håpefull *er mamma* Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Helt uventet, fikk vi brev fra Porsgrunn, rett før helgen. Hadde ikke trodd dette, siden de har sommerstengt. Time 14. september. Tror kanskje allikevel at jeg må ringe de til uken, da jeg har noen spm på lur. Hvordan er det vanlig å "ta seg fri" fra jobben, når man skal inn til dette? Blir vel noen dager etterhvert. Ferie eller egenmelding? Er så spent, men samtidig lettet over at det endelig skjer noe.
lillehare Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 hei, så heldig du er! åh, vi venter på brev vi også men vi vet ikke når det kommer. når sendte dere søknad da?? kanskje jeg får et pekepinn om sånn ca vi kan vente oss det... vi slår følge og håper det klaffer for dere på første forsøk klem til deg håpefull-09
håpefull *er mamma* Skrevet 10. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2009 Tror henvisningen vår ble sendt i april, så da har vi ventet i 5 mnd. Brevet til dere er nok heller ikke så langt unna ;-) Tror jeg skal ta en telefon til dem idag, allikevel. Høre om det er noe jeg skal / kan gjøre i ventetiden.
lillehare Skrevet 10. august 2009 #4 Skrevet 10. august 2009 hei, vil gjerne sende en pm men det går ikke an å sende det! kan du se om du har det på profilen din??
håpefull *er mamma* Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 Kunne ikke finne noe inne på min profil. Mulig det er noe jeg ikke forstår, men det kan vel ikke være så vanskelig å finne? Kan prøve meg litt en dag, og se om jeg klarer å sende pm til deg, men rekker ikke nå. Har blandet meg litt inn på linjen til deg og hun "sleepers-jenta" (husker ikke helt hva hun kaller seg, for navnet er litt nytt for meg her inne). Håper det er greit. Ikke meningen å blande meg inn i noe, hvis dere vil ha linjen for dere selv :-)
mammasgull Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Hei Håpefull! Fikk også rett før helgen, helt uventet innkalling til Porsgrunn. Hadde heller ikke ventet det så tidlig, siden de hadde sommerstengt. Er så spent at jeg holder på å sprekke Masse lykke til
håpefull *er mamma* Skrevet 12. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2009 Hyggelig å høre fra flere "ferskinger", selvom jeg selvfølgelig ikke unner noen å havne i en slik situasjon. Men når det først er sånn, er det jo flott at det er hjelp å få :-)
Tante Brun Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Vi også fikk brev, sikker på samme dag = ) Regna med vi måtte vente helt til oktober med å komme inn, men så blir 15.sept isteden. Artig artig!! Litt skrekkblanda fryd kjenner jeg... Har skrekkelig angst for selve inngrepet, men for en lykke om vi får det til!! Vi får holde hverande oppdatert = ) Lykke til!
mammasgull Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Jeg sliter selv med tanken på selve uttaket, det er kun det jeg gruer meg til med hele prosessen. Ser for meg at det er gruelig smertefullt. Mulig jeg tar feil, men skal spørre om dobbel dose smertestillende og beroligende. Når jeg ligger der, kan jeg gjerne se både rosa og blå elefanter, bare det ikke er vondt
håpefull *er mamma* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. august 2009 Er nok veldig greit å bli litt neddopa ;-) Sikkert mer enn nok å føle og kjenne på under inngrepet. Er veldig spent på hvordan jeg kommer til å reagere når jeg først ligger der. Ganske så lugn på det akkurat nå. Da jeg tok hsg, var det akkurat som å skru på en bryter da jeg entret avdelingen på sykehuset. Rart detta, hvor fort det kan svinge. Vi blir nok veldig godt ivaretatt ;-D
lillehare Skrevet 14. august 2009 #11 Skrevet 14. august 2009 hei dere to! når vi var i porsgrunn fikk vite hvordan uttakk og innsett foregår. man får paracet og vival og morfin så dette skal vi klare jenter!! da jeg tok hsg på riks sa de der at hsg kunne faktisk oppleves som verre enn uttak og innsett.. jeg syntes hsg gikk veldig greit, ble bare veldig varm og det er ikke så ille... blir spennende dette, håper det er vår (jentene på bim) høst!!
håpefull *er mamma* Skrevet 14. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 14. august 2009 Høres veldig bra ut, lillehare. Har du regnet deg fram til når du skal begynne på spray? Tror jeg kommer til å trenge hjelp til utregning fra Porsgrunn, siden jeg spotter så mye. Har regelmessig mens, men litt lenger syklus enn 28 dager. Er ganske vanskelig å vite akkurat når min 1. syklusdag er. Kanskje evt lurt å ta eggløsningstest?
lillehare Skrevet 14. august 2009 #13 Skrevet 14. august 2009 Hei, forstår hva du mener, spotter en del selv... Har mensen opp til 9 dager, ført bare skvetter det litt og så kommer det masse og så kommer det små skvetter noen dager til... Hvis du gjør deg ferdig med utredning før drar til porsg så er det fint for deg, for da slipper du å reise langt for å utrede deg. Ta kontakt med gynekolog som har privat praksis og avtale med staten, da betaler du bare egenandel. Aleris i Oslo gjør det, og de er visst eksperter siden de har egen fertilitetsklinikk der... Jeg skulle dit i sept men avlyser det nå fordi cysten min har sprukket. Pors hjelper med utreg i fht når du skal begynne og de har mye slingringsmonn iom at det mens vi snakker om, ikke alltid like stabilt og de tar hensyn til det. Utrolig nok...
håpefull *er mamma* Skrevet 15. august 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. august 2009 Er nok ferdig med de fleste utredninger, såvidt jeg vet. Eneste som evt gjenstår (såvidt jeg kan forstå) er ift. endometriose og eggstokker. Spennende å høre hva de kommer til å si på Porsgrunn :-)
lillehare Skrevet 15. august 2009 #15 Skrevet 15. august 2009 orstår du er spent, men hvorfor skulle det mistenkes endo da?? tror du selv at du kan ha det? eggstokkene mine ble bare sjekket med innvendig ul... Kanskje du skal få henvisning lap før du drar til porsgrunn? bedre å ta det i oslo, slippe lang reisevei. greit å gjøre det som kan i hjembyen... det blir veldig spennende å høre når du har vært!
håpefull *er mamma* Skrevet 16. august 2009 Forfatter #16 Skrevet 16. august 2009 Jeg har i utgangspunktet ikke trodd at jeg har endo, mye fordi min gyn har sagt at jeg mest sannsynlig ikke har det. Men har fått noen historier servert her inne fra flere det ikke har vært noe endo-sympt. på, men som likevel har hatt det og hindret dem i å bli gravid. Har derfor blitt anbefalt fra noen her å sjekke det. Siden ikke min gyn ikke så poenget å sjekke dette før jeg skal til Porsgrunn (både pga ikke-sympt. på dette samt at HVIS det skulle være endo, er det uansett ivf som er løsningen), har jeg liksom latt det bero. Er det evt. lang ventetid for å ta lap i oslo, tro? Jeg har jo tatt vaginal ul hos gyn. Kan eggstokkene mine ha blitt sjekket da? Jeg tok det som en selvfølge at det bare var livmoren som ble undersøkt da..
lillehare Skrevet 17. august 2009 #17 Skrevet 17. august 2009 Jeg tror det er vanslig å sjekke eggstokkene når du har ul. Kan ikke tro noe annet. Det blir spennende å høre hvordan det går. jeg var på apoteket idag for å høre om priser og likenede. Puregon kostet 2440, Orgalturan 1874 og otrivelle 338. Dette blir dyrt... men verdt hver krone...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå