Gå til innhold

En eller to? :P

Twisted

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer, fordi jeg har ikke peiling, er mitt første barn...

Både jeg og min mann har begge to sagt at vi tror vi skal ha tvillinger, fordi jeg har lagt på meg så mye allerede.. men vi er jo ikke så veldig erfarne på dette området, men nå nylig sa jeg til ham at jeg faktisk tenkte på det, seriøst - hva om vi får to??

Vi har begge to ingenting imot det, men vi skal på ultralyd om 10 dager, er det vanlig at man ikke finner det ut før ordinær ultralyd?

Jeg har gått opp 7,5 kg og er 17 uker på vei - og magen min står flott rett ut, nesten like mye som venninna mi som er 32 uker på vei!

Fortsetter under...

Heisann,

Dette blir jo bare spekulasjoner frem til du har vært på ultralyd. Så tidlig i svangerskapet er det vel egentlig kun ved UL-undersøkelse at man kan stadfeste tvillingsvangerskap.

Når du er 17 uker på vei, vil livmoren (m/enlinger) være omtrendt på størrelse med en en tennisball, og barnet er ca. 12 cm langt (vekt; ca. 3-4 gram).

Selv har jeg ett barn fra før, og i det svangerskapet la jeg på meg MASSE. I dette tvillingsvangerskapet gikk jeg ned ca. 15 kg frem til uke 18, og jeg har såvidt begynt å legge på meg nå (er i uke 21). Med andre ord; vektøkning alene er nok ikke god nok indikasjon på om man har tvillinger eller ei.

Jeg ønsker deg uansett lykke til videre i svangerskapet - du får holde oss oppdatert :-)

Jeg hadde samme følesen som deg. Kjenner meg igjenn i det du sier.

Sist når jeg gikk gravid hadde jeg ingen antydning til mage da jeg var 5 mnd på vei. Denne gangen hadde jeg skikkeli bulk på magen etter 3 mnd. Veldig mange sa at kulen kommer fortere med andre mann, men mage følesen sa meg at det måtte være to.

Nå sitter jeg her og 39 uker på vei med tvillinger. I morgen blir fødselen satt i gang gleder meg veldig.

Ønsker deg masse lykke til. Og min erfaring er at man skal ikke kimse av sin egen magefølelse. ;)

rettelse: Livmoren er en del større..det er i uke 6-7 livmoren er på str med en tennisball.

men du har vel fått helsekort..se på symfysemålene der..der du ser den røde streken er gjennomsnittet;)

ja, hold oss oppdatert..morro:)

Lykke til du oxo nancydrew skal ha twins<3

Hei.

Det kan nok være vanskelig å si om det er en eller to, men kan høre det på fosterlyden ( kan være 2 fosterlyder).

Fosterstørrelsen som hun ovenfor her har skrevet, er nok feil. Barnet er sånn ca 165 g og 16 cm ved 17 uker. Mage eller ikke mage er fra person til person og hvordan vi bærer barnet inni oss.

Du får smør deg med tålmodighet og lykke til på ultralyden :-)

Annonse

Hei:-) Jeg var hos jordmor i uke 20, jeg spurte henne om hun kunne lytte etter to fosterlyder, siden jeg allerede var blitt så stor.Hun hørte ikke noe mer enn 1. 3 dager etter så vi på ul at vi skulle ha 2 fine store gutter:-) Da sa legen at det var visst veldig vanskelig for jordmødre og høre de to lydene.

Lykke til:-)

Uke 6

Livmoren din er nå på størrelse med en tennisball, men er fortsatt godt gjemt inne i bekkenet. Ingen kan se på deg at du er gravid, men mye har endret seg inne i kroppen din.

så i uke 17 bør den da være større?

Min rakk til 2 fingre under navlen da jeg var 14 uker på vei. Med enlingene husker jeg ikke når den var hvor:)

Sorry - jeg blingset litt vedr. størrelsen på livmoren - beklager feilinformasjonen!

Men - det er vel uansett slik at det kun er en UL-undersøkelse som helt sikkert kan påvise tvillingsvangerskap så tidlig. Min fastlege - som er meget erfaren og dyktig - hadde i starten av svangerskapet av og til problemer med å finne fosterlyden til begge to, så det er nok ikke en 100% metode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...