Gå til innhold

Levering i barnehagen og gråting....

Anbefalte innlegg

Min 2,5 åring som har gått i barnehagen en uke nå, synes det er leit når jeg går fra han, og begynner å gråte. Jeg synes det er helt forferdelig å gå fra han når han blir så lei seg, selv om jeg vet det går fort over. Jeg har ringt til barnehagen etter en stund, og etter en liten stund er han blid og fornøyd igjen. Når pappaen hans har levert gråter han ikke, men det er kanskje fordi det har vært mer vanlig at pappa har reist på jobb og sånt mens jeg har vært hjemmeværende. Eller så merker han at jeg gruer meg og synes det er vanskelig å gå.... Det er sikkert andre er som har opplevd det på samme måten, hvor lang tid har det tatt før barna deres synes det har vært helt greit at dere går fra dem?

Fortsetter under...

Opplever og at det er "lettere" når pappaen leverer. De små plukker nok opp sinnsstemingen til oss voksne bedre enn vi tror.. I tillegg tror jeg det "bare er sånn"... som du skriver, de små har (i de fleste tilfeller) vært vandt til at pappaen går på jobb om dagen for så å komme hjem senere, mens mamma stort sett har vært tilstede.

Har bare hatt tuppa mi i barnehage 1 uke enda, så er spent på hvordan det utarter seg fremover.

Jeg skjønner deg veldig godt, det er vondt å gå fra gråtende barn. Det eneste du kan trøste deg med er at det går fort over. Noen gråter bare de første dagene, andre litt lenger. Men det er ganske sjelden at noen gråter mer enn de 2-3 første ukene.

Og det er veldig sjelden at de gråter lenger enn til mamma/pappa er ute av porten.

Hei.

Jeg jobber selv i barnehage.

Min datter begynte i en annen barnehage da hun var 18 mnd. Og herregud, HELE første året gråt hun når jeg leverte. JEg var så knust, så fortvilt, og så lei meg.

sto av og til i garderoben og lyttet, og jo, personalet hadde rett...hun sluttet da å gråte omtrent umiddelbart......

Og hun ville jo ikke hjem når jeg hentet henne hjem, trivdes jo på ALLE måter, bare adskillelsen fra meg som var tøff.

Jeg dro fra min elskede datter, hysterisk gråtende, for å passe på andres barn.

Men, i fjor, da begynte hun på sitt andre år. og jeg har ikke opplevet at hun gråter, hun ELSKER barnehagen.

Hold ut, det blir bedre.

Jo mer du vakler, jo mer usikker blir ungen....mamma virker engstelig.....da ER det jammen grunn til å være redd......Foir er mamma engstelig da ER dette farlige greier....det er signalet du sender ut dersom du vakler.

Kyss henne på kinnet, si hade vennen ha en fin dag, mamma henter deg siden. Og GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ. Med ett SMIL.

Gråt gjerne, men vent til du er UTE av syne!!

JEg vet det er tøft, men det er tøffest for deg!!

Det er HELT vanlig. min 15 mnd gamle gutt hyler når jeg går. men det går veldig fort over....

en i barnehagen sa hun hadde vært på et kurs. Der hadde de snakket om trygge og utrygge barn. De barna som gråter ved levering og ellers innimellom i barnehagen er trygge barn hadde de lært. de tørr vise følelsene sine... mens de barna som ikke "bryr seg" så mye om at foreldrene går, kan ofte ikke tørre vise at de er lei seg.....

så da er det jo bra at de gråter da. hehe...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...