Gå til innhold

dette er litt "smør på flesk " syns jeg,men hva syns dere om slike navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av dobbeltnavnene likte jeg kun Noah Nathaniel, selv om jeg ikke er så glad i at begge navnene starter med samme bokstav. Noah Nathaniel syns jeg er nydelig! :o)

Av de andre navnene liker jeg, hver for seg

Victoria

Mia

Maria

Andreas

Kristian, helst Christian

Christopher

De fleste er fine navn hver for seg, men litt mye sammen..

Jeg liker ikke dobbeltnavn så godt, men skal man først ha det, så syns ikke det gjør noe at begge navnene starter på samme bokstav. Feks Oda Oline.

Men når det er de har like lyder i seg som KRIstian KRIstoffer eller EnDRE AnDREas så syns jeg der blir for dumt. Mye finere hver for seg!

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg synes du skal være litt forsiktig med hva du skriver. Det er barn som har disse navnene. sønnen min heter Noah Nathaniel. det er mye flottere å ha et navn ikke alle andre har. Dette er et dobbeltnavn fire personer har i norge. Da sønnen min ble født var han den eneste.

Ikke kritiser andre. Alle har forskjellige meninger.

Jeg blir skikkelig irritert, jeg har nevnt navnet hans her inne flere ganger. så det er jo en mulig het for at det er nettopp hans navn du skriver om. Umodent!

Ærlig talt, når man velger et "uvanlig navn" til ungen sin må man jo tåle å høre at ikke alle liker det- hvis alle hadde likt det hadde sikkert mange fler brukt det...

Sønnen min heter Emrik, jeg synes det er fint og dessuten er det ikke (foreløpig) så vanlig, men jeg har jo fått mange reaksjoner på det. Alt fra "sterkt" og "tøft" til "veikt" og "pinglete". Noen har spurt -er det et navn?

Når man selv velger å lese og delta på forum hvor navn blir diskutert må man da tåle såpass...

Når det er sagt må jeg si meg enig med trådstarter her, disse navnene blir ofte veldig mye, men noen ganger fungerer det; Mia Marie synes jeg f.eks. er et kjempefint navn...!

Nei jeg likte ikke noen av de navnene der, syns det blir for mye rett og slett. Mia Maria minte meg bare om Tia Maria. Altså likøren. Eneste jeg vet om med slikt navn er ei jente som heter Mona Marie. Akkurat det syns jeg funka. Men det er jo kanskje fordi jeg kjennte henne.,

Jeg kjenner til en Lotte Louise og det synes jeg er flott!

Mia Maria funker også - det er storestøsteren til Lotta i Bråkmakergata. Synes like forbokstaver passer best på litt spretne og lekne navn, f.eks. Milla Maria, Lykke Louise, Ebba Emilie, Ella Elisabeth, etc.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...