Gå til innhold

Åååh,jeg HATER at folk kommer med skambud og pruter på vogner på FINN:

Anbefalte innlegg

Ei som trudde hun skulle få vogna til 1000kr mindre enn hva den koster. Og når jeg sier at jeg ikke selger den for mindre enn ...,tror dere f*** ikke hun kommer med et nytt bud under prisen.

Hehe,må bare få ut litt frustrasjon. Har solgt en masse vogner på Finn,og har aldri opplevd et sånt frekt menneske før. Hadde jeg ønsket bud på vogna hadde jeg lagt den ut på qxl...

Fortsetter under...

hehe, men du har da i alle fall interesse rundt vogna de :-)

Jeg hadde to stykker som var intr, i min vogn, men de ville ha den til 500 kr under prisant rett etter at den var lagt ut, så jeg sa nei... angrer litt nå, en uke etterpå... jaja

lJoda,men jeg synes hun har vært så frekk at jeg har ikke lyst til å selge til henne uansett :P Dette er den første vogna jeg ikke har fått solgt på under 1 uke.

Jeg kunne aldri fått meg selv til å prute over så mye for en vogn. Synes det er uhøflig. Hvis jeg ser en vogn jeg liker,så finner jeg den billigste og kjøper den til den prisen som står hvis jeg synes den er rimelig. Hvis ikke så lar jeg være,begynner ikke å prute å styre som om man skulle tro jeg hadde ekstremt dårlig råd eller ikke eide oppdragelse.

Særlig når vogna ligger ute til godt under halvpris,den er ikke brukt 1 år engang,og ser helt ny ut. Den koster over 4000kr ny,og hun trodde hun skulle få den for under 1000kr.

Generelt sett syntes jeg det er helt greit at folk pruter litt. Hvis prutinga er rimelig er det nok mange som kunne tenke seg og akseptere for å få solgt. Og en bevisst kjøper vet også det.

Jeg tror vel også at det er ganske vanlig å prute i 2. hånds marked. Kanskje litt av problemet er at vi ikke er så vant til å prute i Norge? Vi aksepterer gjerne den gitte prisen uten mer og menn..

En annen ting er hvis det gis et bud som er helt urimelig (skambud), kan jo da skjønne at det er litt frustrerende

Hun hadde vel veldig lyst på den vogna da, og ikke nok penger? Men på kanten til å være frekk når du må gjenta at du ikke selger for under den oppgitte prisen da. Håper du får solgt vogna til ønsket pris. :)

Tror ikke alle tenker på at noen har følelser for ting osv.

Jeg la ut en helt ny titanium søskenvogn som jeg hadde brukt litt inne i 1 mnd. Kjøpte den for 3000 og la den ut til 2500 og tenkte at det var en ok pris (før de var på tilbud). Fikk en melding på sms "jeg tar den for 1500, har du kontonr?".

Jeg pleier ofte å skrive i finn anonsene at tingene koster xxx og at det ikke er pruting, rett og slett fordi jeg har hatt litt følelse for noen av tingene så vil selge dem til andre som faktisk vil ha dem.

Annonse

Jeg synes det er helt rimelig at folk pruter på Finn. Har selv solgt møbler der og helt greit at folk sier fra hvis de synes prisen er for drøy. Det er jo tross alt kjøpers marked. Men selvfølgelig forskjell på måten man pruter på. Det er jo opp til selger hva man vil selge for.

Synes egentlig også at mange legger ut brukte vogner til alt for høy pris (Er den brukt i 2 år ville jeg personlig aldri betalt mer enn halv pris for den, men jeg har endt opp med å kjøpe ny, da). Slik er det å selge brukt, jenter. Ikke la dere irritere hvis dere vil være med i gamet...

Men lykke til med salget, uansett. Håper du får det du vil ha for vogna.

Ja,det er måten enkelte pruter på som irriterer meg mest,ikke at de pruter.

Jeg er helt enig med deg i at enkelte overpriser vognene til de grader.

Da er det greit å prute,men synes du virkelig det er helt greit å selge en vogn som koster over 4000kr helt ny,såvidt 1 år gammel,lite brukt å ikke en skramme til under 1000kr?

Jeg har kjøpt og solgt over 15 vogner på finn totalt,og har aldri vært borti noe så frekt. Denne tok virkelig kaka. Greit at noen prøver seg med noen hundrelapper,men en tusenlapp er drøy. Barnevogner er ikke gratis.

HI

He he, ja det var kanskje litt optimistisk av hun som "la inn bud". Skjønner jo at det er irriterende. Litt forskjell å prute 1000 kr hvis prisen man spør om er 1500 (f.eks.) enn 6000.

Lykke til med salget!

Kjenner til det der. For en tid tilbake skulle jeg selge en emmaljunga scooter 2008 modell med regntrekk og fottrekk. La den ut til 1500kr, som er halv pris. Fulgte med garanti på vognen. Så fikk jeg en mail av ei som sa hun tok den for 500kr, kunne komme å hente den i kveld. Hi,hi hun fikk ikke vognen for å si det sånn

Støtter de andre her inne som synest at det er greit å prute på vogner på finn. det er jo helt ok å prute eller spør ettter gode priser i butikken også når man kjøper en vogn med utstyr. Hallo, det ligger over 2000 vogner ute på finn. Du selger jo uansett til akkurat den du vil..Fatter ikke hva du irriterer deg etter

Enig, det er helt vanlig å prute på ting på finn.

Finn er kjøpers marked, og som sleger må du nok finne deg i det, mange av vognene som ligger ute er jo temmelig overpriset også.

Men du velger jo selv hvem du vil selge til.

Jeg er interessert i en vogn som ligger ute på finn nå, det er en 2008-modell og ser ut som om den er i fin stand.

MEN prisforlangende er akkurat det samme som lilleprinsen tar for en helt ny 2009-modell, og det eneste "tilleggsutstyret" som følger med er en fotpose. Er ikke det litt drøyt?

Hva syns dere er rimelig "avslag" for bruktvogn?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...