Gå til innhold

Blir det bare verre???

Anbefalte innlegg

Hei...

Er 13+1 med bekkenløsning. Begynte for fullt i forrige uke. Vondt i korsryggen, halebeinet, hoftene, ubehagelig å tråkke ordentlig på venstrefoten, stråler opp igjennom. Vondt å sitte, "ligge-sitter" litt sånn slengt på siden i sofaen :-D Vondt å bøye seg, snu seg i senga osv osv....

Noe jeg kan gjøre for å gjøre det bedre (utenom fysio osv, men på egenhånd også?) Trening? Forebygging? Jeg er ei lita flis på nesten 1.60 og i god fysisk form fra før graviditeten.

Plagsomme greier. Og tenker mye det "verst" tenkelige... Krykker og sengeliggende, vil ikke det!!! :-D

Setter stor pris på tips pg råd..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140489410-blir-det-bare-verre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Maren

Huff kjenner meg igjen i beskrivelsen. Vet ikke om noe som er så vondt som bekkenløsning når den slår seg skikkelig vrang.

Men jeg har blitt en smule bedre. Tror jeg fikk så vondt fordi jeg overbelastet bekkenet. Nå har jeg hatt ferie og har fått tatt det med ro, det hjelper en hel del, da får det tid til å "lege" seg. Går også to ganger i uken til fysio der jeg får masasje og treningsveiledning. "Trener" bekkenet hver dag.

Prøv å unngå alt som gjør vondt og la andre jobbe for deg.

He he...det får ikke jeg til.

Får bare ønske deg god bedring på en måte og videre lykke til med svangerskapet. Ta vare på deg selv nå.

ja, det blir dessverre ikke bedre med mindre du er veldig påpasselig med å ta det med ro og ikke gjøre ting som du merker at trigger smerte.

Jeg har hatt det siden uke 17 og er nå i 35. I perioder blir jeg bedre og da er det lett å bli ivrig, f.eks løfte tyngre ting, sitte for lenge på jobb, vaske huset og annet som ikke er bra.

Har fått litt hjelp av fysioterapeut, men det som virkelig har fungert er ukentlig besøk hos kiropraktor. I hele sommer klarte jeg neste ikke å gå, ligge eller noe og nå er jeg betraktelig bedre etter jevnlige behandlinger. Hadde en låsning som ble fikset og nå jobber vi bare med å holde smertene i sjakk slik at jeg kan bevege meg relativt greit. Fortsatt slitsomt, men er bare lykkelig over at jeg kan stå opp og kommer meg gjennom dagene.

Mitt beste råd er å lytte til kroppen og få deg en kiropraktor. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...