Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så fryktelig kvalm, men også utrolig sulten. Gnager i magen og det gjør at jeg blir enda kvalmere. Prøver jeg å spise tar det kanskje to bitt før jeg må gi opp. Har på en måte matlyst, men det skifter konstant hva jeg har lyst på.. Har sendt kjæresten ut etter salte, tørre kjeks nå, håper det hjelper litt.. Noen andre tips? Blir jo så svimmel når jeg ikke spiser også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Sliter med det samme jeg å....gått ned 3kg på 1,5uke nå....men ikke farlig da jeg har nok å ta av så babyen får det den skal ha men dette er jo ikke no bra i lengden...ja det er viktig å spise det som man får lyst på,jeg klarer nå å spise gjende kjeks nå i dag og drikker menger med vann så jeg slipper å bli så ille sulten.Du kan prøve ingefer the...hjalp ikke på meg detsverre,men dem sier at det ofte hjelper....farris å hjelper på noe innimellom i allefall...lykke til!!!

Skrevet

akkurat samma problem her også! Magen ROPER etter mat, mens jeg greier ikke å spise noe særlig. ikke får jeg i meg vann heller, for vann på tom mage blir jeg enda kvalmere av! Idag har jeg prøvd å småspise hele dagen... en liten kjeks nå og da, et halvt knekkebrød når jeg orker, bittelitt middag, vente en stund for så å spise litt mer av middagen. og idag har jeg vært OK form hele ettermiddagen. kanskje det hjelper? Farris smaken takler jeg ikke når jeg er frisk engang :P så det går ikke på meg. Så har dessverre ikke så mange tips å komme med, skal å kjøpe sånn bånd på apoteket imorgen bare for å teste det ut! :)

Fælt å ha det sånn! :(

Skrevet

Har det akkurat sånn jeg også. Men mitt største problem er å få i meg drikke. Klarer å drikke vann på kveldstid, men absolutt ingenting på formiddagen.

Jeg bruker sea-bands fra apoteket, og er helt overbevist om at de hjelper. jeg tør ikke ta de av i det hele tatt, både sover og dusjer med de.

Skal definitivt prøve ut ingefær. Og i morgen skal jeg prøve å få meg time til akupunktur.

Det er veldig variabelt hva jeg har lyst på og hva jeg klarer å spise. Må egentlig bare følge lysten når den melder seg, uansett hva det skulle være, men som deg, så skifter det konstant. Hadde veldig lyst på jordbær i flere dager, men etter å ha spydd de opp frister de ikke like mye lenger. I går og i dag har jeg spist skive med skinke, agurk og paprika.

Lykke til videre! Håper det gir seg snart!

Skrevet

Spis akkurat det du har lyst på akkurat når du har lyst på det og spis lite og ofte, det er det beste tipset. Spis to biter hvis det er det du klarer, og så venter du noen minutter og spiser to biter til.

Jeg drakk en del farris og eplejuice blandet, da får man i seg både væske, salt og litt sukker. Jeg klarte ikke å spise salte kjeks, men syns generelt at salt potetgull er greit å spise når jeg er kvalm og det fungerte når jeg var kvalm pga svangerskapet også.

Skrevet

Tusen takk for tips! Kan ikke huske at jeg hadde dette problemet når jeg var gravid med forrige, men alle svangerskap er jo forskjellige.

Skal kjøpe seabands imorgen og se om de hjelper. Tørre kjeks var godt, men hjalp ikke sånn suuupermye. Har småspist masse idag, men det har dessverre bare blitt usunne ting. Litt is og litt kake og sånt. Det smaker hvertfall litt.. Middag blir jeg kvalm bare av å tenke på. :P

Menmen, er på en måte godt å ha litt symptomer også. :)

Skrevet

Jeg er 11 uker på vei med nr. 2, og er også fryktelig kvalm og sliter med å spise. Jeg gruer meg til hvert måltid, men er jo fryktelig sulten også.... Det varierer veldig mye hva jeg orker å spise, men det som jeg stort sett alltid får ned er Toro Rett i koppen Grønnsakssuppe. Ikke så næringsrikt dessverre, men det hjelper litt på sult og kvalme, slik at jeg kanskje orker å spise noe annet også.

Jeg var også veldig dårlig i forrige svangerskap, og da varte kvalmen helt frem til fødselen. Jeg prøvde ingefær, akupunkturbånd etc uten at det hjalp. Etterhvert begynte jeg med akupunktur, og det lettet endel, både på kvalme og svangerskapshodepine. Så det skal jeg begynne med igjen denne uken, så håper jeg det er effektiv denne gangen også =)

Skrevet

Uff, håper det går over snart for alle sammen. :( Høres fryktelig ut å være så kvalm så lenge.. Jeg slapp så og si heeeelt unna i forrige svangerskap, var bare bittelitt kvalm rundt uke 7-8, tror jeg.. Så uvant for meg dette her. ;) Mange som sier det er verre med 2.mann, det er kanskje noe i det..

Krysser fingre for at akupunkturen hjelper, Kuraffen! :) Jeg tyr til litt Ritz nå, virker som det gjorde litt nytten foreløpig hvertfall. :)

Skrevet

Tips...

Jeg hadde metallsmak i 9 mnd...

Eneste jeg fikk i meg de 9 mnd var Boks Cola,Smågodt,Tørrfisk(vet ikke om du har smakt det) og sjokolade...

Ikke noe smakte rett...gikk opp kun det jeg burde gå opp gjennom et svangerskap. Ble sykmeldt fra uke 25 pga at jeg ikke fikk i meg tilstrekkelig mat for å holde ut en hel dag på jobb.

Boks Cola er veldig bra for kvalmen...Prøv Potetskruer også..

Skrevet

Samme problem her... Hadde også det samme problem sist svangerskap.

Jeg synest det hjelper med litt syrlig mat og drikke, grapefrukt, eplejuice, eple. Ellers sørger jeg for å ha noen grove knekkebrød i umiddelbar nærhet, det smaker absolutt ikke godt når jeg er kvalm, men når jeg har tvunget i meg litt blir jeg mindre kvalm.

Har forøvrig kjøpt seaband i dag, og jeg synest det hjelper.

Mat som jeg vanligvis liker smaker ikke godt lengre.... jeg ligger unna så lenge i håp om at det en vakker dag skal smake godt igjen;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...