1 Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Bruden og brudgommen selv? Brudens foreldre? Brudgommens foreldre? Spleiselag? Selv kommer nok jeg og min kjære til å betale kalaset selv, dersom vi nå skulle gifte oss. Forventer ikke at våre foreldre er med og sponser. En venninne av meg mener imidlertid at det er vanlig at foreldrene er med på å bidrar. Hva er vanlig? Vil gjerne høre hvordan dere andre har gjort det.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Spørs kanskje litt på familienes økonomi og hvor gamle man er når man gifter seg? Vi giftet oss da vi var hhv 23 og 24 år, rett etter endte studier. Vi sparte 20tusen av studielånet det siste året og betalte klær, frisør, fotograf og invitasjoner/bordkort/takkekort selv. Mammaen min betalte middagen og dekorasjoner (lagde selv, inkl brudebuketten min) mens svigers betalte drikkevarene (falt noenlunde likt ut).
Gjest Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 det vanligste er vel å dele på 3. brudeparet selv.. og foreldrene på begge sider. Jeg er ikke gift enda.men en gang i fremtiden så blir jeg nok det. Får ikke noe hjelp fra mine foreldre. Men av foreldrene til sambo gjør vi det. Og jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er LITT dårlig at mine foreldre ( mamma og stefar da... foreldrene mine er skilthar ikke noe kontakt med pappa) ikke gjør det...
De tre gull Skrevet 9. august 2009 #7 Skrevet 9. august 2009 Vi betalte det meste selv. Ble sponset med 15 000 kr fra min mor og 4000 kr fra svigermor.. Bryllupet kom vel på ca 85000 kr..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. august 2009 #8 Skrevet 9. august 2009 Me dela det i tre. Pappa og mamma hadde nokon rundar i baren som dei betala før dei reiste frå hotellet. Me hadde festen på hotellet der eg kjem frå så det var ikkje mulighet for oss å holde alkoholen når det er sjenkebevilning der. Det gjekk heilt greit alle fikk det dei ville ha og ingen gjekk derfrå uten å ha fått ete og drikke det dei ville. Me betala overnatting for oss og ein forlover to nettar på hotellet og ei natt for ein god kompis av mannen min. Det var noko me valgte å gjera uten at me snakka om det, også betala me fotografen sjav.
...♥... Skrevet 9. august 2009 #9 Skrevet 9. august 2009 Brudeparet vel! Vi skal gifte oss til neste år, har vært forlovet i over 5 år, men har ikke villet gifte oss før vi har hatt økonomi til det. Nå har vi begge jobb og god økonomi, så vi har penger nok til å ha en stor bryllupsfest med alle vi ønsker å invitere! Det kan godt hende at foreldrene våre vil være med å betale, og da skal de selvfølgelig få det, men i utgangspunktet skal vi betale absolutt alt selv!
meg & to små vampyrer Skrevet 9. august 2009 #10 Skrevet 9. august 2009 Vi betalte selv. Ikke det at noen var invitert heller da. Men vi kjenner jo til våre foreldres økonomiske situasjon, så vi måtte nok uansett betalt selv.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 9. august 2009 #11 Skrevet 9. august 2009 Jeg synes ikke man skal forvente å få hjelpe av foreldrene til å betale. Det var vanlig før, men ikke nå lengre. Det er kjempefint når foreldrene føler at du har råd og andledning til å hjelpe, men det er ingen selvfølge.... Vi fikk hjelp av begge sider, men forventet det ikke og hadde ikke regnet med det. Vi hadde fint råd til å betale alt (sparte det vi kunne i 8 mnd) så det ble på en måte en bonus som gjorde at vi fikk råd til en dyr bryllupsreise.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. august 2009 #13 Skrevet 9. august 2009 Vi betalte selv, tror det er litt gammeldags at foreldrene skal ta det. Tror gjennomsnittsbrudeparet er litt mer pengesterke nå enn for 30 år siden hvor man var avhengige av hjelp.
sol2002 Skrevet 9. august 2009 #14 Skrevet 9. august 2009 vi skal gifte oss neste sommer, og selv om vi har vært i sammen en del år allerede og har 2 barn sammen har vi fått beskjed ifra våre foreldre om at de kommer til å betale inn 15000 til bryllupskassen (tilsammen 30 000), resten skal vi betale selv.
erteposen + 4 Skrevet 9. august 2009 #15 Skrevet 9. august 2009 I gamle dager gjorde brudens familie det. I dag er det paret selv, og mange får tilskudd fra foreldre. I vår familie er det vanlig en betaler selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå