Gå til innhold

Pco -normale blodprøver-pergo effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt uregelmessige menstruasjoner. Fra 2 mnd-3 mnd-4 mnd intervall. Da jeg nå var hos gynekolog og tok innvendig ultralyd så vi jo tydelig at eggene lå der som perler på en snor(pco) . Jeg er ikke overvektig i det hele tatt, helt normalvektig, og gynekologen mente at han kunne se at hormonprøvene ville bli normale og det ble dem. Det jeg lurer på nå er hvordan pergo virker på oss som er normalvektige og hormonelt normale-. Gynekologen mente nemlig at man ALLTID klarte å få igang eggløsning med clomifen/pergo hvis hormonprøvene var normale. (han er en gammel og erfaren gynekolog) Det hadde vært deilig å kunne tro på denne forsikringen, men er det noen som har noen erfaringer/kunnskaper å dele likevel? En annen ting: er det lurt å gå på p-piller/diane en tre mnd tid og så gå rett på pergO? noen erfaringer...? hele poenget med pergo er vel at egget skal modnes å løsne og det virker lite vits hvis eggstokkene mine er som nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes bare en måte å finne det ut på.. pergo virker ikke på alle, tom ikke på de uten pco.. men man kan prøve.

Det er nok lurt å gå på diane mellom prøving, for å roe hormonubalansen i kroppen (det er jo noe galt siden du ikke får mens regelmessig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...