FrøkenJ Skrevet 10. august 2009 #1 Skrevet 10. august 2009 Min lille snuppe vil bare sove til 5- halv 6...da er det morgen for hennes del...vi har prøvd det meste..legge henne seinere, puppe i 5 tiden for å håpe at hun sovner igjen, ikke puppe henne og håpe at hun sovner igjen..osv.. hun får ellers ikke mat på natta. har hendt at hun våkner i 3-4 tiden (en periode med tenner) da fikk hun pupp og vips så sov hun til halv 7 7.. men da går jeg jo tilbake til å amme på natt og våkner ikke av meg selv heller så da måtte jeg ha hatt alarm på.. Dette har vart i nesten 2 mnd nå..er utslitt av å våkne så tidlig og skal på jobb osv...pappaen står opp med henne men jeg sover lett og ligger å hører på henne styre på i stua (og vil jo egentlig gjerne være med henne da jeg har begynt å jobbe igjen).. Er dette noe som vil gå over eller må jeg belage meg på at morgenene er fra 5 ???
Frøken Freken Skrevet 10. august 2009 #2 Skrevet 10. august 2009 Vet jo ikke hvor gammel jenta di er da, men her i huset hadde vi laaang periode med det samme fra ca 6 mnds alder. Nå er hun 11 mnd, og de siste ukene har hun roet seg lettere på morgenen. Hun våkner aldri før 6 lenger, og på gode dager 7. Så - ja, det kan bli bedre:)
bønni Skrevet 10. august 2009 #3 Skrevet 10. august 2009 oh, sånn er det her og! znork. Halv fem har vi tatt morgen noen uker i det siste. Håper det går over! Jeg har som deg prøvd meg fram med leggetid - litt før, litt senere.... Han var egentlgi fint nattavvent, men nå har han begynt å bli skrubbsulten igjen på natta. Kanskje fordi han ikke er superflink til å spise mat på dagen - lei grøt, brød går litt langsomt, middag er ikke så kjempepop... samt at han er så aktiv med ståing og kryping. Så da har jeg blitt nødt til å gjeninnføre nattflaska - i natt fikk han faktisk to! Og de gikk ned i en voldsom fart : -) Hvis han våkner tidlig nok for mat så sovner han igjen etter en times klatring på mamma og pappa i senga. Hvis han våkner mellom fire og fem og utover så er det morgen. Sukk. Jeg tror det henger sammen med dagspisinga. Han vil helst spise selv, og da blir man kanskje ikke helt mett? Så håper det går seg til ettersom han blir flinkere på det området.... Dessuten er han blitt forkjøla nå, og har sin første tann på lur, så belager meg på kaosnetter framover, hehe. Og deretter har jeg tenkt at det skal blir soving fra sju til sju eller noe sånt ;-D Han er 9,5 mndr by the way. Håper det ordner seg for det fort - slitsomt å skulle jobbe i tillegg til aaaalt for tidlig start på dagen!
MintCondition Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 Tror det der desverre er veldig vanlig Min lille tass, som er 7 1/2 mnd snart, driver også å tuller med å ta morgen i 5-6-tida. Om han våkner 5 får jeg ham til å sove igjen etter en times "slåsskamp", men våkner han 6 er det bare tull...og det er slutt på den tiden man kunne amme ham og så sovnet han igjen gitt! Løsningen her er...tadaaa...at jeg legger meg supertidlig på kvelden Rundt 22 er jeg i seng, så da er jeg ikke skutt når "alarmen" går klokka 6. Jeg er ferdig med permisjonen nå, s det er jeg som må opp og ordne storesøster, levere i bhg, og så drar jeg på universitetet etterpå, så jeg må jo ha noen timers søvn..
Lillepusen-78 Skrevet 10. august 2009 #5 Skrevet 10. august 2009 Gutten min er 10 mnd, og her har det også vært morgen mellom 05-05.30 noen uker. Han sover på vårt rom ennå. Vi våkner av at han står og hopper og roper. Klar for en ny dag, i motsetning til oss ;-) Nytter jo ikke å tvinge ham til å sove akkurat, og han spretter bare opp igjen 2 sekunder etter at vi har lagt ham ned, så hos oss er det også natta ca kl 22 :-)
FrøkenJ Skrevet 10. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2009 Hun er akkurat blitt 9 mnd,så det har pågått en stund...så lenge hun har reist seg selv så har hun stått og hoppet og er vill etter å ha å bli tatt opp....veldig klar for ny dag hun også!!!....så søt,men vi er såå trøtt... tenker bare på hvis hun skal o bhg neste mnd og hun må ha 3 lurer på dagen og den første er allerede i 7 halv 8 tiden...bekymret mor..hehe.. Så ingen håp om at hun kanskje snart vil sove lengre???.....
Cupcake! Skrevet 10. august 2009 #7 Skrevet 10. august 2009 Har en liten kinaputt på litt over ti måneder som heller ikke vil sove lengere enn til fem. I dag sto han i senga klokka fire. Og han er ILLSINT når vi forsøker å legge han ned igjen SLOSSKAMP..JEPP!! Jeg vet at puppen roer han og noen gang får han til å sove videre men det er jo å gjøre seg selv en bjørnetjeneste.... Det verste av alt er at han er jo trøtt. Hvorfor skal han demonstrere sånn? Vel, mannen har fått nok! Han mener vi skal slutte helt med pupp. Jeg føler ikke helt for det enda. Så nå er han fullt i gang med å pusse opp barnerommet i håp om at det kan ha positiv effekt. Tror nok jeg også bare må krype til korset, legge meg tidlig tidlig og starte dagen klokka fem...
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 10. august 2009 #8 Skrevet 10. august 2009 Vi har to stk som ikke vil sove lenger enn ca fem, men så er de da veldig enkle å legge ved 19-tiden. Vår to-åring og vår 2 mnd gamle er like gode morgenfugler. Dersom en bare har en morgenfugl må "medisinen" være å legge seg tidlig hvis det er mulig, og dele på med mannen å stå tidlig opp. For de som har unger som vil ha pupp; da hadde jeg gitt pupp hvis ungen sovnet av det. Bedre med 10 min på puppen for et par timer mer søvn enn to timer med trassig unge fra klokka fem om morgenen... Når vår minste våkne ved 04:30 tiden, da får han pupp og sover en time til. Ca kl 05:00-06:00 står min kjære mann opp med begge de to morgenfuglene, men så tar jeg matingen av småtten kl 22:00 og 02:00. Jeg syns likevel jeg får altfor lite søvn uansett...5-6 timer per natt er for lite for meg - sukk.
Mjølkekua Skrevet 10. august 2009 #9 Skrevet 10. august 2009 Åhj.. jeg kjenner meg igjen! Han var sånn helt fram til han var 7 mnd, da begynte han å sove til 6. Nå, kryss i taket og på gulvet, han er nå 8 mnd og sover fra 1900 til kl 07.30!!!!!!! Det er heeeelt fantastisk. Jeg tror det er overgangen til mer fiberrik mat som gjør susen (blander 8 mnd havregrøt med "hvete-havre" fra nestle), i tillegg til superaktivitet om dagen. Vi tøyser og herjer masse og han krabber rundt til han blir helt utslitt. I tillegg har jeg observert at han sover godt men kortere lurer på dagen. Vi sover for det meste inne - da vet jeg at han sover godt. To lurer hvor hver varer ca 1- 1,5 time. Han har fått en tann nede i denne perioden, og nummer 2 er på vei opp. Ser ikke ut til at det plager han noe særlig, og det har ikke gått ut over nattesøvnen. Heldigvis! Håper at det blir bedre for dere også!!!
LilleBjella Skrevet 10. august 2009 #10 Skrevet 10. august 2009 Har du prøvd å legge senere, over tid? Over tid er stikkordet, det går ikke an å prøve i en dag eller to. Vi har begynt å legge åtte i stedet for syv, så mannen min skal få mer tid sammen med ham. Han går jo ikke i barnehage, så da er det jo ikke noe problem med at han må vekkes osv. I dag sov han til TI! Men har som regel sovet en time lenger enn da jeg la han syv. Halv ni i stedet for halv åtte.
FrøkenJ Skrevet 11. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. august 2009 LilleElla: Har prøvd alt fra halv 6 til halv 9..ingen forskjell desverre...Håper bare det bedrer seg litt slik at det ikke blir så stor overgang når hun skal begynne i bhg.
husmus &2 Skrevet 11. august 2009 #12 Skrevet 11. august 2009 her er det også sånn og vurderer å skyve tiden. Det bør vel gjøres over en uke tenker jeg før man kan forvente å se forskjell. Men så begynner jeg å jobbe snart og da blir det tre dager hvor han MÅ opp seks, så litt usikker på hva vi skal gjøre...
bønni Skrevet 11. august 2009 #13 Skrevet 11. august 2009 Jeg ble litt inspirert av det innlegget ditt LilleElla :-) Jeg har kanskje vært litt kjapp til å trekke konklusjoner på endret leggetid når jeg tenker meg om. Nå skal jeg legge kl åtte i minst en uke, så får vi se om morgenene bedrer seg. Dessuten har jeg måttet innføre nattflaske igjen, han spiser for lite på dagen og er skrubbsulten på natta. Litt bakvendt, men det får gå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå