Gå til innhold

lillehare & OnlySleeping sin tråd :D

Anbefalte innlegg

Yes, mam ;-) Håper humøret ditt fortsetter å stige. Er så kjedelig når man er nedi sånne "negativetanker-daler". Jeg er så heldig at jeg bare har fått positive responser fra venner og familie. Bortsett fra da min svigermor (som jeg har et godt forhold til), klarte å buse at med at "jeg tror ikke dere skal ha noe barn, jeg, for dere er ikke enige, og det blir bare fiasko", under en diskusjon vi hadde rundt det med barn og verdier, her i sommen. Da måtte jeg bare dra, for å bevare husfreden. Var i en litt sår og nærtagende dal akkurat da, og sambo prøvde å trøste meg med at hun egentlig ikke mente det slik. Hun er en dame som fort kan buse ut med litt uheldige kommentarer, men er egentlig veldig omsorgsfull. Tror derfor heller ikke at hun egentlig mente det slik. Men det er vel det eneste stygge noen har sagt til meg i forbindelse med vårt forsøk på å bli gravid, og en kommentar jeg ikke kommer tilå glemme. Er også fortsatt såpass fornærmet på kommentaren, som jeg mener var SÅ upassende, at jeg kommer til å inkludere henne minst mulig når det gjelder det. Men ellers er vi gode venner.

Fortsetter under...

Må bare tilføye at mine svigerforeldre er noen av de som da vet hva vi skal igjennom, noe som gjorde at jeg synes kommentaren var spesielt upassende. Diskusjonen vi hadde, var i tillegg litt på fleip. Tror sambo og jeg er ganske så enige om mye, men selvfølgelig vil vi (som alle andre) være uenige om enkelte ting. Mye handler vel om å prate godt sammen. Syntes liksom jeg måtte få med dette også, når jeg først hadde sagt litt..

Så når alt kommer til alt, tror jeg at jeg kan forstå skuffelsen din, når andre som sitter der med sine barn, ikke gir deg den støtten du trenger..

Så ikke det siste innlegget ditt, onlysleeping. Takk for støtten. Synes det høres fornuftig ut å droppe festen. Når venter du mensen, og når skal du teste da, tror du? Hadde vært SÅ bra om det er en liten en der inne :-) Merker du noe? Mange spm nå, men er så nysgjerrig på dine vegne. Skjønner godt du er redd for skuffelsen. Hvis problemet for dere har vært at du ikke har el, og du nå har tatt el-sprøyte, bør vel sjansen være mye større nå enn det har vært tidligere? Fortsatt lykke til med å forbli mensenfri noen mnd;-)

Jeg skal vel egentlig ha mensen imorgen eller søndag.. Skjønner ikke helt, står på babyverden at jeg skal ha imorgen, men tror selv søndag..:) Hadde EL søndag for snart 2 uker siden. Vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde meg, men hvis ikke mensen har kommet innen tirsdag - burde jeg vel teste?! :) *håpe håpe*

Kjenner litt tyngde i puppene og litt stikk i magen innimellom, småkvalme. Men alt dette er jo ting jeg har før mensen og, så... Hvorfor MÅ symptomene være så like?? Grr... Ja, problemet er EL, men fikk det faktisk av megselv nå da, etter sprøytene, trengte ikke ta ELsprøyta. Så sjansen er jo klart større..:) Men håpet desto høyere og..

Blir gal av dette jeg.............................. Hvisomatte, dersomatte..... Hva om jeg er nå, burde jeg kjenne noe, kjenner jeg noe, var det noe, nej, nå vet jeg jeg ikke er, kanskje jeg er nå, osv, osv.... Du kjenner deg kanskje igjen?? Hehe..

Kjedelig med svigersene dine btw.. Er det noen som burde være støttende så er det jo dem!! Kjenner jeg blir trekt av sånt...

Såvidt jeg har forstått, skal man vel kunne teste 14 dgr etter el, så jeg ville trodd at du kan teste på søn. Er det noe som er sikkert i en syklus, er det vel at man får mensen 14 dgr etter el, eller er jeg helt på jordet? Og i følge el-testene kan man teste på den dagen man skal ha mensen.

Uansett: kjempespennende med deg. Gleder meg til å høre hvordan det har gått når jeg kommer fra ferie. Fryktelig upraktisk at det skal være så like symptomer på graviditet og mensen. Har ei venninne som gikk og ventet på mensen, og var skråsikker på at det var det hun hadde i vente, så viste det seg at hun var gravid.

Ellers er det greit med svigers. Var den ene gangen. Da vi fortalte hva vi skulle igjennom i våres, var de veldig støttende, og håper veldig at det skal ordne seg for oss.

Et spm også til deg, onlysleeping. Hvis du slapp og ta el-sprøyten, men llikevel tok sprøyter i forkant av el,- hva var de sprøytene for da? Vanlig nedregulering? Tenkte bare at hvis problemet ditt var at du ikke hadde el, trodde jeg at det ville holdt å ta el-sprøyte?

Ja, vi får se om jeg får mensen ikveld eller inatt - da er det 14 dager siden.. Ja, er det ikke sånn at den "skal" komme 14 dager etter EL?! Håper det... Så ikke den tullete syklusen min har innvirkning på dette..

Jeg tok puregonsprøyter, for å modne egg. Man kan ikke ta ELsprøyte uten at noen egg er modnet! :) Er ikke sikker på hva nedrgulering er?? Er ikke så inn i alle uttrykkene, da vi ikke har pratet noe særlig om IVF eller ICSI enda.. Jeg modner ikke egg - derav ikke EL..:) Men der hjalp puregon helt supert til!

Annonse

hei jenter :) ser jeg gått glipp av en masse her!! håpefull: den kommentaren du fikk av svigermor, fikk jeg av min mor. det var så trist. men det har rettet seg nå heldigvis :)

mulig jeg tar feil, men er ikke nesespray nedregulering?? syntes jeg hørte at jeg slapp det, skulle begynn rett på eggmodningsprosessen. uff, det er ikke alltid greit dette, masse nytt og så leser man så mye forskjellig...

onlysleeping: hvordan er det med det deg? jeg venter i spenning og håper du får et lite frø snart. håper puregon gjorde susen!! min syklus har forskøvet seg så jeg virkelig ikke når jeg skal ha mens lenger. men i morgen skal jeg kjøpe pergo :)

håper dere har hatt en fin helg bege to :)

Hei du.. Hvor har du holdt hus de siste dagene? :) Har lurt på hvor du har vært.. Joda, denne dagen har vært utrolig laaaaang.... Er jo 14 dager siden EL ikveld/inatt, så er jeg heldig så våkner jeg vel av det inatt...:S Men, håper jeg slipper, hihi.. Er så vanskelig å vite, føler noen ganger, at nå kommer mensen, men så går det over igjen.. Koko!!

Men du er vel rundt mensentider du og, eller?? Hadde ikke du El her for en stund siden nå? Spennende!! :) Jeg skal se om jeg klarer å holde meg med å teste til tirsdag, hvis ikke mensen har kommet innen da.. Får se om det går, eller så blir det vel imorgen..?! -kjenner jeg meg selv rett..;)

hei du, det var trist. hadde håpet at dette skulle være din tur!!! ahhh, ikke noe mer frustrerende enn dette!!! men fortvil ikke, det blir deres tur igjen snart... venter mensen selv nå, hele syklusen ble så forskyvet pga cysten, men hadde smerter i sted så da er den på vei vil jeg tro...

uff, håper det går greit med deg da til tross for neg test. men nå har du blitt skikkelig stimulert og kanskje det klaffer for dere naturlig i stedet... og du har flere muligheter... ikke glem det...

jeg tenker på deg og sender deg en stor trøstende klem!! ta vare på deg selv da :S

Har det egentlig ganske kjipt..:( Har fått mensen for fullt, så var nok ikke for tidlig - hvis det var det du mente?! Denne runden tok skikkelig på altså, nå hadde jeg liksom litt trua... Men vet jo at det ikke MÅ gå selv om man har EL. Orker snart ikke mer kjenner jeg.. Nå er det liksom bare å vente 1 mnd på en runde til..:S Klarer snart ikke mere venting!!

Skal ringe ned til pors imorra, for å høre om legen har sett på jounalen min igjen og hva slags plan han har lagt videre..

Du da?? Hvordan er din form? :) Når skal du ha mensen tror du?

Takk for klemmen :)

kjære vennen, forstår du har det vanskelig og du har rett i at selv om man har el betyr ikke det nødvendigsvis at det klaffer. jeg har el av meg selv og det har forsatt ikke klaffet for oss. kom litt rosa idag, så ingen spire her heller... det er bare for j... dette. at man ønsker seg noe så inderlig og så går det ikke. lurt å ringe porsgrunn for å høre hva som blir neste steg... kanskje det er det som skal til, man vet jo ikke før man har prøvd. jeg tipper det blir ivf på dere fordi mannen din har sædkvaliteten i orden og da vil den metoden være no for dere..

men dere har en fra før av så hvorfor i all verden ksulle ikke dere klare fler?? det går bra, det er jeg helt på sikker på!!! stå på lille venn og ring porsgrunn, det kommer til å muntre deg opp, det er jeg helt sikker på!! for min del, ja, hva skal jeg si, livet begynner å bli relativt slitsomt når man ønsker seg noe så intenst.

beklager at jeg beelaster deg sånn, er bare så sliten av å prøve. tanken på ny prøveperiode får meg til å tenke ahhhh, blæææ ohhh og nei... klem til deg og ta vare på deg selv :)

Annonse

Takk for deilig svar..:) Det er på en måte veldig godt å vite at vi er fler - selv om jeg ikke unner noen andre dette heller!! Men du skjønner sikkert hva jeg mener..:) Vi skal kjøre samme runde en gang til, på neste mens.. Og den bli ca om 30 dager - om den vil eller ikke..;) Jeg kjører igang med primolut på dag 30 hvis den ikke har kommet. Orker ikke vente 46-50 lange dager. Og det var dem helt enig i..

Så kjedelig at du også begynner på mensen da..:( Eller har det stoppet?

Ja, vi har jo ei fra før, som skjedde "plopp". Men da gikk jeg egentlig på pilla, og de tror det er grunnen. Kroppen/hormonene ble holdt igang av pilla. Hun er jo 3,5 år nå, og ALLE vennene hennes har eller får småsøsken, og hun spør og spør - gråter fordi hun ikke har, og at hun aldri kommer til å få...:(:( Det er så trist!! Og, vi har ikke snakket noe om dette med henne i nærheten altså... Hun bare ønsker det så inderlig sterkt!! Ååååå...vil så gjerne gi henne et søsken....

Vi får bare stå på videre, som de sterke damene vi er!! :D Klappe oss selv på skuldra og gi hverandre en klem.. Dette skal vi klare!! Og kanskje vi tilogmed klarer det sammen i oktober?! :)

Nå sitter jeg her med hodepine og brennende kinn, og håper nesten jeg blir sjuk så jeg kan holde senga imorgen... Huff, ikke bra moral, men føler meg helt på bånn nå!!

Takk for at du orker lese....-dette ble veldig langt! *rødme*

Stor klem til deg vennen!!

nå må du gi deg, selvfølgelig skal jeg lese det! du lsere når jeg er i bånn!! men du, det er jo kjempe gode nyheter at dere skal i gang igjen snart!! det er jo supert!!!! har ikke begyn å blø ennå, men har jo menssmerter og generelt vondt i magen. det er bare så jævlig. mannen min ville at jeg skulle teste allikevel fordi jeg hadde så sinnsykt vondt i halebenet for 2-3 dager siden. klarte ikke å sette i sofaen en gang!!!

Igår derimot møtte jeg jeg veggen fullstendig følte jeg. Blir jeg noen gang mor?? Vil skjebnen unne meg noe svært gledelig som det?? Tenker så mye på dette og begynner å bli litt små rar snart... Har så lyst på barn og nå begynner jeg å bli redd for at ass beftr ikke vil funke for oss. Begynner å bli så negativ nå og mest av alt utålmodig...

god helg da og takk for at du leser dette skvipet..

Hei dere. Da er jeg hjemme igjen. Så synd at du ikke hadde blitt gravid, onlysleeping. Hadde så veldig håpet at det hadde gått bra for deg nå, og trodde faktisk det også ;-) Nå har jeg startet nedtellingen til vi skal til Porsgrunn. Mandag skal vi i ilden. Jeg tenker også noen ganger at kanskje ikke engang ass befruktning kan hjelpe oss, lillehare. Er så tungt å sitte med sånne tanker.

Er så spent på hvilket opplegg vi skal igjennom.

Så ut til at jeg hadde el-slim på tirsdag, og nye spottinger startet på onsdag. Dette er noe tidligere enn vanlig, da jeg tilsynelatende har litt lenger syklus enn 28 dgr. Men, men, sengekos ble det. Hatt mindre mengder spotting denne gangen, men tør ikke håpe at det er noe der. Men klarer jo ikke la være å håpe, da. Tror jeg begynner se noen rutiner i syklusen, selvom det varierer fra mnd til mnd.

hei håpefull. har mensen og nå er den på vei til å gi seg. kort denne gangen. gled til porsgrunn, de er utrolig der. idag er jeg trist bare. orker ingen verdens ting. alle rundt meg venter barn, begynner å ta av litt nå. vi klarer ikke en gang mens andre begynner på to og tre. snakket med porsgrunn på fredag og de sa at det er mulig vi kan komme i gang før fordi mensen min ble så forskøvet, så det er jo godt nytt, men det e vel det eneste positive om dagen.

vet ikke hvor mye jeg orker å være på bim, er bare så negativ og bør vel ikke belaste dere med dette, men er bare så leeeei av å prøve. tanken på ny runde gir meg frysninger slik som det er nå.

men håpefull, beklager at dette er så negativt, men i skrivende stund skal det være sagt at jeg føler meg bedre. trengte vel å få det bare ned... ta godt vare på deg selv, så skal jeg håpe på at du allerede har et lite frø der... klem :)

Så flott at dere kanskje kan komme tidligere igang enn antatt, lillehare :-D Jeg vil ikke at du skal tenke at du er belastning når du har negtive tanker. Er jo nettopp her vi virkelig kan dele sorger og gleder med noen som er i nogenlunde lik situasjon. Du sier jo selv at du blir i litt lettere humør når du er ferdig med å skrive;-) Mye bearbeiding i det å sette ord på ting. Andre ganger er det jo du som muntrer opp oss andre!! Husk det!!

Er nok ikke noe frø hos meg. Nå har mine "normale" spottinger kommet slik de pleier, og jeg er ganske sikker på at den dagen jeg evt måtte bli gravid, vil jeg ikke ha disse spottingene. Som jeg har sagt tidligere, har jeg stor tro på disse spottingene på en eller annen måte har med å gjøre at jeg ikke blir gravid. Ser på det som en ublanse, for det skal jo faktisk ikke være sånn (selvom gyn sier at det ikke er farlig, eller at det er et hinder for å bli gravid).

Håper du får det litt lettere til sinns utover. Er klar over hvor slitsomt det er med disse svigningene, men det blir vel en ende på det når vi sitter her, gravide og kvalme;-) Når vet du noe mer nå, da? Du sier noe om at du ikke orker tanken på en ny runde, men har du hatt noen "runder" før, ift ass befruktning? Jeg har forstått det slik at dette er deres første forsøk..

Gla`klem fra meg

Hei igjen dere.. Kjenner meg så godt igjen lillehare..:( Jeg er også veldig trist om dagen, har rett og slett ikke orket å være noe særlig her inne. Idag har jeg bursdag, og det har vært koselig nok det..:) Har jo en kjempesøt datter og samboer! :) Men er allikevel et savn der, hvertfall når bestevenninda mi kom innom idag med dvd'n fra 3D ultralyden.......... Åååå....blir jo helt gal i magen min!!! Jeg vil og...

Huff, mye syteinnlegg om dagen..:S Har fått ny resept i posten på puregon, så på dag 30 blir det primolut hvis ikke mensen har kommet - orker ikke gå å vente på den!! Og så igang med sprøytene igjen, er idag på dag 8, så.....en liten stund igjen! Men gleder meg... Da blir det sex HVER DAG!!!!! I promise...;)

Gleder meg til dere kommer igang og, det fortjener dere virkelig nå!! Tenk om vi alle tre blir gravide på likt?! :) Ønskedrøm***

Halloen. Kjenner i magen at det begynner å nærme seg. Gleder meg veldig til mandag, men samtidig stiger også frykten for å ikke lykkes. Stiller meg i køen din, onlysleeping, når det gjelder å ikke orke og vente;-) Håper det blir klaff for dere neste gang!!!! NÅ VIL JEG AT VI ALLE 3 SKAL BLI GRAVIDE!!!! JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL. HOLDER PÅ Å SPREKKE AV OG TIL. ÅÅÅHHHHH!!!

hei dere! nå får dere meg til å smile :) dere er søte!!!

håpefull: dette er vårt første forsøk med ass befr, men det jeg mente med at jeg ikke orker ny runde, er el tester, masse sex. er vel litt lei av å prøve må jeg si...

men men, vi får se når vi kommer igang. skal kjøpe puregon neste uke tenkte jeg, da har jeg fått lønn, da er det rett ut med 5000 kr til alle medisninene. åhh, for en dag, er helt utslitt!!!

kos dere og keep me update :) onsdagskos til dere!

Godt å høre at du smiler, lillehare :-D Hva er det puregon gjør?

Har hørt noen historier (ikke her inne) om flere som lykkes med ass befruktning på første forsøk. Er så deilig å høre sånt. Her inne synes jeg ofte at det kommer fram historier om de som ikke lykkes, selv ved ass befruktning. Kjenner jeg blir litt engstelig for at jeg skal være en av dem. Beklager hvis jeg virker egoistisk med dette utsagnet, men jeg tenker faktisk det. For litt siden tenkte jeg at jeg ihvertfall var lykkelig uvitende om hvordan det kommer til å gå med oss, men nå er vi snart ikke det.

Var jo for litt siden så klar på at jeg har sluttet å håpe og tenke at mensen kanskje ikke kommer. Nå skal det sies at jeg har endel mindre / svakere spottinger enn hva jeg pleier. Det ergrer meg at jeg nå da sitter og tenker at jeg kanskje er gravid, for det er jeg nok ikke. Skal ha mensen i midten av neste uke. Hmmmm, kjenner jeg får litt ekstra kriblinger i magen når jeg sitter her og skriver. Blir jo litt ekstra fokus på det et øyeblikk, da. Nei, nå blir det mye skriving her, men føler meg bare så proppfull!!!!

Vet dere forresten hvordan det er med å få refundert noe av det man har lagt ut til medisinene, evt "behandling" forøvrig? Er jo temmelig dyrt :-(

Klem og klem

hei! håper virkelig at du har spire, det hadde vært så koselig om noen av oss klarte det... vel, puregon er sprøyter som skal tas i 8-10 dager, husker ikke helr hvor lenge, har glemt det. Men, hvis jeg ikke husker helt feil så skal den stimulere eggstokkene til modne flere egg :)

forstår du har kriblinger i magen, har det selv og går med et lite håp... men ikke noe klaff denne mnd:/

Godt å høre at du vet om folk som har positive erfaringer fra ass. befr. Du har nok helt i rett i at bim folk kan være noe neg fokusert, og jeg klandrer dem ikke for å si det sånn. Hadde vært relativt fortvilet selv dersom det ikke klaffer... Er bare så sliten av å være prøver hele tiden! Har aldri hatt en positiv gr test!! Å herre min, har så lyst på barn!! Nå begynner min tålmodighet å renne ut snart. Nå jobber for det harde livet å spare opp avpasering slik at jeg kan ta fri med lønn... Blir lange dager!!!

Men du, dere drar på søndag, var det slik??

onlysleeping: hvordan går det?? hvor er du??

Klem til dere begge to :)

Hei, hei. Ja, vi drar på søndag. Lager en liten hyggelig tur ut av det hele. Blir jo ikke akkurat noe sengekos på hotellel, for sambo må "spare" i to døgn, siden han skal avlegge sædprøve.

Fortsatt har jeg langt ifra de vanlige spottingene jeg pleier å ha, men går liksom å venter på at de skal komme. Jeg har heller ikke hatt noen pos graviditetstest før, så vet ikke hvordan det føles. Håper ikke du misforsto meg med det jeg skrev sist. Synes det er veldig greit at folk skriver om sine problemer og mislykkede forsøk her. Synes absolutt dette må være siden man kan gjøre det på. Kjenner bare at jeg blir litt preget av det, fordi jeg er så redd vi ikke skal få det til. Litt ekstra nå som det nærmer seg. Så kan man godt si at da får jeg la være å være her inne og lese noe, men jeg synes det er veldig fint å være i kontakt med andre som er i liknende sit. som meg selv, og jeg trives veldig godt med kontakten jeg har med deg og onlysleeping. Noen historier er jo også positive. Har også lært utrolig mye her inne.

Vi snakkes :-)

oi, kjære deg, ble ikke fornærmet på noen måte! dette er et fint forum for å få skrevet det man har på hjertet. det må jo ut noen steder og ikke alle ønsker å være like åpne om dette. ble så glad sist når du skrev at det klaffer for noen par!!! åh, du vil ikke tro hvor glad jeg ble... Da er det jo håp her også!!! du har helt rett i at man hører stort om de som ikke får det til med ass befr og tro meg at jeg er virkleig redd at det kan skje meg... nå høres jeg fryktelig ego ut, men får helt hjertebank og angst av å tenke på at det kanskje ikke klaffer for oss! Blir helt kvalm og svett av tanken!!

Jeg trives så godt med deg og only også, vet ikke hva jeg hadde gjort ellers fordi mannen har ikke så lyst til at venneparene og venner generelt skal vite om dette, og spesielt er det vanskelig sier han fordi han har nedsatt kvalitet... han tar det tungt men trøster seg med at det er noe sperm som kan brukes (6%). Nei, uten dere hadde jeg eksplodert for lengst!!! Virkelig!! Håper ikke jeg virket ufin eller no i forrige tekst, synes bare så synd på alle de som sliter. Det er jo bare for j...!

Men du, kryss beina dine for mannen din må levere spermier og jeg skal krysse fingre og tær for at du er gravid :) hvis ikke så ser det ut som vi skal i ilden sammen.... :S

God helg forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...