Gå til innhold

"Nå skal jeg kose meg med en kopp te" Hva betyr det???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ofte (på DIB, statusupdates på facebook osv): "Nå skal jeg krype opp i sofan og kose meg med en kopp te!" e.l

I mitt hode ser dette sånn ut: Personen kravler skjelvende opp i sofaen, pakker seg inn i et pledd, koseputa inntil kinnet og suttekluten i hånda, og klamrer seg dirrende til en kopp med te, som hun slurper overdrevent høyt av.. Blir uvel av tanken!

"Koser meg" aldri med en kopp te.. jeg lager en kopp te som jeg drikker i fortrukket tempo.. Helt greit, men ikke no storkosing altså..

Folk er rare..

Hva ser du for deg`?

Skrevet

Ser gjerne for meg at noen setter seg godt til rette i sofaen og koser seg med tv og en god kopp te. Kan ikke helt se at det skal bety at man er spesielt skjelven, må ha kosepute og suteklut.

Selv drikker jeg ikke te, men koser meg gjerne met et kakestykke, litt sjokolade osv.

Skrevet

For meg så innebærer "kose meg med en kopp te" at jeg har en stund i fred og ro, for meg selv. Jeg lager favoritteen min, setter meg i sofakroken og slapper av. Jeg hverken skjelver eller slurper, men nyter ro og egentid. Te ved frokostbordet eller til et møte er noe helt annet.

Skrevet

"Kose meg med TV'n og en kopp te" ja da ser jeg for meg at du ligger i sofaen sammen med tv'en, holder godt rundt den liksom, og tekoppen i andre armkroken. Nå kooooser vi oss dere!

Skrevet

Jeg sier til barna,nå skal vi kose oss med is.

Det vil ikke si at vi koser oss med isen i armkroken.

For et merkelig spm..

Skrevet

For et rart spørsmål og lage en tråd om :P

Betyr det ikke ganske enkelt at man nyter en kopp med te? :P

Skrevet

Men te er jo ikke SÅ godt at man må sitte med lukkede øyne, sniffende nese og et tilfreds smil om munnen, og nyyyyyyte den da?

Skrevet

"Kose seg med" et eller annet er en merkelig måte å si ting på ja, har tenkt over det selv.. Min venninnes far pleide å si "Nå koser vi oss!" f.eks ved middagsbordet. Jeg tenkte bare "gjør vi?" I mine øyne satt vi bare og spiste middag.....

Skrevet

Kan jo bare være at folk er litt forskjellige av natur? Noen koser seg med små hverdagsting som å drikke en kopp te eller spise mat sammen med mennesker man er glad i, andre trives best når de kan klage. Syns også det er koselig å spise middag med familie og venner :-)

Men jeg innrømmer at den klisjeen med "krype oppi godstolen og kose seg med en kopp te og en god bok" er litt rar. Jeg er glad i te, og liker å ta meg en kopp te om kvelden. Men den tømmes jo fort, og å sitte oppi en stol med pledd og en bok samtidig som man drikker te høres i grunnen bare upraktisk ut :-D

Skrevet

Har hørt at te kan fremtvinge hemorider jeg..hva er så koselig med det??

Skrevet

He he, dette trollet blir jo bare morsommere og morsommere :-D

Skrevet

Jeg "koser meg" ofte med en kopp te. Det betyr at jeg lager ei stor kurs te til med all omhu bare en teskjønner kan vise, setter meg godt og behagelig til rette, gjerne med et pledd om stua er kjølig (men det pleier den sjelden å være når jeg har tid til å kose meg med en kopp te). Så lener jeg meg bakover, er kanskje til og med så uhøflig at jeg legger beina på bordet om jeg er alene, finner tak i noe hyggelig (oftest ei god bok) og drikker teen sakte og ettertenksomt men jeg nyter både en god tesmak og livet generelt.

Noen ganger "drikker" jeg en kopp te. Da er det oftest snakk om en travel dag på arbeid, hvor jeg i hast klasker en pose grønn te med sitron eller Lipton Yellow i en kopp noenlunde varmt vann og drikker denne, enten hastig stående ved kjøkkenbenken etter maten, mens andre oppgaver kverner i hodet mitt, eller at den drikkes helt "i vanvare" mens konsentrasjonen er knyttet til dataskjermen, ikke til teen.

Forskjellen i "kos" er betydelig....

Skrevet

herregud, dette var nå også noe å lage en tråd om :P

Kan fint kose meg med en kopp te, finnes faktisk andre folk som synes te er godt selv om du personlig ikke gjør det HI.

Selv hater jeg vin, både røtt som hvitt, men vet jo om mange andre som fint kan kos seg med et glass vin. Utelukker ikke ting selv om jeg selv ikke synes det samme. Takhøyde vet du.

Skrevet

nå fikk jeg lyst på te! hmmf!!

Skrevet

Jeg koser meg med en kopp te, da lager jeg en diger kopp med urtete, tar ett pledd over fanget, setter meg godt til rette i sofaen og leser en bok samtidig, da KOSER jeg meg veldig med roden og freden det frambringer, en varm kopp te bringer varme og ro til kroppen.

Skrevet

Jeg synes også det er litt rart jeg. Å kose seg med en kopp te er vel omtrent som å kose seg med en kopp vann synes nå jeg da.

Skrevet

Jeg for min del, synes det er ganske drøyt å bruke en tekopp som dildo.

Skrevet

Og så jeg som alltid sier at nordmenn kan det å kose seg (det finnes ikke noe jevngodt ord for "kose" på engelsk).

For meg betyr det å slappe av, nyte noe, f. eks. tid, noe godt å spise eller drikke og/eller familie og venner. Spesielt er "tid" et viktig element. Det er vel individuelt hva slags drikke eller mat man inntar når man "koser seg".

Skrevet

Synes det er rart at folk her inne enten må bruke dildo eller skjelve med en sutteklut for å kose seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...