*sommer* Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Per i dag har vi Dr.Holst, men etter å ha vært hos Dr.Magnusen har vi lyst til å bytte. Dr. Magnusen har kommet med forslag til hvordan de kan følge oss opp videre og er veldig flink til å forklare. Dr.Holst er sikkert veldig flink han også, men mye mer kort og gammeldags. Noen som har erfarlinger med det å bytte lege.. Er redd dr.Holst kan ta det ille opp..???
MK73 Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 Vi er ikke fast hos noen av dem, vi har hatt timer og prosedyrer med dem begge avhengig av hvem som har vært på jobb den aktuelle dagen (det er innimellom kun en av dem som er der). Begge to er dyktige, slik jeg oppfatter det. Som du sier så har de litt forskjellig væremåte. Når det gjelder Holst har han myket litt opp i forhold til oss, vet ikke om det er fordi han har blitt bedre kjent med oss, fordi vi har hatt så mye uflaks eller fordi vi har blitt mer vant til ham ;-) Uansett opplever jeg også ham som vennlig og profesjonell. Vi bryr oss mindre om legens væremåte (så lenge den er innenfor visse rammer, selvsagt, mhp vennlighet, profesjonalitet etc) og mer om kompetanse/erfaring, vilje til å revurdere situasjonen, evne til å komme med forslag og se fremover etc. Vi har det derfor fint med å bli behandlet av begge disse to. Ønsker du å bytte lege, så gjør du bare det. Det er dere som betyr noe i denne prosessen, hvordan leger rundt dere reagerer betyr egentlig fint lite, de skal alltid håndtere situasjoner profesjonelt, og dette er jo egentlig en bagatell (sett fra legens ståsted). Håper dere lykkes ved Aleris. Jeg er godt fornøyd med dem så langt.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 9. august 2009 #3 Skrevet 9. august 2009 Jeg var til begge jeg. Begynte hos Magnus, men ble etterhvert til at jeg var hos Holst. Likte Holst veldig godt jeg. Han ser kanskje litt mere spesiell for å si det slik, men han har faktisk veldig til humor. Både min mann og jeg følte oss veldig godt tatt vare på. Svarte alltid godt forståelig på sprøsmål, og som han sa til min mann, "det er ingen dumme spørsmål". Nei begge er veldig faglig dyktig og ålreite å forholde seg til. Jeg er evig takknemlig til Holst. Var han som hjalp oss å få den vesle snuppa vår :-)
*-* Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Vi hadde først Magnus, men pga ferieavvikling var det Holst som utførte selve uttak og innsetting. Magnus medisinerte og la opp løpet i første omgang, Holst fulgte opp siste to ukene. Jeg er som Collargol evig takknemlig - det gjelder begge legene - det forsøket ga oss lille gullet på to måneder som ligger i senga si og sover. Begge legene er dyktige og vet hva de driver med. Personlig opplevde jeg Holst som oppriktig empatisk da vi hadde noe dramatikk rundt uttak. Sykesøster Ingrid var også veldig god støtte på Aleris. Alt i alt følte jeg meg godt tatt vare på Lykke til!!!
*sommer* Skrevet 10. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2009 Takk for svar jenter. Synes begge er veldig koselige, men Magnus er den som har kommet med innspill og forslag til hva vi kan gjøre videre. Det er nok derfor vi føler at han på en måte hjelper oss og ser litt fremover. Får se hva vi gjør :-)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Var hos Aleris men pga min alder ble jeg veldig psyket ned der...fikk lite forslag til alternativ medisin o.l....var "bare" 40 så syntes det var litt tidlig å avskrive meg...fikk bare ut 3 egg...og synes ikke jeg fikk særlig gode råd hos Holst. Synes de ga seg litt lett... Neste forsøk et annet sted fikk jeg litt mer hormonstimulering...450i.e. og fikk ut 8 egg...flott forsøk...Ble gravid senere, men misstet, men likevel er jeg glad jeg prøvde et annet sted. Er du yngre er du kanskje mer interessant som kunde??? Nå er jeg hos SUPERHAUSKEN! Uansett utfall skal jeg forgylle den mannen! Lykke til!
*sommer* Skrevet 13. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2009 Hei Nurket1 Jeg er 32, men får alikevel kun ut max 3 egg. Har ikke hjulpet med mer stimulering så jeg har endt opp på 350ie. Nå skal jeg til Fryaklinikken om en uke. De skal teste stoffskifte, hormoner etc etc, men synes vel egentlig det var Aleris som skulle gjort dette.. Bor du i Oslo området? Ble det ikke mye reising til Hausken, ligger ikke det i Haugesund? Så flott at du er gravid, håper du koser deg :-)
kosejent1 Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 Hei;-) Jeg har vært til utredning og UL hos både Dr. Magnus og Dr. Holst og føler begge to var ok og dyktige. Det er dager hvor bare en av dem er på jobb og da må man få time hos den andre, men dere kan helt sikkert bytte lege dersom dere ønsker det. Men vi følte oss også ganske psyket ned av Aleris som bad oss forestille oss en fremtid uten biologiske barn etter 5 negative innsettinger. De kom også med få alternativer til hvordan vi kunne få det til. Hausken derimot var helt anderledes og fikk oss mot til å fortsette prøvingen! På første forsøk i Haugesund satt spirren og jeg har termin om 14 dager!!! Bor i Oslo og var kun to ganger i Haugesund, så synes ikke det ble mye stress! Lykke til med alle valg ihvertfall!
*sommer* Skrevet 13. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2009 Først og fremst gratulerer med graviditeten og kun 14 dager igjen..Spennende!!! Jeg skal virkelig prøve Hausken hvis de siste to forsøkene på Aleris ikke går bra. Lykke til med snart baby :-)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 16. august 2009 #10 Skrevet 16. august 2009 Hei! Ble gravid der...men misstet...det er jo en annen historie...akkurat hatt lap da jeg har hatt og hadde igjen endo...optimist nå som det er fjernet...det er en av de tingene jeg mener andre sykehus burde tatt mer alvorlig...vet at Riksen er strenge her... Skal igang igjen hos Hausken... Laaaaaaang tur...men hva gjør man ikke? Tungvint, men enklere å få dialog med de der borte enn legene som ligger borti gata her i Oslo...så da så... Lykke til!
*sommer* Skrevet 17. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2009 Lykke til Nurket1, håper du får god oppfølging på Hausken :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå