sjokobaby Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Har lyst på et bæretøy som tillater hudkontakt og som jeg kan amme med. Har egentlig est lyst på slynge (f.eks. Kangaroo Korner) tror jeg da, for de virker så enkle og greie i bruk, men da ligger jo babyen i en slags lomme? Går det an å dytte ned stoffet som er mot meg slik at babyen kommer til til brystet? Eller er det bedre med et elastisk sjal hvor det ikke er noe stoff mellom meg og babyen?
_Løvemamma_ Skrevet 28. oktober 2009 #2 Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tenkte på det samme, og har derfor bestillt en Moby Wrap. Den kan knytes på mange forskjellige måter, bla en måte som gjør at man kan amme mens babyen ligger der. Andre ting som gjorde at jeg valgte den er at den kan brukes fra nyfødt til ganske store barn, at den gir mye hudkontakt og (av alle ting) at jeg klarte å finne en med tøfft design i rødt og svart med drage på, så den forfenglige faren også kanskje kan få seg til å bruke den (det siste var jo ikke med på å avgjøre da, men veldig greit likevel.) Gleder meg til å finne ut hvordan den er i bruk, men foreløpig har jeg ingen personlige erfaringer så kan ikke akkurat anbefale den. MEn den kan man iallefall amme med!
Gjest Skrevet 12. desember 2009 #3 Skrevet 12. desember 2009 Du kan amme i alt bæretøy:-) Jeg har brukt elastisk og vevd sjal + ringslynge og mei tai:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå