Gå til innhold

Flere som sliter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå går vi inn i vår 9. måned med prøving, og kjenner det sliter på psyken. Blir fort deprimert, og ikke veldig lyst til å starte på jobben igjen etter ferien. Vi ble gravid etter 5 måneder med prøving, men mistet når jeg var 5 uker på vei. Det var veldig leit, og hadde jo håpet at vi skulle få det til fort igjen, men det ser ikke sånn ut. Har ei søster som fikk en sønn i mai, og jeg må ærlig si at jeg er missunnelig! Men sånn er livet, ikke så mye å få gjort noe med...

Nå skal vi starte utredning(hadde aldri trodd jeg kom til å skrive den setningen noen gang), velger å ta det privat i håp om at ting kan gå litt fortere... Så i morgen ringer vi å bestiller time begge to regner jeg med. Håper så inderlig at der er noe dem kan hjelpe oss med!!

Noen flere slitere her som har lyst til å dele sine deprimerende tanker og erfaringer her??;)

Jeg føler meg sikker på at vi kommer til å klare det på egenhånd en gang! Skal også gå til healer, vet om flere som har gode erfaringer med det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vi har brukt 1 år og 8 mnd nå.. Straks 9 mnd.

Og det sliter på psyken..

Nå har jeg aldri opplevd å bli gravid, og dermed ikke miste heller..

Men for meg har det blitt bedre de siste mnd!

Vi har brukt mye tid på å være sammen som et par - gå på kino, konserter, ut og spise osv..

Vi har begge vært til utredning, og vet at feilen ligger hos begge..

Mannen min har vært veldig deprimert etter at han fant ut av det, og det at jeg måtte være sterk for ham gjorde nok godt for meg!

Nå klarer jeg å ta fokuset vekk, er sjelden her inne på Bli Gravid, og koser meg mer i hverdagen.

Vi kommer helt sikkert til å få barn, om vi så skal adoptere - det er vi veldig åpne for!

Kanskje det er derfor jeg føler meg lettere om dagen? Jeg vet at barnet mitt er der et sted, og kommer til meg når vi er klare - når babyen er klar. Om det så er vårt eget på egenhånd, gjennom prøverør eller adopsjon.

Lykke til!!

Skrevet

Så bra at du klarer å se litt lyst på det nå, det må jeg si er imponerende! Vår prøvetid i forhold til dere er jo ingen ting, men når det begynner å nærme seg året, og man vet at utredning er på vei, så gjør nok det noe med en... Men det er nok som du sier, vi blir gravid når alt er klart for det, enten på den ene eller andre måten!

Masse lykke til til dere også=)

Skrevet

Sliter jeg også - har prøvd nå i 1 år og 2 mnd, blitt gravid 2 ganger men har mistet begge gangene i hhv uke 12 og uke 10 - sorgen var stor da jeg mistet begge gangene...

Har gått til akupunktur og prøvd flere kjerringråd og nå er jeg på første kur med pergotime.

Håper det kan hjelpe...

Sliter også med deprimerende tanker og deprimerende erfaringer over å ha mistet to ganger på kort tid (07.mars-09 og 30.mai -09).

synes alle rundt meg blir gravide i fleng og ikke minst mange av de som kommer inn på Bli gravid og blir gravid på 1 eller 2 pp - og noen som skriver at de har hatt sex 1 eller 2 ganger i syklusen og blitt gravid på det... mens vi har sex hver dag omtrent i hele syklusen bare for å være sikker på at vi ikke bommer på EL. Har brukt en formue på EL-tester og graviditetstester som har blitt kjøpt. Æsj.... så jeg vet hva du gjennomgår - men vi må bare være positive inntil det motsatte er bevist ved enten negativ graviditetstest eller at TR kommer! Er ikke lett, men man må bare prøve - barneønsket mitt er så stort at jeg går gjerne gjennom alt en gang til hvis resultatet blir en frisk, sprell levendes baby til slutt =)

Vi må bare tenke at det sikkert er en grunn til at vi ikke har blitt gravide og en grunn til at man har mistet og at en dag er det vår tur!!!

Stoooor trøsteklem fra

Skrevet

Ja, vi må jo bare vente, er jo ingen ting vi kan gjøre fra eller til.

Har noen av dere vert til utredning, og hvordan foregår det?

Gleder meg så sinnsykt til det blir vår tur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Takk for trøste klemmen;)

Trøste klem til dere også!

Skrevet

hei =)

vi har en liten gutt på 10 1/2mnd, det tok 1 1/2 år å bli gravid med mye frustrasjon og uvitenhet, heldigvis klarte vi det selv til slutt=)

nå vil vi gjerne ha en bror eller søster til gutten vår og har ikke brukt prev siden fødsel.

det skal sies at jeg har unormalt lange sykluser på opptil 3mnd og skal derfor nå i gang med utredning på sykehuset og sannsynligvis i første omgang på pergotime.

ønsker deg og dere lykke til! og måtte vi få barn alle mann enten med eller uten hjelp! =)

Skrevet

Dette slite mer på meg enn eg klarte å innbille meg...men det e jo mest mine tullete sykluser da...så må nok i gang me noe utredning her og ja! Må bare klare å manne meg opp..eller...kvinne meg opp.. :P

Men det e veldig lett å bli deppa oppi all prøvinga...kjenne eg har liksom gitt opp...derfor eg ikkje slite så veldig nå om dagene igjen, sikkert... Livet e sånn passe kaotisk og nå da så...går seg vel te...håpe eg..

Vil jo ha ein baby sammen med mannen eg elske mer enn noe aent.

Vil me ska få oss famillie...

Meeen meeen!!!

E forresten veldig på naturmedisin :) Det tror eg kan påvirke oss myye mer enn en e klar over.. Men akkurat som alle andre medisiner og behandlinger..det e ikkje alt som funke på alle, en må prøve seg fram for å finne det som passer best :)

Kjenne forresten ein som e healer...eller...utdanne seg te healer?? Eller no...kanskje eg ska ringa han... (han e ein sånn som e født med "varme hender") Kanskje eg ska sladre te han....hehe..."HJELP MEG!!" :P

Nei, men ja..denne prøvinga kan ta knekken på dei fleste tror eg.. Me e jo ikkje laga for å måtte vente og vente og vente på denna baby'en..

Strax 10 mndr siden p-pilla røyk i søpla.. t.o.m ette sprøyta gjekk eg rett i syklus! 1 mnd etter eg skulle tatt siste stikk liksom.. nå blei det jo langt dette her...hehe..sko ikkje bli så langt!!

Skrevet

Koselig at dere skriver om frustrasjonene deres, det er godt og tømme seg for noen som forstår. I dag begynner jeg på jobb igjen etter 1 måned ferie, og jeg skal ikke nekte for at det ikke blir veldig tungt, det var jo liksom ikke det som var planen. Jeg skulle jo ringe i dag og fortelle at jeg er blitt gravid igjen, og har fått avventende sykemelding til dem finner en ny jobb til meg, men sånn gikk det ikke gett:(

Nå skal jeg bestille time på volvat, håper det gjør at en kan slappe av litt mer. Vi får ta en dag av gangen dere...

Morro hvis alle informerer litt om hvordan det går med dere fremover her på denne tråden. Blir det noen solskinns historier, tror jeg alle her har godt av å høre dem:D

Ser det er flere som sliter med lange sykluser, og det skjønner jeg må være ekstra tøft. Jeg ligger på 28,29 og 30 dager, så jeg er jo heldig der...

Hvor i syklusen er dere nå? Jeg er på dag 4 bare.

Lykke til!

Skrevet

Da har vi fått time hos gyn mandag den 17, gleder meg faktisk til å komme i gang:)

Skrevet

Hei jenter.. Jeg med er en sliter. Vi har prøvd på første pode siden januar 08, altså 20mnd. Min kjære er testet og er frisk. Jeg er under utredning, og så langt er det ikke noe galt med meg heller egentlig. Mitt problem ligger jo i laange blødninger. Dette kommer vist av at kroppen er ikke god på den renselses prosessen som skal til for at hinnene skal bli fine til feste seg i. Derfor går jeg på provera kur; 12 dager av og 12 dager på. Dette har gjort at jeg har mensen i mindre enn 7dager og ganske normal lengde på syklus. Men denne pp kom aldri mensen??? Gyn sa at den ville komme som normalt hver mnd, med mindre jeg ble gravid!! Men frem til forige søndag testet jeg negativt. Har ikke testet siden. Men nå har jeg snart gått på en provera kur til, og er ferdig med den i dag. Så kommer ikke mensen innen 9dager, kan jeg jo ikke være annet enn gravid?!? Jeg venter tester i posten, skal på utdrikkningslag til helgen, så innen den tid håper jeg har jeg vet. Har ikke helt trua, men mensen kom ikke... så da...

håper det blir vakre spirer på oss alle snart!

Skrevet

Åååh så spennande monca! Eg krysse fingre for deg!!! Slite sjøl med lange blødninger nå for tia...sikkert derfor det ikkje blei graviditet av det sist pp, for testa positivt men begynte å blø samme dag. Ska bestille meg gyn time i mårra.

Eg får aldri bestemt meg kordan eg føle det i prøvinga.. Litt spennande, kjenne eg e litt ivrig ennå..gira liksom. Hehe..samtidig som eg e utrolig oppgitt, deppa og sliten av heile greiene...alt på ein gang liksom...vanskelig situasjon å sette ord på..rett og slett.

Snakke dere med familie om prøvinga?? På ein måte har eg lyst å innvolvere flest mulig..men det e fordi eg e ein veldig åpen person, men på ei aen side, så føles det altfor personlig at folk ska vite at eg slite med å bli gravid......... angre på dei få eg fortalte at me skulle begynne å prøve. Og koffer ska det vær sånn tabu og skam å ha fertilitetsproblemer?!?!?! (alt en presterer å tenke på da!)

Skrevet

Vi ser på oss som slitere. ikke startet utredning enda. Er for pysete!

Skrevet

Ja, er jo spennende da. Har dere hørt om folk på provera, som ikke får mensen?? Jeg trur ikke jeg har hørt om det hvertfall..

Å nei, så kjedelig at du blør mye.. Jeg for min del var meeget ekstrem.. Jeg blødde 11 uker.. Havnet til slutt på ø-hjelp på A-hus. Nå går jeg til en spesialist på A-hus.. Lundgren om noen har hørt om henne.. Er vist den beste innen sitt felt. MEN laaaaang vente tid! Ventet 4mnd på første time. Og nå venter jeg på beskjed om time nr.2 for og få pergo.. Men hører ikke noe =S

Jeg er enig med deg Drømme. Jeg også er veldig opp og ned. Men er opptimist, så prøver jo alltid og se lyst på ting. Men det er ikke lett. Av og til er det utrolig psykisk slitsomt!!

Jeg har fortalt mamma om det. Og angrer! Hun er av dem som blir gravide bare man ser på henne. Og hun mener jeg "stresser" for mye med hele greia, og så lenge jeg gjør det blir jeg ikke gravid. Jeg kan ikke en gang nevne babyer eller barn uten at hun ser sjevt på meg. Slitsomt! Ellers er det jo noen venner som vet da.. Men ellers er det ikke så mange.

klemklem

Skrevet

Jeg ble gravid etter ca 10 pp begge gangene, og husker godt følelsene dine HI. Dvs første gangen var jeg kjempelei meg hver gang mensen kom, og stresset masse. Masse! Vi dro til privat fertilitetsklinikk etter kun 7 pp og de påviste dårlig sædkvalitet hos mannen. De anbefalte IVF. Mannen min ville ikke begynne med IVF med en gang, han ville prøve naturprodukter først. Etter 3 mnd med sink og selen var kvaliteten hans sterkt forbedret! Og vi ble gravid mnd etter.

Andre gangen jeg ville bli gravid tok det sin stund da også, men da stresset jeg ikke så mye. Da hadde jeg jo en, og var innstilt på at det var nok :-).

Husk det tar opptil et år for ganske mange - kjenner personlig mange andre som brukte den tidsperioden.

Lykke til, du skal se det snart skjer!

Klem

Skrevet

PS glemte å si jeg tok akupunktur også. Tok akupunktur i 1-2 sykluser før jeg ble gravid.

Skrevet

Hei sonia...

Hvor mye selen og cink var det han tok da?

Jeg og tenker sånn, at får jeg en så vil jeg nok slappe mye mere av når vi begynner å prøve på neste, for da har vi jo et gull, men er værre når det ikke er noe gull å dulle med:)

Off, nå gruer jeg meg egentlig litt til timen, Tenk hvis de anbefaler IVF med en gang, har vi råd til det da? Er ikke det veldig dyrt?

Jeg har fortalt om prøvingen til familie og ei vennine, og så vet en del på jobben det, for vi har mistet i sa en gang og da viste alle det siden jeg bilr flyttet fra den jobben jeg har nå med en gang, så da regner vel de fleste at vi fortsetter å prøve. Synes det er veldig greit egentlig, og det er heller ingen som maser om noe, de spør hvordan det går en gang i ny og ne, men det er egentlig bare koselig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...