Gå til innhold

Hva interesserer 1 åringene deres seg for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir 1 år neste onsdag, og jeg lurer så på hva jeg skal kjøpe henne til bursdagsgave.

Lekene vi nå har er uinteressante og hun liker mest å krype rundt å se og ta på alt mulig annet. Helst dit hun ikke for lov til:)

Så jeg føler jeg har ramla litt av lasset her. Hva er det som kan oppta og engasjere en 1-åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jenta mi har akkurat blitt 1 år og er veldig opptatt av dokkevogner. Hun elsker å trille rundt med vogna si. Ellers så er hun veldig glad i å bære ting; vesker og sånne små kofferter til barn. Hun fikk også en slags cd spiller til bursdagen, den spiller 5 sanger om dyr, lager dyrelyder og navngir dyret- den er veldig poppis. Hun er forresten også glad i baller, spesilet røde.

Skrevet

Trollet mitt er veldig glad i biler og ting man kan trykke på. Ball er osgå en stor hit, og hun drasser ofte rundt på diverse bamser og dukker. Hun har en fetter som nærmer seg 3 år, og hans leker er kjempe spennende!

Skrevet

Mini er mest opptatt av kjøkkenskuffene mine. ALT kastes utover gulvet, bites litt i, og så hjelper han meg med å "rydde" opp etterpå. Altså, ta ut og legge oppi skuffer/bokser o.l. er mest moro. Han har store plastbokser fra IKEA som vi oppbevarer leker i. Men han er lite opptatt av leker akkurat nå, fordi han lærer å gå, og vil helst være der vi er, og "hjelpe til." Men gå-vogna si er han glad i. Den legger han fullt med Duplo-lego oppi, og så dropper han legobiter overalt i hele leiligheten. (Og de gjør VONDT å trå på altså!) Og så vil han veldig gjerne at vi synger sammen, leker borte-titt-tei leken, (evt BØ leken) og han liker å danse til musikk. Det var kanskje ikke helt de svarene du lette etter, men jeg antar de er i en periode hvor de vil være veldig nysgjerrige og følger etter oss fremfor å sitte alene med leker. Jeg ante ikke at det gikk an å bli så fascinert over at jeg pusser tenner f.eks. Men mitt forslag til leker må bli klosser som de kan sette sammen, og kaste litt omkring, spise litt på. Det kan han holde på med leeeeeenge.

Skrevet

alt som ikke er leker! hehe

ellers er duplo ganske snart spennende. bøker, alt som er stort og lett som kan dras, biler liker den unge damen, ball er også rasende festlig.

bamsene har nå blitt noe vi koser på

(17 mnd nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...