epla Skrevet 9. august 2009 #1 Skrevet 9. august 2009 Her i huset begynner det å bli vanskelig å amme snuppa på dagtid. Nå er det tydeligvis altfor mye spennende som skjer rundt henne, har da ikke tid til å ligge ved puppen må vite! Jeg må vel fylle på med litt mme for at hun skal få nok å drikke i løpet av døgnet (amming går greit på kvelden, om natta og om morgenen). Hvor mye trenger hun sånn ca? Holder det med et par flasker på rundt 100 ml? Ellers spiser hun grøt til lunsj og kvelds, pluss en liten porsjon middag.
Nagilimia Skrevet 9. august 2009 #2 Skrevet 9. august 2009 jeg ville gitt et måltid med mme i tilegg til to amme og 3 med fast føde, men så var pjokken her nattavent ved den tiden... 03 melk 07 melk 09 grøt + vann 13 middag + vann 16 mme (så mye han vil ha) grøt + amme er glad jeg har vent han til vann det jeg prøver å si er at istede for et par flasker med 100ml ville jeg gitt en flaske og da så mye hun vil ha. Gutten min drakk 240ml. men to flasker med 100 ml høres ut som en fin mengde.
epla Skrevet 9. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2009 Takk for råd! Snuppa er nokså småspist, det var derfor jeg tenkte det kanskje blir best med to små flasker i stedet for en stor. Hun liker vann også, men det er et styr å få det i henne. Ikke vil hun ha vann på flaske, der skal det være melk! Tutekoppen er tydeligvis litt for vanskelig ennå. Så her gir jeg vann med teskje (bokstavelig talt!), og det tar jo uendelig lang tid. Ellers drikker hun fra mammas vannflaske, men da har det en tendens til å komme altfor mye på en gang ut av tuten! Vi får vel bare prøve oss frem!
Nagilimia Skrevet 9. august 2009 #4 Skrevet 9. august 2009 Det er som å beskrive poden min ang vann, så her gav jeg med sprøyte etter alle ts
Vesla1980 Skrevet 9. august 2009 #5 Skrevet 9. august 2009 Jeg er litt i samme situasjon,men datteren min er åtte og en halv måned. Vi har sluttet med nattamming for noen uker siden og det gikk relativt smertefritt. Nå får hun pupp når hun våkner rundt åtte/halv ni. Så etter en time eller to får hun grøt. Noen timer senere får hun litt pupp,men hun er ikke kjempeinteressert for det begynner å bli litt lite melk. Vi prøver også med litt middag,men det er foreløpig ingen suksess, så det blir litt frukt og litt pupp. Kanskje litt pupp til noen timer etter og så grøt til kvelden. Skal vel begynne med litt brød også. Prøver å få i veslejenta vann, men det er ikke lett. Hun har aldri tatt flaska noe særlig. Nå ønsker jeg å slutte å amme og tenkte å prøve å bare amme på morgenen og heller gi mme ett par ganger om dagen. Men jeg er redd hun skal få i seg for lite væske.
Clementine Skrevet 10. august 2009 #6 Skrevet 10. august 2009 Jeg skal begynne å jobbe fullt når poden er seks måneder, og pappa'n skal være hjemme med babyen. Fullammer frem til da. Så har jeg tenkt å amme morgen, ettermiddag og kveld. Spurte helsesøster hva vi skal gi på dagtid, og hun sa det var tull med mme når jeg ammer minst tre ganger i døgnet. To grøtmåltider og vann ved siden av holdt. Etterhvert får han middag også. Så da satser jeg på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå