Gå til innhold

nattavvenning??

lykkelig- mamma-til-lilletulla

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan har dere gjort det?? tulla er 7 mnd, spiser mm når hun legger seg halv 8-8, våkner kl 12, 02 og 04.. skulle gjerne hoppet over ett par måltider på natta.. har prøvd å bare gi smukk, men da nekter hun å sovne igjen.. så har vært enklere å tilby puppen:) er ikke mye hun spiser på natta er mest for kos.. men er litt lei av å våkne heele tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen tok seg av det, mens jeg flyttet på et annet rom for en uke. Det gikk et par netter hvor pappan stod opp og satt oppe med henne kanskje en time før hun sovna igjen. Så gikk det bare fortere og fortere å roe henne. Og vips sov snupp hele natta.

Skrevet

Mini hadde rimlig lik rytme som din hadde. En kveld la jeg han i sprinkelsenga på eget rom for å la han venne seg til senga og rommet sitt frem til neste måltid. SKulle sitte oppe litt, så tentke jeg skulle ta målktidet neste gang han våknet for så å legge meg oppe. Jeg la han i senga si i 2100 tiden, han sov til 0600. Det var for tre uker siden, nå sover han fra åtte - halv ni til halv åtte:) Det var det:) Så det eneste vi gjorde var å legge han i senga si på eget rom:) Haner nå 4. mnd:)

Skrevet

jeg nattavvente omtrent ved 7 mnd jeg også. Tuppa var da oppe mange ganger per natt, men fikk bare pupp en av gangene. og da var hun ikke spesielt sulten, så tolket det dithen at det egentlige ønsket var kos ved puppen. Så jeg sluttet bare å ta henne opp for amming på natta, og gjorde heller som jeg gjorde ved alle de andre oppvåkningene; ga sutten og bamsen. Det gikk helt fint å kutte nattamminga, men hun var jo fortsatt oppe ørten ganger per natt. (prøvde forresten å gi vann på flakse istedenfor pupp, men den blåste hun bare i og lekte med, så det gikk jo mildt sagt i vasken).

Nattevåkinga bedret seg betraktelig når vi flyttet henne på eget rom noen uker etter. Tror det var mest fordi at vi da ble tregere å reagere når hun ville ha oppmerksomhet på natten. Nå er hun 9 mnd, og er vel oppe 1-2 ganger per natt slik at vi må inn. Noen netter sover hun hele natta. alt er veldig avhengig av at vi ikke er for kjappe til å gå inn, da er hun enda oftere oppe neste natt, for vi kommer jo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...