligere kollega som også har vært igjennom det, og lyktes med tvillinger. Ikke snakket så mye med henne om dette, og heller ikke etter at dette ble aktuelt for meg, men tror hun lyktes på første forsøket hun også!!

Lykke til med el neste uke, onlysleeping!!! Du får prøve å fokusere på de positive tanker du også. Er så tungt å bare konsentrere seg om de negative;-) Da skal du ha el sånn ca når jeg skal ha mensen. Tvi, tvi ;-)

Jeg har studert blødningskalenderen min nå. Det ser ut til å stemme bra med at jeg kan ha hatt el tirsdag forrige uke, da vi var på ferie, ift når jeg hadde mensen sist. Dere begynner kanskje å blir lei av å høre dette, men det er så vanskelig å ikke håpe på at jeg kan være gravid, nå som jeg så og si ikke spotter. Har hatt litt stikkinger / lette menssmerter idag. På en måte regner jeg derfor med at spottingene er rett rundt hjørnet, men så håper jeg allikevel på at det er et lite frø som jobber. De siste mnd har jeg spottet mye hver dag, ihvertfall fra rundt el-tid og fram til mensen. Derfor veldig uvanlig for meg at det ikke er noe nå, så nære mensen. Kjenner jeg kommer til å bli skuffet når mensen kommer til uka..

Nei, nå ble jeg plutselig overbevist at spottingene og mesen ihvertfall kommer, nå som jeg har skrevet så mye om det. Ikke bra for hodet dette, altså;-)

TENKE POSITIVE TANKER, SÅ HAR VI DET IHVERTFALL BEDRE PÅ VEIEN!!!

Stooooooor klem!!!!!

Bare EN ting til, så skal jeg gi meg for idag;-) Føler med litt trøttere idag enn jeg pleier. Er sikkert bare en tilfeldighet, men klarer ikke la være å koble det opp til en evt graviditet. Ogå jeg som var SÅ overbevist om at jeg hadde sluttet å håpe. ÆSJ, altså ;-)

DA tror jeg at jeg har fått sagt det jeg har på hjertet for idag ;-)

Godt å ha dere, jenter!!! Setter veldig pris på dere!!

hei!

Håpefull: det er jo fantastiks, at du er trøtt og at spottingnene er annerledes denne gangen!! jeg håper og krysser alt for deg! kan ikke huske sist jeg leste noen sted at det faktisk skjer... ift ass beft altså. håper så inderlig at vi 3 kan være neon av dem... med mindre du har frø som hadde vært enda bedre..

onlysleeping: kan tenke meg du tenker mye, det hadde jeg også gjort. Kos deg i helgen og ta vare på deg selv, det er det viktigste du kan gjøre nå... god helg til dere begge, ps håpefull: kan du ikke teste snart da?? venter i spenning :)

Fortsatt ingen spotting idag:-) Tror kanskje det kan være sånn for meg å vente på spottingen, som det er for andre i vår situasjon å vente på mensen. Tror ikke det er noen vits i å teste før tirsdag, for da er det 2 uker siden el. Hvis jeg har tolket alt riktig, da. Det er jo dagen etter at jeg har vært i Porsgrunn. Kanskje de kan se noe der på mandag, hvis det er noe. Står i brevet at begge skal undersøkes.

Vet ikke om jeg er så veldig mye mer trøtt nå enn vanlig, men er ihverfall endel trøttere på kvelden, og mistenkelig frisk og rask på morgene. Våknet av meg selv kl halv syv idag, og var i strålende humør :-D

MEN, jeg lurer på en ting: det står i brevet at man skal ha med bilde av begge to. Har dere gjort dette, og hvorfor må man det?

hei, dere fikk tydeligvis mye mer info enn oss!! men de ringte oss så det er sikkert derfor. vi ble fortalt at mannen min måtte spare omm 2- 3 dager, men ikke noe om meg. når kom dit pratet vi litt først med legen. dertter undersøkelse og så snakket vi med sykepleieren. bildet fikk vi beskjed om å ettersende bare. tror de gjør dette slik at de ikke skal bli noen feil med tanke på innsetting av egg... hehe, det hadde tatt seg ut... de ser på innvendig ultralyd om du har frø :) masse lykke til da og logg deg på bim på mandag, det må du bare ta deg tid til...:) oioioi, dette blir så spennende.... gleder meg sånn på dine vegne. jeg er forresten så glad for å høre at det ikke er så uvanlig at det klaffer på 1. forsøk!!! åhhh, hva hadde jeg gjort uten dere her.... dere gjør meg blide begge to :)

ha det på badet, så snakkes vi snart! nå skal jeg ta meg litt vin!!

Annonse

Hei, hei. Den infoen vi har fått, har vi fått via brev. Bortsett fra det med ventetiden. Den ble vi opplyst om da jeg ringte. Vi fikk et eget vedlegg ift. sædprøven, i brevet vi fikk, da vi fikk innkallelse til 1. konsultasjon. Dette vedlegget legger de ved når de ønsker denne prøven. Ikke bekymret for den, for det har sambo avlagt i utredningsfasen, og den var visst bra:-)

Vet ikke hvor vanlig det er at det klaffer på 1. førsøk, men jeg har ihvertfall hørt noen solskinnshistorier:-) Har lest i min lille brosjyre at det er 20-30% sjanse for å lykkes på hvert forsøk. Usikker på om det gjelder bare ivf. Så da satser jeg på at vi 3 er med på å trekke denne prosenten OPP!!!

Jeg har fortsatt ingen spotting. Bare MÅ si det, for jeg tenker på det nesten hele tiden, og gransker papiret nøye hver gang jeg har vært på do. Godt det ikke er noen som ser meg der. He, he.. Har begynt å bli øm i brystene, men det pleier jeg også å bli en stund før mensen. Men egentlig ikke SÅ øm denne gangen som jeg pleier. Blir smårusk av å gå og kjenne etter. Har vel egentlig ikke noen grunn til å tro at det liksom plutselig skulle klaffe med graviditet nå. Jeg slipper å teste den gangen her da, siden de kan se det på undersøkelsen. Blir nok undersøkt, for de gjør visst vanligvis det.

Kos deg masse med vina di, lillehare, mens du kan. Du kan nok ikke gjøre det så veeeldig lenge til ;-)

Kommer nok med noen tanker i morgen også, før vi reiser til Vestfold. Kan nesten ikke tro det er i morgen. Usikker på om det i det hele tatt har gått opp for meg :-)

heihei! vinen var god og vi koste oss stort :). Porsgrunn ligger i telemark hvis jeg ikke tar fullstendig feil, men dere skal kjøre gjennom hele vestfold, masse deilig motorvei og politi og radarkontroller, så pass på...

20- 30 % sjangse er jo noe iallefall. porsgrunnsa at at ca 30 % lykkes i ass befr prosessen og da er alle 3 forsøk inkludert. de sa også at desto yngre man er samt ikke røyker er sjangsene enda større... så får vi nå se! men, tenk om du er gravid da, det høres jo veldig sånn ut!!! å gurimalla det hadde vært fint!

jaja, ikke meningen å sette enda flere forventinger i hodet ditt, men er så spent på dine vegne. Kommer til å tenke på deg i hele morgen og vente på at du logger deg på bim :)

vi fikk ikke noe brev annet enn ventetiden og motatt søknad. så nå vi kom dit kom overraskelsen på rappen! først sædprøve, innvendig ul og samtale med lege og sykepleier. de er så søte der, og spør om alt som faller i hodet på deg :)

jaja, kanskje jeg skal ut i det fine været nå å forbrenne vinene... ahhh..

onlysleeping: håper alt er fint med deg da, sett no el? eller blir det primolut?? gi lyd fra deg snart lille venn :)

Hei jenter. Kort innlegg idag, for tiden begynner å bli knapp. Skal dra snart. Fått spottinger idag. Ikke så veldig skuffet, faktisk, så har nok gitt opp endel, llikevel. Er nå mer svingende i troen på om vi kommer til å lykkes. Kjempebekymret til tider, faktisk, men jobber med å holde humøret oppe. Blir ihvertfall ikke noe bedre av å bli altfor deppa. Håper jeg er litt klokere etter i morgen ;-)

Jeg røyker ikke, så det er jo bra. Blir 34 år i år. Er ikke så veeeldig gammel i Porsgrunns øyne da, håper jeg ;-)

Må bare si igjen at jeg setter veldig pris på den kontakten jeg får ha med dere!!! Satser på å gi lyd fra meg når vi kommer hjem i morgen kveld.. Stå på så lenge;-)

Hehe, hei hei..:) Nejda, faktisk ikke så mye soving om dagen!

Er spent på hvordan det har gått i porsgrunn idag jeg...:) Håper du skriver et innlegg snart! Jeg skal straks avgårde til ei venninde å nyte god mat og koselig selskap. Det blir deilig :)

Har ikke kjent noe til EL, burde være rundt denne tid hvis det er "i normalen".. Har ikke store trua på at den kommer, så begynner på primolut om 14 dager!! Gleder meg bare til å komme igang igjen jeg nå.. Kjedelig med venteperiode.

Hvordan går det med deg da lillehare?? Fikk du mensen? Har detti litt ut jeg nå..;) Når er det du skal inn igjen, eller skal du bare begynne på sprøyter?

Klem til dere!! Utrolig godt å ha dere altså!!! <3

I am back! Nå går det unna i svingene:-)

Sædprøve til sambo, var som forventet veldig fin:-)

Nå kunne det omsider (stiller spørsmålstegn ved at det ikke har blitt sett før) sees at jeg ikke har de mest aktive eggstokkene. Ikke noe alvorlig feil, men ikke like fulle (hvis man kan kalle det det) som de burde ;-) Jarl (var det det legen het, tro?) mente at dette kan være årsak til at jeg spotter. Jeg VISSTE at det sannsynligvis er en sammenheng mellom spottingene mine og at jeg ikke blir gravid.

Siden jeg venter mens denne uken, skal jeg begynne på stimulering allerede nå!! Dvs at dersom alt går bra og etter planen, skal jeg til uttak og innsett i uke 40. Guri malla.. Så nå er det bare å vente på mensen. Den er nok rett rundt hjørnet. Spotter gjør jeg jo, men er ganske sikker på at mensen kommer for fullt før helgen, ihvertfall.

Ved ivf ihvertfall, er det 75% sjanse for å lykkes totalt på alle forsøkene. Gjennomsnitlig tar det 2,ett eller annet, forsøk for å bli gravid, og som sagt jenter, så er det VI som skal trekke denne statistikken opp!!!

Men nå synes jeg at jeg har pratet mye om meg i det siste. Onlysleeping: hvordan finner du ut av om du har/har hatt el? Tar du test, undersøkelse, bl.prøver, eller hva?

Lillehare: Slenger meg på onlysleeping: Når skjer det noe med dere?

Snakkes snart;-D

Hei!

Onlysleeping: Fikk mensen og ble ferdig for ca 10 dager siden, så nå har jeg begynt å teste .9 skal i gang med sprøyter i neste syklus, ca 2-3 uker. Avhenger helt når tr kommer....

Håpefull: Kjipt å høre om eggstokkene dine, men som du sskriver selv, 75% mulighet for å lykkes ved ivf er jo vannvittig bra statestikk da!! så jeg antar dere skal ha ivf da eller?? er så spent på icsi statestikken nå jeg... hmm, jaja, det får vente litt!! men du virker glad og det virker som det var en positiv opplevelse, det er jo viktig det også....!

Han heter Jarl ja :) Hyggelig mann.

Men da går vi jo alle tre i meget spennende periode nå :) Håper sånn det klaffer oss tre snart!! Akk og gru denne hersens ventingen!!

Tenkte jeg skulle kjøpe medisiner snart, men kanskje jeg skal vente til el er ferdig??

ahhh, håpefull: Du er såååå heldig som skal igang nå...!!!!!!!!!!!

Onlyseeping: Kos deg masse og si når du har el da!

Annonse

Jepp, det er ivf vi skal i gang med, men jeg slipper jo nedregulering, da:-) Har fortsatt bare små spottinger, men det begynner å komme noe friskt blod nå, så da regner jeg med at jeg kan starte stimulering i morgen eller tors. Stimuleringen skal startes 1-3 syklusdag, og jeg skal regne 1. syklusdag den dagen jeg få normal / moderat blødning. Skal ringe Porsgrunn da, før oppstart.

Setter så veldig pris på at det klaffet slik at jeg kan begynne alt nå :-)

Lillehare: Hvilke sprøyter er det du skal igang med? Glemmer litt oppi all praten vår. Skal dere da inn 14. dgr etter din el, for icsi? Da skal vi jo kanskje inn nesten på likt! Jeg skal bruke Menopur 225 IE (sprøyter), for å stimulere.

Onlysleeping: Venter på å høre fra deg. Stillte deg noen spm på mitt forrige innlegg, som du ikke har fått svart på enda. Venter også i spenning om du har fått noen el;-) Nå husker jeg ikke helt hva dere skal igjennom ut over det at du stimuleres til el. Alzheimer i anmars til tider her :-)

Hei og hå, så lenge!!!

Hei og hå...:) Vet ikke sikkert om jeg får EL nå. Tester eller temper ikke. Tenker som så at hvis jeg kjenner det skikkelig, så vet jeg det, eller så regner jeg med å ikke ha.. Er det jeg sliter med - får som regel ikke EL av meg selv. Så venter egentlig bare på å få begynne med primolut jeg nå..

Blir spennende å følge deg og IVF..:) Heier på deg!! Regner kanskje med at vi må igang med det hvis ikke dette "normale" funker på noen ganger. Kan jo ikke bare holde på og holde på og aldri treffe!?!? Da må de vel gi oss IVF tilslutt?? Håper på det!

Kjempebra at du fikk begynne alt nå da!! :) *** Spennende tid!!!

Hi!

Onlys: Godt å høre fra deg og at det ok med deg. Det blir spennende å se hvordan prosessen blir videre for deg :) Men din trøst er vel at dere har klart det en gang før, så jeg er 1000% siker på at det kommer igjen snart!

Håpefull: Jeg skal begynne på Puregon, samme som onlysleeping tok. Husker ikke hennes dose, men min er på 125 IE tror jeg. Husker ikke helt nøyaktig nå. Men skal i gang i neste syklus, undersøkte det idag :) Vi fikk også svar på kromosomprøvene idag og de var normale, så får vi. Tror ikke dere skal ta en slik prøve, tror det er bare for icsi. Man sjekkes for cystisk fibrose fordi det kan påvirke sædlederene. Men kan ikke så mye om dette...

Uansett, dette blir meget spennende. Jeg jobber litt ekstra om dagen slik at jeg kan ta meg litt fri med lønn.

Men dere to, jeg er så fyllt av spenning nå. og håper tr kommer snarest (skal ha el først da) alik at vi kommer I GANG.... aaaaaahhhh!!!

Klem til begge to!! Johoo!! Hoppsa :)

Har pratet med Porsgrunn idag, og skal starte med stimulering på fredag! Skal til ul fredagen, en uke etter. Er sånn passe igang med mensen. Blør nesten moderat (litt mer til tider), og veksler på å ha friskt blod og litt sånn brunaktig. Er helt pussig, men nå er jeg plutselig litt sånn småbekymret for å ikke få ordentlig mensen. Herregud. Blir litt oppgitt av meg selv. Prøver å holde fornuften og tenke at den kommer for fullt nå, siden jeg faktisk har en regelmessig syklus. Det er ihvertfall det den ALLTID har gjort før, så kroppen kan vel ikke plutselig bli helt tullerusk nå. Kjenner litt murringer i livmoren, så noe er nok på gang..

Men nok om min livmor for denne gang :-) Godt å høre at du er i humør, lillehare :-D Neste gang vi skal til Porsgrunn blir jeg sm (vanlig ved uttak og innsett), og sambo må ta ut ferie. Egentlig greit, for han har endel mer ferie tilgode;-)

Hva er det Puregon gjør, og når i syklusen skal den startes med?

Onlysleeping: Hører lillehare sier du har brukt dette du også? Men nå skal du "bare" bruke Primolut? Hvordan er sammenhengen her, og når i syklusen skal du begynne på den?

Hade på bade ;-)

Oi, fredag allerede! så utrolig bra da! måtte du bestille medisiner ellr ha de det inne?? dette er svært spennende du!! jeg fikk puregon fordi det skal produsere flere eggposer slik at de kan ta ut fler. Hadde visst greit med eggposer men for sikre oss litt så trodde de det var bra. det er puregonen. skal ta den i 8 dager og de siste tre skal jeg ta orgalutran. og så avsluttes det med en siste sprøyte som setter i gang el.

Det stemmer nok at vi skal inn omtrent samtidig. Har testet bare neg så langt på el, men vi hopper til køys idag som en første dag etter endt syklus, så får vi se :)

Lykke til med første sprøyte i morgen og keep me update :)

Onlysleeping: vi får bare pule på hver kant av landet!!!! hun andre skal stikke selv i magen litte granne, men men, snart er det vår tur som skal i ilden!!!

bamseklem til dere begge :) nå skal jeg støvsuge..

Da skal du, lillehare, gjennom mye av det samme som meg. Menopur i 7 dgr. Starter med Orgalutral på 6. menopurdag, og skal ta den i 3 dgr. Skal ta samme el-sprøyte som deg. Men når i syklus begynner du, og når blir det? Mulig du har svart på det og jeg ikke har forstått. Trodde ikke du skulle igjennom alt dette, jeg, men det er kanskje bare uttak du ikke skal ha, som jeg skal ha?

Onlysleeping: noe nytt?

Første sprøyte i morgen tidlig!!!! Tvi, tvi ;-) Glemte helt å spørre om bivirkninger da jeg var der... Kan de være like på Menopur og Puregon, tro? De skal jo påvirke kroppen på samme måte..

Forresten lillehare: er visst noe variabelt fra apotek til apotek om man må vente noen dager for å få medisinene. Vi fikk beskjed om at de har på apoteket i kjøpesenteret "Down town" i Porsgrunn. Vi dro innom der på vei hjem igjen og kjøpte hele pakka. 8000 kr, takk skal du faen meg ha. Men, men, er verdt det. Det man bruker over 15 000 kr pr forsøk på medisiner, får man refundert på nav..

Forresten lillehare: er visst noe variabelt fra apotek til apotek om man må vente noen dager for å få medisinene. Vi fikk beskjed om at de har på apoteket i kjøpesenteret "Down town" i Porsgrunn. Vi dro innom der på vei hjem igjen og kjøpte hele pakka. 8000 kr, takk skal du faen meg ha. Men, men, er verdt det. Det man bruker over 15 000 kr pr forsøk på medisiner, får man refundert på nav..

hei!

hvis jeg ikke husker helt feil så skulle du ha 225 IE, mens jeg skal ha 125 IE, så du får jo en hestekur i forhold til meg!! vet ikke hva som er forskjellen på meno og pureg. men som sag så skal jeg ha 8 dager på pureg, 3 dager av de 8 på orgalutran og så tror jeg det er ovitrelle. Så er det ul, uttak og innsett :) begynner på puregon i neste syklus som er om ca to uker +/ - noen dager tror jeg. har en prøveperiode nå også. Jeg skal begynne på sprøytene den dagen det kommer ordentlig blod og ikke spotting. jeg spotter jo selv..

herregud, som jeg gleder meg til å komme igang.... ahhh!!!

men har forresten sjekket ut prisene: orgalutran 1875, puregon 2440, otrivelle 388 :) tror det er 5 lapper rett ut, men absolutt verdt!!!

forslag til når jeg skal kjøpe det?? bør vel vente til el er ferdig, man vet jo aldri...

Hola... Dere er jo så sinnsylt kjappe på å skrive inn her..:P Rekker jo såvidt skrive ett innlegg, så har dere kommet med fire nye, hihi...

Ååå...er liksom ingenting som skjer her - kanskje derfor jeg ikke har like stort behov for å "tømme" meg nå. Blir bare venting om dagen - prøver å nyte dagene med min nydelig datter og deilige samboer! <3

Jeg skal ikke bare ta primolut, men skal ta det for å få igang en mens.. Så over til puregon igjen. Jeg har så sinnsykt lange sykluser, så orker ikke vente helt til neste mens, derfor fikk jeg ja til å begynne på primo på dag 30 ca.. Bare 13 dager igjen...:S Æææ, lenge!!!

hei du hønemor! 13 dager er ingenting!!! virkleig, sett i forhold til hva du har ventet så langt... kjære deg, litt prim funker sikkert suvenrent for deg ( ikke pålegg, men den primolut)!!!!!!!! bare vent .)

for min del, hadde sex i går og kjente at det litt mekanisk, er jo litt lei prøvingen nå... ahh. og så har fått halsbetennelse i tillegg!!

ahhh..........

God kveld :-)

Onlysleeping: Du får gi oss beskjed når det skjer noe hos deg, da;-) Skjønner at du får mindre behov for å tømme deg når dagene kanskje blir like ift denne prosessen, og består av venting. Håper du har kreative og hyggelige ting å fylle dagene dine med, slik at ventetiden går fortere.

Lillehare: Da er jo du også snart igang ;-D Visste ikke at du skal ha uttak. Beklager den dårlige hukommelsen min, men da skal dere ha icsi, dere da? Jeg innbilte meg et øyeblikk at dere skulle har inseminasjon, men mener nå å huske at det var icsi dere skal ha. Hvis jeg var deg ville jeg ha undersøkt med apoteket du skal ta ut medisinene, og hørt om det er noe ventetid på de der. Hvis det ikke er lang ventetid (at du kan få dem samme dag) ville jeg ventet til mensen kommer. Man vet jo aldri. Du kan jo bli gravid ved neste el, og da er det jo kjipt å ha brukt mange tusener på medisiner du ikke har bruk for. Er det veldig lang ventetid, ville jeg hørt med et annet apotek;-)

God bedring, forresten.

Jeg har nå hatt to morgener med sprøytesetting. Har gått over all forventning. Er noe vant til sprøytesetting fra før, men ikke satt på meg selv tidligere. Det verste med hele greiene er å få av den forbaskede tuppen på ampullen med væsken. Gikk rett av i går, men mer knot idag, hvor jeg ikke får tuppen rett av. Ble noe sånne småglsskår, hvis dere skjønner hva jeg mener. Prøvde to ganger, uten like bra resultat som i går. Har fått med et rør jeg skal tre på ampullen som det skal gjøre det lettere å få av tuppen. Enkelt i går, ikke enkelt idag..

Foreløbig ikke kjent noe til at jeg har startet med stimulering. Hatt kraftig blødning i to dgr nå, og bare kjent menssmertene og ubehagene. Spurte om 225 IE er stor dose. Er visst ikke så voldsomt stor, men tror den er litt over middels. Ikke det at jeg ønsker meg bivirkninger, men tenker nå at hvis jeg ikke kjenner noe, er ikke dosen høy nok. Dette handler nok om at jeg er redd for å ikke lykkes.

Har vært i kjempehumør i det siste, og hatt en god magefølelse på at det kommer til å gå bra. Men her henger nok magefølelsen sammen med håp og overflod av positive tanker. Engstelsen kommer av og til, men er stort sett optimist. Så om dette går rett i dass denne gangen, så har jeg ihvertfall hatt det bra på veien ;-)

Stor klem fra meg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...